اهميت طراحي بسته بندي
پباده سازي بسته بندي به شدت حساس است، چرا كه بسته بندي نزديك ترين رسانه به مشتريان و محصول شماست و از هنگامي كه در طراحي بسته بندي مغازه چيده مي شود تا هنگامي كه مصرف ميگردد در دسترس يوزرها است! شما ميتوانيد از اين رسانه تبليغاتي كه خودتان بايد خلقش كنيد براي نشان دادن كيفيت محصول، هويت مارك خود يا هرآن چه كه ميخواهيد به كارگيري كنيد .
اصولطراحي بسته بندياينها حياتي ترين اصول پباده سازي بسته بندي هستند كه يك جنس را در قفسههاي فروشگاهها چشمگير و متمايز مي كنند .
چشم گير و متمايز باشيد .
اين تكنيك به آساني متاع شما را از بقيه توليد ها شبيه خود كه در به عبارتي قفسه چيده شده هست قطع مي نمايد . براي اين فعاليت مي بايست ضوابط و حصار ذهني را باخت و مختلف تر از هيمشه تامل كرد . اين نوع بسته بندي حتما ضمانت توجه مخاطب به خود را دارد! همهي برندهاي گران قدر و مطرح خارجي و داخلي از اين اصل به خير آگاهند ولي عدهي پاره اي از آنها در عمل از آن به كار گيري مي نمايند .
چشمگير و متمايز بودن بسته بندي مال به معناي لبريز زرق و برق بودن يا اين كه جلف بودن آن نميباشد بلكه يعني بسته بندي محصول بر مبنا اصولي كه يك طراح حرفهاي از آن با خبر مي باشد طراحي شود و مال را از فاصلههاي دور با توجه به رنگ، سمبل ها و كناره هاي آن تشخيص اعطا كرد .[IMG]به مشتري عجول، به سرعت اطلاعات بدهيد .
اكثري از خريداران تنها مي خواهند به سرعت بخرند و بروند، اين مدل از مشتريان به بسته هايي رغبت پيدا مي نمايند كه داده ها آنان بصورت سازمان بندي گرديده و تيتروار عنوان شده باشد! در هنگام طراحي يك بسته بندي 101 مورد بصورت مختصر و حق تقدم بندي گرديده ابلاغ ميشود كه هر كدام يك خصوصيت كالا ميباشد .ممكن است تصور فرمائيد كه استعمال از فونت و رنگ متفاوت براي هر يك از اين موارد، جنس شما را ديدني مي كند البته ثمره اين فعاليت چيزي جز يك فرآورده آشفته و پريشان نيست!برايدادن داده ها به مشتري درك كردن اين نكته به شما ياري مي كند:ديده ها تمايل دارند از بالا به تحت و راست به چپ جنبش نمايند .
برچسب: طراحي بسته بندي،