شرح مقالات تخصصي طراحي شرح مقالات تخصصي طراحي .

شرح مقالات تخصصي طراحي

چه عواملي در كيفيت مقوا موثر است ؟

به عبارتي طور كه گفته شد مقوا از فيبرهاي گياهي نظير چوب و يا الياف گياهي تنظيم مي شود . اين فيبرها بسته به نوع درختي  طراحي بسته بندي  كه از آن استعمال مي‌گردد در كيفيت مقوا تاثير مي گذارند . براي تهيه و تنظيم مقواهايي كه از متاع قطور تر و مستحكم تري برخوردار ميباشند مي‌بايست از گياهان و درختاني كه فيبرهاي محكم تري دارند به كار گيري شود . درختاني نظير كاج و يا اين كه درختاني كه قد بلند تري دارا‌هستند براي اين مدل درختان كاربرد بيشتري دارند . خمير ورقه نيز از ديگر مواد تشكيل دهنده صفحه و مقوا مي باشد كه در كيفت باكس مقوايي هم تاثير دارد . در پروسه توليد خمير برگه از مواد بازيافتي نيز استفاده مي گردد كه اين پارامتر در كيفيت دسته مقوا اثر مي‌گذارد . استعمال از مواد بازيافتي علاوه بر اين كه در سازگاري با محفظه زيست تاثير مي گذارد در بها نهايي مقوا هم تاثير دارااست .


مقواچه گونه به جعبه تبديل مي گردد ؟ پختن خرده چوب با سولفات از فرآيند نهايي ساخت مقوا است . خمير كاغذي كه از اين مرحله به دست مي آيد يك فيبر به طور كامل مناسب مي‌باشد كه از چوب گرفته شده مي‌باشد . در اين مرحله است كه رنگ و كيفيت پاياني مقوا مشخص مي‌گردد . در سطح پخت خمير ورقه رنگ آخري ورقه صورت مي گيرد . كرافت از موقعيت قهوه اي تيره به سفيد يا كرم شفاف تغيير و تحول صورت پيدا مي كند . خرده ورقه هاي به دست آمده با خودرو آلات اختصاصي پرس و به ورقه تبديل مي گردند . در نقطه پايان اين مرحله برگه به دست ميايد كه در حقيقت مي‌توان گفت اين برگه مي تواند قطور يا اين كه مضاعف نازك باشد . كه قاعدتا براي تنظيم باكس مقوايي نياز به يك كاغذ ضخيم ميباشد . مقواها در وزن و ضخامت هاي گوناگوني ساخت ميشود اين تفاوت از لاينر ها به دست مي‌آيد . به اين صورت كه لاينر در در بين دو ورقه ورقه قرار مي گيرد و ضخامت مقوا را رقم ميزند . مقواهاي كلفت خيس براي باكس هاي تعالي تر و كالاهاي سنگين‌تر و مقواهاي نازك تر براي وسايل كوچك خيس و سبك خيس به كار گيري مي شوند . برش جعبه مقوايي بوسيله دستگاه هاي برش چهره ميگيرد و در نهايت به باكس مقوايي متناسب با كالاي زمينه نظر ساخت ميشود و فراهم حمل و نقل مي‌شود .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۹:۲۷ توسط:عباسي موضوع:

پركاربرد ترين و تأثيرگذار ترين رنگ‌ها در تبليغات و بسته‌بندي!

رنگ را پديده‌ي جذابي ميدانم چراكه چنان با روزمرگي‌ها و روان و افكار و خُلقياتمان گره خورده كه ناديده گرفتن آن در كار و زندگي و تمامي رفتارهاي روزمره و غير آن، عامل به وجود آمدن خلأهاي بزرگي حتي در ساختارهاي كوچك زندگي‌مان مي‌شود،  طراحي بسته بندي  از ديرباز تا كنون و از لحظه خلقت سياره‌ها و كائنات رنگ وجود داشته و جالب اينجاست كه با حكمت و تدبير در خلقت موردتوجه قرار گرفته، شايد هم چون هر پديده‌اي با كالبدي رنگي در مقابل چشمانمان قرار گرفته، در ذهنمان حك‌شده و بسته به ماهيت آن پديده و موجود يا گياه و ... به‌خودي‌خود براي ما تداعي‌گر احساسات مختلف گرديده و موردتوجه ما قرار گرفته، هرچند گاه بي‌رنگي مي‌تواند گواه بر زلالي باشد چنان‌كه آب بي‌رنگ است و در پس تلألؤ رنگ‌هاي ديگر مي‌درخشد اما با تمام اين اوصاف نمي‌توان زندگي را بدون رنگ تصور كرد و اين رنگ است كه به بودن معنايي شيرين مي‌بخشد.
در دنياي مدرن امروز آنچه كُرسي سبقت را از ديگر عوامل و المان‌هاي بصري در طراحي‌هاي تبليغاتي و معماري و بسته‌بندي و محيطي و ... ربوده به جرأت مي‌توان گفت كه رنگ است، تقريباً همه افراد اين حقيقت را كه هر رنگ مربوط به احساس خاصي است و حس خاصي را در فرد القا مي‌كند قبول دارند و مي‌پذيرند. فرضاً رنگ سبز مي‌خواهد بيان كند كه اين محصول سالم است، از طبيعت گرفته شده و به آن نزديك است، باعث حفظ سلامتي مي‌شود، چربي كمتري دارد، با محيط زيست سازگاري دارد و ازاين‌رو در بسته‌بندي مواد غذايي زياد به كار مي‌رود اما نكته ديگري كه بايد موردتوجه قرار گيرد استفاده به‌جا از رنگ‌ها است. به‌عنوان مثال همين رنگ سبز بسته به‌جاي استفاده مي‌تواند بيان‌گر فساد و پوسيدگي نيز باشد اما بسته به نوع كاربري و ماهيت محصول مورد عرضه مي‌تواند بيان‌گر طراوت و تازگي هم باشد.
در انتخاب رنگ محصولات غذايي و نوشيدني‌ها، علاوه بر توجه به رنگ ماده غذايي مي‌توان با توجه به ويژگي‌هاي گروه مصرف‌كننده از رنگ‌ها به‌عنوان ابزاري قدرتمند بهره جست. به‌عنوان مثال در طراحي جعبه چاي‌هاي گياهي مي‌توان از رنگ‌هاي ملايم و لطيف كه مترادف فرآورده‌هاي گياهي است، بهره گرفت.
انتخاب رنگ محصولات
اما در مورد چاي واقعي مي‌توان با استفاده از زمينه تيره، حس مرغوبيت محصول را در ذهن مشتري ايجاد نمود و استفاده از تصاوير مرتبط نوعي تشخص به محصول مي‌بخشد؛ و در سوي ديگر رنگ قرمز عكس همه اين ويژگي‌ها و حس‌ها را ايجاد مي‌كند و باز هم زياد در بسته‌بندي مواد غذايي بكار مي‌رود. رنگ قرمز شايد القاكننده حس گرسنه يا تشنه بودن باشد و از اين جهت اغلب در نوشيدني‌ها مخصوصاً نوشيدني‌هاي انرژي‌زا، اسنك‌ها و شكلات‌ها استفاده مي‌شود. رنگ بنفش خيلي كم است. بنفش بيان‌كننده خيلي خاص و متفاوت بودن است و در محصولاتي استفاده مي‌شود كه مي‌خواهند خود را متمايز كنند، لوكس و تهيه‌شده از مواد اوليه با كيفيت بالا نشان دهند.
استفاده مناسب از رنگ سبب انتقال پيام و سهولت پيدا كردن محصول در چيدمان مغازه مي‌گردد. نكته ديگر اين‌كه اگرچه استفاده از چهار رنگ ارزشمند است، اما طراحان در برخي موارد متوسل به انتخابي جسورانه و استفاده از بسته‌بندي تك‌رنگ مي‌شوند. يا به نحوي كه يك رنگ در آن بسيار به چشم بيايد و آن محصول با آن رنگ شناخته شود. چنين سياستي اغلب در مورد محصولاتي مانند نوشيدني‌هاي خاص يا شكلات‌هاي خيلي تلخ كه بيشتر مورد توجه مردهاست و بيان‌كننده پيامي محكم و مردانه است مي‌تواند خيلي تأثيرگذار باشد به‌عنوان مثال در مورد فرآورده‌هاي ويژه مردانه استفاده از حداقل رنگ مي‌تواند نمايان گر پيامي محكم و مردانه باشد.
ارتباط بين رنگ‏ها و مفاهيمي چون مردانگي، زنانگي و ...؛ به‌عنوان مثال ارتباط رنگ قرمز با تهاجم و مردانگي كه در مقابل رنگ صورتي و ارتباط آن با نرمي و زنانگي قرار مي‏گيرد. آبي با آرامش، نارنجي و زرد با شادي و گرمي، سبز با رشد و شكوفايي، سفيد با خلوص و پاكي و ... شناخته مي‌شود. در انتخاب رنگ ارتباطي باريك و ظريف وجود دارد و از فرهنگي به فرهنگ ديگر تغيير مي‏كند. در مورد مفاهيم دروني رنگ، به‌ويژه بخش مفاهيم احساسي آن، افراد، تأثيرات جزئي‏تري را نيز استخراج مي‏كنند. تأثيراتي كه در بيان شكل، بافت و هويت شي، مؤثر است. بنابراين مي‌توان از اين ويژگي مهم رنگ در ارائه‌ي هويتي خاص به محصول، سود جست و به‌عبارت‌ديگر يك محصول را مي‌توان با استفاده از رنگ، ازنظر احساس بصري، گرم‌تر در حرارت، سبك‌تر در وزن و حتي كوچك‌تر در ابعاد، جلوه داد. بااين‌وجود، دستيابي به اين اهداف بسيار مشكل است و متأسفانه تحقيقات كمي درباره‌ي ماهيت‏هاي دروني رنگ، صورت پذيرفته است.
از رنگ‌هاي آبي، سبز و زرد به‌منظور تداعي شادابي و حيات در بسته‌بندي محصول استفاده مي‌شود. استفاده از اين رنگ‌ها يكي از ساده‌ترين و گوياترين روش‌هايي است كه براي نشان دادن خنكي و تازگي در بسته‌بندي محصولاتي مانند آب معدني، سبزيجات و ميوه‌ها استفاده مي‌گردد. با اين اوصاف بايد گفت در صنايع غذايي رنگ آبي چندان رايج نيست چرا كه كمتر ماده غذايي به رنگ آبي وجود دارد. اين رنگ بيشتر در شكلات‌ها استفاده مي‌شود و در كنار رنگ‌هاي قرمز و سبز كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. بي‌شك انتخاب تركيب رنگ تأثير بسيار زيادي بر مصرف‌كننده و بازار فروش مي‌گذارد؛ اما به‌عنوان نمونه استفاده از رنگ آبي قوي و آرام‌بخش به‌عنوان رنگ زمينه براي ارائه فرآورده‌ي اسپري پا بسيار حساب‌شده به نظر مي‌آيد و طراح توانسته با بهره‌گيري از توانايي رنگ آبي براي القا پاكيزگي و خنكي اين حس را به مصرف‌كننده القا كند. هم‌چنين استفاده از رنگ‌هاي روشن مانند صورتي روشن و آبي و زرد روشن براي بسته‌بندي‌هايي كه حاوي محصولاتي لطيف و ملايم بسيار به‌جا است.


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۸:۱۵ توسط:عباسي موضوع:

ويژگي هاي بسته بندي صادراتي كالا


مطلوب بودن بسته بندي با شرايط اقليمي كشورهاي در مسير حركت تا بازار هدف – بسته بندي صادراتي مي بايست از حيث اندازه, شكل , رنگ, نوع, جنس, استانداردهاي بازار هدف را زمينه توجه قرار دهد و نيز قوانين و ضوابط و گيسو انع متفاوت طراحي بسته بندي   را رعايت كند .– در بسته بندي صادراتي اهميت ارتباط آن با فرهنگ مصرف و مصرف كننده مضاعف حايز اهميت مي باشد چون مردم پيش از آن كه مال را مصرف كنند يا اين كه به كيفيت توجه نمايند, با ظاهر آن فرآورده آشنا مي شوند . بدين ترتيب ارتباط خصوصيت هاي ظاهري با انتظامات خريداران مي تواند در جلب مشتري زياد اثرگذار باشد .امروزه دراروپا با وجودي كه يك عدد از شاخه هاي اقتدار خريد , درامد سرانه مي باشد و توان خريد آن‌ها فراتر از ميهن ما ميباشد كالاها در ايجاد و بسته بندي هايي كوچكتر نيز وجود دارااست .آيااين به حافظه فقر و نخريدن است جواب منفي مي‌باشد و عواملي از جمله: امنيت اقتصادي در جامعه و حضور دائمي متاع در بازارها است .براين اساس خريدار به ميزان ظرفيت و مصرف مورد نياز خويش خريد مينمايد ونيازي به انبار كردن براي مصرف آنجا وجود ندارد عاملي ديگر اين مي باشد كه در مراحل معاش آنها مكانيزم تعارف وجود ندارد و كالاها وضعيت استفاده فردي داراست .سومين عامل احترام نهادن به سليقه هاي گوناگون هست و به اين ترتيب كالاها درابعاد متعدد عرضه مي شود . مثلاً درهيچ كشوري رطب را در بسته بندي هاي يك كيلويي نمي خريد بلكه در بسته بنديهاي ۱۰ عددي مشاهده مي نماييد .گذربسته بندي , عقب ماندگي ما ,دلايل و رويه كارها صنعت بسته بندي , صنعتي نوپاست كه نياز به توسعه و گسترش فراگير دارااست . با دقت به نقشي كه اين صنعت در توسعه و گسترش صادرات غير نفتي و ارتقا درآمدهاي ارزي مرز و بوم مي تواند داشته باشد,سرمايه گذاري براي پرورش و توسعه كليه جانبه آن , ضرورت دارااست . بسته بندي به بخش با اهميت و نمايان روش زندگي امروز ما تبديل شده است . در هر جايي از اين كره پهناور كه زندگي مي كيد هميشه به بسته بندي اكثري از توليدات مستمند خوايد بود .با توجه به اين‌كه كيفيت به عنوان يك عدد از مهم‌ترين شاخص هاي مطرح گرديده در بخش مواد غذايي و اقلام دارويي مرزوبوم به حساب مي آيد , بسته بندي يكي از حساسترين و سوال برانگيزترين اجزا در پروسه تنظيم وتوليد اين توليد ها مي باشد و براين اساس نمي بضاعت و توان به آساني از مقوله بسته بندي گذشت چرا كه بخش خودكار وبسته بندي آن مخصوصاً در دو مجموعه از اقلام معرفي گرديده قسمتي از لاينفك يك مقوله مي‌باشند (لازم و ملزوم) .در اين جا اين سوال پيش مي آيد كه چرا با دقت به در دست داشتن بهترين محصولات زراعي مرز و بوم هنوز نتوانسته ايم در بخش صادرات با ساير كشورها رقابت كنيم؟ همانطور كه دركشور ما همه علوم درحال پرورش و بسط مي باشند , صنعت بسته بندي هم در اكنون رشد مي باشد البته متاسفانه نسبت به جهان عقب هسيتم هنوز نتوانسته ايم تكنولوژي ايجاد بسته بنديهاي اسپتيك ,Hot Pack , Colb Pack بسته بندي هاي نگهدارنده در برابر نوباوه , بسته بندي كليدي به مواد خطرناك (تشعشعات خطرناك و … )بسته بندي بالك , تتراپك و . . . را در صنعت فراگير كنيم . در ادامه با دقت به انتقاد رخ گرفته , مراد گرديده مي‌باشد كه چند بسته بندي را كه از دهه هاي قبل به چشم مي خورد در مقايسه با بسته بندي هاي جديد كه هر كدام حداقل جايگزين يكسري بسته بندي براي اقلام مي شوند را به اطلاع رسانده تا با جمع بندي آن بدانيم كه در كجا قرار گرفته ايم و برنامه ريزان در آتي بتوانند در برنامه ريزي چند سطح اي اين صنعت محروم از منزلت دانشگاهي در مرزوبوم را به پرورش و توسعه و گسترش پيش رانند . نمونه هايي كه در ذيل مي خوانيد مواردي بخشي از بسته بندي هاي كلاسيك ميباشند كه پيروزي بي چون و چرايشان ثبت گرديده است .اين بسته پيروزي خود را وامدار عواملي متفاوتي از قبيل: ابداعهاي تكنولوژيك ابتكار عملدر طراحي استفادهگيري تمام و كمال از ليبلواكسKIWi در ميان زبانها و فرهنگ هاي متفاوت فوراً قابل تشخيص مي باشد . آوازه آن به دليل KIWI قوطي سنتي واكس كفش سرپوش قرمز و سپيد قوطي است كه سمبل پرنده كيوي ميباشد . كيوي نيز به يك عدد از نمادها و علامت هاي بسته بندي در عالم تبديل شده مي باشد . اين شركت در استراليا در سال ۱۹۰۶ به پيشگامي مردي اسكاتلندي به اسم رامسي تاسيس شد . او كه پس از سالروز تاسيس شركت آن را به اسم همسر نيوزلندي اش نامگذاري كرد درحال حاضر محصولاتش در ۱۳۰ مرز و بوم دنيا فروخته مي شود .در قرن نوزدهم به كارگيري از واكس كفش براي طبقاتي كه مي توانستند از عهده خريد پاپوش هاي چرمي گران ارزش برآيند, زمينه اهميت قرار گرفته , با ظهور قرن بيستم روشهاي ايجاد واكس كفش گسترده و توسعه يافته خيس بود تا جايي كه معمولا در دسترس بود .در سال ۱۹۰۶ كيوي واكس با اهميت اش را در استراليا ايجاد كرد در حالي كه پنج سال آنگاه ايجاد آن در امپراتوري بريتانيا گسترش يافت . با وقوع نبرد جهاني نخستين و نياز براي مراقبت و محافظت از چكمه هاي تعداد بي شماري نظامي , ارتقاء اثبات و پايداري در تقاضاي واكس چكمه به وجود آمد, تاجايي كه در طول جنگ جهاني دوم اين تقاضا ادامه يافت تا دو‌مين نسل مصرف كنندگان كه به اين جنس متكي بودند از پاپوش هاي با ارزششان حفاظت شود . با رجوع و برگشت سربازان به معاش شهري مصرف واكس كفش كماكان ادامه يافت تا از كفش ها و چكمه هايشان مراقبت نمايد . كيوي در مقطع كوتاهي به تيتر مارك مرتبه يك واكس كفش به يادماندني شد و امروزه به عنوان يك راهبر جهاني در پيشاپيش رقبايش كماكان به پيش مي رود .قوطياسپري پي بردن به ضرورت ساخت يك اسپري از مايعي كه پايين فشار قرارگرفته باشد مربوط به قرنهاي طولاني بوده مي‌باشد . به هرحال تكنولوژي اسپري ابتدا در نروژ در سال ۱۹۲۹ ابتكار شد و در ده سال ۱۹۴۰ به حالت تجاري بزرگي دست يافت . اين شرايط توسه آن گاه تماما نويني را در گستره بسته بندي امكان پذير كرد .افشانه هاي بويايي با همان گوناگوني اش منافع چشمگيري – همانند سس گوجه خارجي – براي توزيع كنندگان آن در بازارهاي فروش در بر داشت .اسپري ها به يك دليل وارد كننده فشار (كه معمولا گاز است) نيازمند هستند تا وقتي سوپاپ يا سرپوش را فشار دهند مال از داخل ظرف با فشار به خارج افشانده شود . كليد ابتكار اين شيوه در اسپري ها استفاده از مايعي بود كه در حرارت اتاق تبديل به گاز شود و درخصوص ر فشار ناچيز يا حرارت زير مايع باقي بماند .ماده كه به بيرون افشانده مي شود هر چيزي مي تواند باشد, اسپري مرطوب كننده مثل اسپري گيسو , اسپري كف براي اصلاح فيس يا اين كه اسپري كم آب نظير پودر ضد تعرق . بدنه خويش اسپري مي تواند از آلومينيوم , حلبي , استيلي , شيشه و يا اين كه پلاستيك ايجاد شود . ظرف هاي حلبي ۷۵ درصد بازار فروش انگليس را پاسخگو مي‌باشد در حالي كه به نظر مي برسد در ديگر كشورهاي اروپايي قالب آلومينيومي را ترجيح مي دهند زيرا آلومينيوم به واسطه چكس خوري بالايش مي تواند زير فشار از يك قالب يك تكه خارج بيايد . تكنيك هاي ايجاد آن هم معمولا به ساختار دو يا سه گزيده استوانه متكي مي باشد . اين خواص سكو بيشتري از ازادي در طراحي شكل ظرف را ممكن مي سازد . ضمن اين كه تجربه نشان داده هست سايز عمودي قطي هاي اسپري به عنوان محصولاتي كه ما استفاده مي كنيم رمز برد شان ميباشد .بطريشيشه اي كوكاكولا: روساي جمهور ,مديران بلند مبنا , ستارگان سينما و اكثري از صورت هاي شاخص عالم همواره اعتراف كرده اند كه از طراحي نماو نشانه اين دهه (Andy Warhol) بطري شيشه اي كوكاكولا لذت برده اند . طبق توصيف “اندي وارهول است”, وي آن را به تيتر يك عدد از شناخته گرديده ترين ظروف اما با بكاربري بسته بندي روي زمين تحسين كرده است .طراحي امروزين آن در اوايل دهه ۱۹۰۰ صورت عهده دار شد . هنگامي كه شيشه هاي كوكا كولا با تهديدهاي دور از شوخي و مستمر تقليد نيز در فرآورده و نيز در بسته بندي مواجه شد و بنابراين در سال ۱۹۱۶ هدف ها و بايدهايي كه در صورت مسائل پباده سازي گنجانده شد, به اين مدل بود كه “يك بطري كوكاكولا” را فردي حتي در حالتي كه در ظلمت لمس كند خواهد آشنايي .بطري كوكاكولا طوري مي بايست شكل گرفته باشد كه حتي درصورتي كه شكسته شود , در به عبارتي موقعيت نيز در يك نگاه بتوان ذكر كرد كه چه بوده مي باشد .”هنوز در بخش اعظمي از كشورهاي عالم اين بطري با مقدار ۱۹۲ ميلي ليتر به كارگيري مي شود و گهگاه اندازه هاي بزرگتر آن مشاهده گرديده اند .در سال ۱۹۹۷ بطوري كوكاكولا به طور رسمي در اندازه بطري شيشه اي بريتانيايي ۳۳۰ ميلي ليتر صادر شدكه منحصربه‌فرد به فرد بود, اين صدور فيض تحقيقات و پژوهش هاي انجام شده از سوي كمپاني كوكاكولا بود كه مصرف كنندگان هنوز مايلند نوشيدني را از باطن بطري شيشه اي ببينند كه رويكرد اول لذت بردن از كوكاكولا هست .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۷:۰۲ توسط:عباسي موضوع:

خصوصيات هنر بسته بندي خوب براي يك كالا

طراحي بسته بندي فرآورده ها متاثر از تغيير تحول و دگرگون سازي كارداران محيطي بوده و در زمره ابزاري است كه امروزه به وسيله ايجاد كنندگان كشورهاي صنعتي براي ارتقا توان رقابت زمينه توجه قرار گرفته مي باشد .به گزارش مجموعه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ‌،بسته بندي توليدات معمولا به منظور مراقبت از محصول، ساخت اطمينان از كالا، راحتي، ساخت ارتباط با مشتري، ايجاد مجال به كارگيري دوباره از بسته بندي، تقسيم بازار، توسعه و گسترش دوره حيات محصول، متمايز كردن مال و بهره برداري بخش اعظم از بازارهاي بالقوه در نظر گرفته گرديده هست در طراحي بسته بندي جنس ها بايستي در مورد هزينه، ميزان جنس، رنگ اميزي، مخلوط اقلام در طراحي بسته بندي و نام و نشان فيزيكي ان دقت شود اين فرمان تهيدست تحقيق در قضيه بازارهاي پاياني مصرف، تجزيه و تحليل موضع متاع در بازار و خلاقيت در پباده سازي مي باشد در مجموع مي بضاعت و توان گفت نگهداري اثربخشي طرح بسته بندي ها نيازمند باز‌نگري بازه اي مي باشد .بهبيانيديگر:بسته بندي دانش ،هنر و فناوري قرار دادن يا اين كه مراقبت از توليدات متفاوت براي توزيع، ذخيره، فروش و يا اين كه به كارگيري باصرفه از محصول محسوب مي شود اگر‌چه ما هر روزه از كالاهايي كه بسته بندي هايشان از پباده سازي هاي متفاوت و يا اين كه شبيه برخوردار هستند،استفاده مي كنيم اما كمتر به تلاشي كه براي اخلاق آن ها صرف شده، توجه مي كنيم حتي صورت آخري بي آلايش ترين جور بسته بندي هم ممكن است ساعت ها و يا اين كه ايام بازه زماني هنگامي برده باشد .

اين در قوانيني مي باشد كه اكثري مردم دنيا در رابطه توليدات مختلف براساس بسته بندي هاي آن ها قضاوت مي كنند در حقيقت، بسته بندي مي تواند پرهزينه تر از كالا كليدي تمام شود بر همين اساس، محصولي با كيفيت ميانگين البته داراي بسته بندي فوق العاده مي‌ تواند سهم بيشتري از بازار را نسبت به محصولي با كيفيت فوق العاده ولي دارنده بسته بندي ميانگين به خود اختصاص دهد بسته بندي رخ كالاست در يك تقسيم بندي كلي، سه تراز داراي اهميت مي‌توان براي هر محصول در لحاظ گرفت .

نخستين خود فرآورده و اساس مطرح مي‌باشد و پاسخ به اين پرسش مي باشد كه خريدار واقعا چه چيز را مي خرد؟ در تراز بعدي طراحان محصول بازار را مسئله نظارت قرار وارد ميكنند بر مبناي آن درصدد مي شوند يك كالاي حقيقي وواقعي را به وجود آورند كه بسته بندي مال در اين مرحله قرار مي گيرد بسته بندي به هم پا مواقعي مانند طرح و اسم تجاري و كيفيت به نحوي با نيز مخلوط مي شوند كه ارائه بهره مهم فرآورده امكانپذير باشد .

آخري سطحي كه زمينه دقت قرار ميگرد مزاياي اضافي مي باشد كه بايستي در بسته بندي به ان اعتنا گردد .

مزاياي مازاد نظير خدمات پس از فروش، تضمين ها و نصب و حالت تحويل مي باشد بسته بندي سبب ساز ساز اولين ارتباط مستقيم با مشتري است و تا حد متعددي وظيفه ارائه يك تصوير خيالي مطلوب از محصول را به عهده دارااست از حيث خل وچل اولين برخورد و چهره‌اي كه ما از افراد داريم مهم‌ترين تصوير و تعيين كننده ترين مي باشد اين قاعده در زمينه مال هم صادق مي باشد .تحريم ديد يك مشتري يك از اهدافي هست كه هنر بسته بندي دنبال مي نمايد صحيح مي‌باشد كه در اكثر اوقات مورد ها بسته بندي ها رويت كرد صحت از متاع را نمي توانند به مشتري ارائه دهند البته ميتوانند احساسات آن ها را تحريك نموده و به راحتي با خريداران رابطه برقرار كنند .

وجود خلاقيت به عنوان يك عدد از شاخصه هاي حساس بسته بندي از عامل ها داراي اهميت تاثيرگذاري جنس مي باشد و طراحي گرافيكي بسته هاي توليدات بي شك وترديد و شك وترديد يكي از مهمترين و مشكل ترين گرايش هاي گرافيك به شمار مي رود و دليلش هم تماما معلوم مي باشد جور فعاليت خروجي شما كه مطمئنا يك كار گروهي است در معرض روئت كرد و قضاوت هزاران مصرف كننده و يا اين كه كارشناس شركت ساخت كننده قرار خواهد گرفت و نازكي طرح شما و اختصاصي به شخص به شخص بودن آن بسته به نوع قضيه تبليغ فقط چيزي هست كه چشم ‌آنها را نازونوازش خواهد اعطا كرد .

امروزه هر كالايي كه نگاه ميكنيد نماي خاصي از نمايش در آن جايگاه را مشاهده مي فرماييد از آنجايي كه اكثر مردم در كليه پرسي نوع كالاي خويش به دليل رقابت طاقت فرسا كمپاني هاي ايجاد كننده در نوعي سردرگمي نسبي به رمز مي مارك و بضاعت و توان آناليز محصول ها در مورد هايي نظير لوازم شوينده، ارايشي، غذايي و . . به ادله هم مرحله بودن شركت هاي ساخت كننده مهم و يا خود ماهيت فرآورده را دارا نيستند اينجاست كه يك ايده جديد براي سناريو محصول كمپاني خاصي گوي سبقت را از ساير افراد برده و در مدت زماني مشخصي باعث به نتيجه هنگفت از فروش محصول موردنظر براي آن كمپاني خواهد شد .

غير از مواقعي كه بيان شد مولفه هايي چون مقاوم بودن بسته بندي به جور كالاي هدف نيز بر ارجحيت يك بسته بندي تجاري امداد شاياني خواهد كرد به همين علت در كنار متخصصين گرافيك مسلما مي بايست از افراد باخبر به اين كارها هم استفاده كافي چهره بپذيرد هر توليدي بسته به ماهيت خود رنگ مختص خود را مي طلبد و طراح مي بايست با دانش و اطلاع كافي دست به تعيين رنگ بزند .

پباده سازي بسته بندي يكي از مهم‌ترين زيرشاخه هاي هنر تبليغات مي باشد و نقش ارزنده اي را در جريان اقتصادي دولت ها بازي مي كند بايستي تاكيد شو كه صادرات كالاها بيش از آنكه به كيفيت فرآورده وابسته باشد در گرو پباده سازي عالي بسته بندي و مسئله پسند خريدار وابسته مي باشد .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۳:۳۰ توسط:عباسي موضوع:

هفت نكته طلايي براي عكاسي تبليغاتي از فضاي داخلي

يك عدد از بهترين راه و روش ها براي سناريو اقتدار يك گروه به اشتراك گذاري عكس از خود موسسه و توليد ها و پرسنل آن هست .
درواقع شما با نشر عكس هاي عالي  طراحي بسته بندي  از موسسه و محصول ها خويش مي توانيد به چشم مشتريانتان بياييد . در صورتيكه مي خواهيد خودتان از فضاي داخلي عكاسي فرماييد نكته هاي تحت را حتما رعايت فرماييد .
براي شغل ها و حرفه هاي كوچك، عكسبرداري از فضاهاي داخلي دوچندان حساس هست . دفترها املاك، معماري، پباده سازي داخلي، رستوران ها و بيمار‌ستان ها، تمامي و كليه تهي دست تصاويري از فضاهاي داخلي جهت جذب تماشاچي ميباشند . اصلي است كه عكاسان بتوانند مناظر و فضاها را جذاب خيس و جالب خيس نشان دهند .جهت ارتقاء مهارت هاي عكاسي در اين زمينه، يك‌سري نكته با اهميت براي شما ارائه كرده ايم . سفارش مي كنيم آن ها را مطالعه نموده و امتحان كنيد؛ تا هنگامي كه كاملاً چابكدست و ماهر شويد .
1- پرسپكتيو صحيح را گزينش كنيد عكاسي از فضاهاي داخلي مستلزم اين مي‌باشد كه چندين گام به عقب رفته و از داخل گوشه عكس بگيريد، يا اين كه چه بسا با دوربين در ميان ديوارها فشرده شويد! زماني كه به فضاي زمينه نظرتان مي نگريد، تمام كناره ها را امتحان نماييد تا پرسپكتيو مطلوب را بيابيد . پس از آن بر روي صحنه زوم نماييد .
2- از نورپردازي درست استفاده كنيد هدف شما، متعادل كردن نوروروشنايي است به طوري كه فروغ بيش از حد دوچندان يا اين كه قليل نباشد . هيچ چيز نبايد بيش از حد زننده باشد . از فروغ و روشنايي جان دار در اتاق به نيكي به كارگيري فرمائيد . با سايه ها بازي فرمائيد . چراغ هاي متعدد را امتحان نماييد و هر كدام ضروري مي‌باشد را واضح نگه داريد . در‌صورتي‌كه كاملاً بر روشنايي طبيعي تكيه كنيد، شايسته ترين مدت عكسبرداري به شرايط و بعد ها پنجره ها بستگي داراست . براي كسب بهترين فيض به فروغ ملايم نياز داريد . صبح زود يا اين كه عصر عكسبرداري را انجام دهيد .
3- زواياي گسترده زماني كه مي خواهيد از گسترده ترين فضاي ممكن عكس بگيريد، در حيث به چنگ آوردن زاويه روءيت كرد عريض مضاعف حساس است . براي اين كار، به چرخ دنده سفارشي و ويژه نياز داريد . عمده عكاسان حرفه اي و حرفه اي با اين زمينه موافقند كه لنز 16mm تا 24mm زاويه بهينه اي به شما خواهد بخشيد . زاويه بيش از حد عريض هم به تخريب پرسپكتيو سبب ساز مي شود؛ پس مطمئن گرديد لنزي را انتخاب كرده ايد كه براي ابعاد اتاق مطلوب مي باشد .
4- صاف و بدون واسطه عكس بگيريد در عكاسي از فضاهاي بيروني، ايجاد افكت لبه گذاري مي تواند ظاهر زيبايي به عكس شما بدهد؛ البته وقتي كه باطن ساختمان هستيد، مي خواهيد خطوط عمودي را راست و مستقيم نگه داريد . ابتدا دوربين را تراز نماييد . در صورتي‌كه لنز به سمت بالا متمايل است، خطوط عكس مورب خواهند زمين‌خورد . عمل ديگري كه مي توانيد انجام دهيد اين مي باشد كه از بالا عكس بگيريد . طول مناسب به فضاي واقعي بستگي دارد، اما لازم نميباشد بيش از حد ارتفاع داشته باشيد .
5- عكس را محو نكنيد شما مي خواهيد عكس هايتان آشكار باشند؛ پس خوب تر مي باشد از سه شالوده به كار گيري فرماييد . از زمانسنج دوربين به كار گيري نماييد تا مطمئن شويد كه عكس در اثر حركت هاي اجباري محو و تار نمي افتد .
6- دور و اطراف را تنظيم كنيد در زمينه چيزي كه مي خواهيد در عكس نشان دهيد، فكر كنيد و اتاق را بر حسب آن بچينيد . ممكن است بخواهيد وسايلي بيشتر نمائيد كه عكس شما مانند عكس هاي مجلات باشد . در بقيه موارد، ممكن ميباشد بخواهيد مبل را برداريد يا اين كه آن را به مكان ديگري انتقال دهيد تا قسمت هايي از اتاق را پر رنگ خيس نموده و نصيب هايي را بپوشانيد .
7- سليقه و ذوق به خرج بدهيد نمونه هاي عكاسي داخلي مي تواند بر حسب ابعاد فضا، مورد هاي موجود در فضا و انگيزه عكس متغير باشد . در صورتيكه در يك ماشين كرايه اي املاك، استوديوي طراحي مبلمان، هتل ها يا حتي جاهاي ديگر هستيد، در قضيه هدف از عكس تامل فرمائيد . بيننده با ديدن آن بايستي چه چيزي را متوجه شود . اين مهم مي باشد كه شما ذهن متفكر و خلاقي داشته باشيد و كليه چيز را تجربه كنيد؛ زيرا طراحان داخلي باهم متفاوتند . بسيار عكس بگيريد . با تر و تميز كردن و مشاهده كردن اين عكس ها مي توانيد به نقاط قوت و ضعف خويش پي ببريد .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۰۷ توسط:عباسي موضوع:

20 ترفند بازاريابي و تبليغات براي كسب و كارها ارائه مي شود

۱-
مشتري هاي تان را بشناسيد
الف) شخصي را تعريف كنيد كه بيشترين احتمال را دارااست كه به فرآورده شما نياز داشته باشد يا آن را بخواهد .

ب)
چرا بايستي خواستار خريد مال شما باشد؟
پ) وقتي هدف را بدانيد مي توانيد محصول تان را براي اساس مشتري درست انگيزه گذاري نمائيد .

ت) نمي توانيد محصولي را قبلي از تعريف و استقرار بفروشيد .

توجه: يك شركت دارويي يك داروي آنفولا‌نزا را كنار گذاشت، چرا كه نمي توانست خواب آلودگي ناشي از آن را در اختيار گرفتن نمايد . يك نفر ديگر آن را NyQuil ناميد و به عنوان داروي سرماخوردگي هنگام خواب معرفي كرد . اين دارو به پرفروش ترين داروي آنفولانزا بازار تبديل شد . صرف اينكه محصول تان عالي هست فروش آن را تضمين نمي كند؛ بايد آن را به صدق تعريف فرمائيد و اين كاري هست كه بازاريابي انجام مي دهد .

2-
تبليغات با كارت پستال
الف) سيستم پست ايالات متحده افزايش نامحسوس هزينه طومار ها و كارت پستال هاي ارسالي را پيشنهاد كرده است، البته تمبرهاي درجه يك «هميشگي» به عبارتي ۴۹ سنت باقيمانده هست .

زير بايگاني با كميسيون تنظيم قوانين پستي، طومار هاي مقصدهاي دربين المللي از ۱ .۱۵ دلار به ۱ .۲۰ دلار مي رسد . درحالي كه كارت هاي پستال از ۳۴سنت به ۳۵ سنت مي رسند .

ب) كارت هاي پست حس فوريت را به مشتري القا مي كند . احتمال دارد طومار تان را نخوانند اما پشت كارت پستال را مي خوانند . (شما ۳ ثانيه وقت داريد پيام تان را برسانيد . اين ميانگين زماني مي‌باشد كه افراد به يك تبليغ نگاه مي كنند .)

پ) تبليغات با استفاده از يك كارت پستال هميشه جلوي ديده است و علاوه بر شخص گيرنده كارت پستال، بقيه مشتريان بالقوه نيز آن را خواهند روءيت كرد .

۳-
يك نظرسنجي انجام دهيد
الف) يك فرم نظرسنجي را به مشتريان تان ارسال كنيد تا انگيزه هاي آنان را براي خريد پيدا فرمائيد .

ب)
كجا عمل مي كنند؟ چه مجلاتي مي خوانند؟ مجموعه سني آنها چيست؟
پ) اين اطلاعات به شما خواهد ذكر كرد كجا و چگونه به مجموعه هدف تان دسترسي داشته باشيد .

ت) براي كامل شدن نظرسنجي يك كادو يا تخفيف در حيث بگيريد .

۴-
از يك راه دو تراز اي به كارگيري كنيد
الف) به مشتريان بالقوه خويش اطلاعات تكميلي مرتبط با كسب و كار ارائه نمائيد .

مرحله ۱: به مشترياني كه تخصص تان را نمايش مي دهند، يك فكت شيت رايگان ارائه دهيد .

مرحله ۲: اين مشتريان را به فهرست پست خويش بيش تر نمائيد و غالبا به آنان طومار دهيد .

5-
تولدشان را تبريك بگوييد
الف) به مشتريان تان كارت هاي تهنيت بفرستيد (تاريخ هاي آن‌ها را مي توانيد از نظرسنجي هاي تان استخراج كنيد) .

ب) يك كوپن يا پيشنهاد ويژه در آن بگنجانيد يا اين كه از محصولي كه مي توانند به عنوان كادو براي خود بخرند سخن كنيد .

۶-
با يك كسب وكار ديگر همياري كنيد
الف) هزينه هاي تبليغات را با يك شركت ديگر سهيم گرديد .

ب) شراكت در هزينه ها سبب مي شود بتوانيد تبليغات گرانقدر خيس و كيفيت عالي تري چاپ فرمائيد .

پ) آيا مي توانيد فرآورده تان را با مال ديگري ادغام كنيد؟ (مثلا يك روغن موتور را ياور قيف ابداعي تازه خويش بسته بندي نماييد .)

7-
اثبات گام و داراي مسئوليت باشيد
الف) پژوهش ها نشان مي دهد يك پيام براي به ياد سپرده شدن بايستي تكرار شود .

ب) به هر شخص چندين با طومار بفرستيد . طراحي بسته بندي

پ) اگر تبليغات مي كنيد، جايي آن را انجام دهيد كه بتوانيد يك سري توشه ديگر هم آنجا تبليغات انجام دهيد .

۸-
از تلفن استفاده كنيد
الف) پيشين از آنكه تبليغات لبريز هزينه انجام دهيد، يك ايده نو را با گوشي تلفن امتحان نمائيد .

ب) پاسخ حاصل از ۱۰۰ تماس تلفني به مثابه ارسال ۱۰۰۰ نامه مي باشد .

پ) شما نتايج سريع تري كسب خواهيد كرد، هزينه كمتري براي تان خواهد داشت و ورودي و برخورد بهتري ساخت خواهيد كرد .

۹-
قيمت هاي تان را ارتقاء دهيد
الف) رقباي تان قيمت را بالا برده اند؟ شايد خوب تر است شما نيز همين عمل را بكنيد .

ب) بها هاي فراتر شما را از جمعيت انقطاع مي نمايد و به نوعي كيفيت خوبتر كالا شما را القا مي نمايد و آن را شايسته يك بها بخش اعظم نشان مي دهد . BMW با Yugos رقابت نمي كند .

پ) در اين حوزه مراقب باشيد . مشتري بايستي بها ارزش فراتر را ببيند .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۷:۰۳ توسط:عباسي موضوع:

20 ترفند بازاريابي و تبليغات براي كسب و كارها ارائه مي شود

۱-
مشتري هاي تان را بشناسيد
الف) شخصي را تعريف كنيد كه بيشترين احتمال را دارااست كه به فرآورده شما نياز داشته باشد يا آن را بخواهد .

ب)
چرا بايستي خواستار خريد مال شما باشد؟
پ) وقتي هدف را بدانيد مي توانيد محصول تان را براي اساس مشتري درست انگيزه گذاري نمائيد .

ت) نمي توانيد محصولي را قبلي از تعريف و استقرار بفروشيد .

توجه: يك شركت دارويي يك داروي آنفولا‌نزا را كنار گذاشت، چرا كه نمي توانست خواب آلودگي ناشي از آن را در اختيار گرفتن نمايد . يك نفر ديگر آن را NyQuil ناميد و به عنوان داروي سرماخوردگي هنگام خواب معرفي كرد . اين دارو به پرفروش ترين داروي آنفولانزا بازار تبديل شد . صرف اينكه محصول تان عالي هست فروش آن را تضمين نمي كند؛ بايد آن را به صدق تعريف فرمائيد و اين كاري هست كه بازاريابي انجام مي دهد .

2-
تبليغات با كارت پستال
الف) سيستم پست ايالات متحده افزايش نامحسوس هزينه طومار ها و كارت پستال هاي ارسالي را پيشنهاد كرده است، البته تمبرهاي درجه يك «هميشگي» به عبارتي ۴۹ سنت باقيمانده هست .

زير بايگاني با كميسيون تنظيم قوانين پستي، طومار هاي مقصدهاي دربين المللي از ۱ .۱۵ دلار به ۱ .۲۰ دلار مي رسد . درحالي كه كارت هاي پستال از ۳۴سنت به ۳۵ سنت مي رسند .

ب) كارت هاي پست حس فوريت را به مشتري القا مي كند . احتمال دارد طومار تان را نخوانند اما پشت كارت پستال را مي خوانند . (شما ۳ ثانيه وقت داريد پيام تان را برسانيد . اين ميانگين زماني مي‌باشد كه افراد به يك تبليغ نگاه مي كنند .)

پ) تبليغات با استفاده از يك كارت پستال هميشه جلوي ديده است و علاوه بر شخص گيرنده كارت پستال، بقيه مشتريان بالقوه نيز آن را خواهند روءيت كرد .

۳-
يك نظرسنجي انجام دهيد
الف) يك فرم نظرسنجي را به مشتريان تان ارسال كنيد تا انگيزه هاي آنان را براي خريد پيدا فرمائيد .

ب)
كجا عمل مي كنند؟ چه مجلاتي مي خوانند؟ مجموعه سني آنها چيست؟
پ) اين اطلاعات به شما خواهد ذكر كرد كجا و چگونه به مجموعه هدف تان دسترسي داشته باشيد .

ت) براي كامل شدن نظرسنجي يك كادو يا تخفيف در حيث بگيريد .

۴-
از يك راه دو تراز اي به كارگيري كنيد
الف) به مشتريان بالقوه خويش اطلاعات تكميلي مرتبط با كسب و كار ارائه نمائيد .

مرحله ۱: به مشترياني كه تخصص تان را نمايش مي دهند، يك فكت شيت رايگان ارائه دهيد .

مرحله ۲: اين مشتريان را به فهرست پست خويش بيش تر نمائيد و غالبا به آنان طومار دهيد .

5-
تولدشان را تبريك بگوييد
الف) به مشتريان تان كارت هاي تهنيت بفرستيد (تاريخ هاي آن‌ها را مي توانيد از نظرسنجي هاي تان استخراج كنيد) .

ب) يك كوپن يا پيشنهاد ويژه در آن بگنجانيد يا اين كه از محصولي كه مي توانند به عنوان كادو براي خود بخرند سخن كنيد .

۶-
با يك كسب وكار ديگر همياري كنيد
الف) هزينه هاي تبليغات را با يك شركت ديگر سهيم گرديد .

ب) شراكت در هزينه ها سبب مي شود بتوانيد تبليغات گرانقدر خيس و كيفيت عالي تري چاپ فرمائيد .

پ) آيا مي توانيد فرآورده تان را با مال ديگري ادغام كنيد؟ (مثلا يك روغن موتور را ياور قيف ابداعي تازه خويش بسته بندي نماييد .)

7-
اثبات گام و داراي مسئوليت باشيد
الف) پژوهش ها نشان مي دهد يك پيام براي به ياد سپرده شدن بايستي تكرار شود .

ب) به هر شخص چندين با طومار بفرستيد . طراحي بسته بندي

پ) اگر تبليغات مي كنيد، جايي آن را انجام دهيد كه بتوانيد يك سري توشه ديگر هم آنجا تبليغات انجام دهيد .

۸-
از تلفن استفاده كنيد
الف) پيشين از آنكه تبليغات لبريز هزينه انجام دهيد، يك ايده نو را با گوشي تلفن امتحان نمائيد .

ب) پاسخ حاصل از ۱۰۰ تماس تلفني به مثابه ارسال ۱۰۰۰ نامه مي باشد .

پ) شما نتايج سريع تري كسب خواهيد كرد، هزينه كمتري براي تان خواهد داشت و ورودي و برخورد بهتري ساخت خواهيد كرد .

۹-
قيمت هاي تان را ارتقاء دهيد
الف) رقباي تان قيمت را بالا برده اند؟ شايد خوب تر است شما نيز همين عمل را بكنيد .

ب) بها هاي فراتر شما را از جمعيت انقطاع مي نمايد و به نوعي كيفيت خوبتر كالا شما را القا مي نمايد و آن را شايسته يك بها بخش اعظم نشان مي دهد . BMW با Yugos رقابت نمي كند .

پ) در اين حوزه مراقب باشيد . مشتري بايستي بها ارزش فراتر را ببيند .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۶:۵۷ توسط:عباسي موضوع: