اصولاساسدر پباده سازي بسته بندي طراحي بستهبندي را از چهار منظر گوناگون مي توانايي بررسي كرد: روشي برايحفاظت محتويات بسته برهان موثري بر قيمت گذاري مال بازاريابي كه پباده سازي بسته بندي ويژگيها, و مزاياي متاع را تبليغ مي كند .منتخباز خود جنس اين مبحث به دو ويژگي پايان مي پردازد , طراحي بسته بندي در راستي جايي كه پباده سازي در راستاي بيشتر كردن ارزش حقيقي و واقعي وواقعي مطرح ميباشد . ولي اين به اين مفهوم نمي باشد كه پباده سازي نقشي در بهبود مراقبت جنس يا اين كه اين كه ياري به بهبود راندمان ارزش ندارد .پباده سازي بسته بندي در دوره حاضر از عملكردگرايي بي آلايش فراتر رفته مي باشد و حال يكي از پيچيده ترين و جالب ترين نمونه هاي هنر طراحان مي باشد . بخش اعظم متاع ها فارغ از بسته بندي شان بي معنا اند .يك بسته عالي پباده سازي شده بايستي الزامات چرخه زندگي اش را دنبال كند .اين چرخه زندگي از هنگامي كه براي بسته بندي محصولش به فعاليت مي رود (خواه با دست انجام شود يا اين كه اين كه در يك كارخانه) استارت مي شود , تا سفرش به دكان , و با رفتنش به محل استفاده ادامه مي يابد و عاقبت پس از به عمل گيري با ضوابط زيست محيطي مشقت بار همگاني روبرو مي شود .بسته در هر يك از فرايند معاش اش مقتضيات متفاوتي دارد: مراقبت محتويات , امداد به فروش آنها و ياري به مصرف كننده در به كارگيري از جنس .كليدي خيس از همه, يك بسته بايستي در مقطع خريد جلب دقت كند . هزاران جنس در مغازه براي جلب توجه خريدار در رقابت اند وطبق يافته هاي پژوهش ها يك بسته در قفسه يك دكان كمتر از سه ثانيه براي تصاحب اين توجه مجال دارااست . اين به اين معني نمي باشد كه بسته لزوما بايد لبريز و برق يا ساده باشد , بلكه مي بايست با سلايق مشتري همخوان باشد .بيش از قريه هزار بسته متفاوت اعم از اجناس خوراكي و غير خوراكي در يك سوپرماركت معمولي براي تعيين كردن وجود دارد . بدين ترتيب رقابت براي چشم شدن در بين جمعيت هست .يك ادله با اهميت در كمك به شاخص بودن, داشتن علامت هاي معمولي وقابل تشخيص ميباشد .نماد هايي كه چه بسا فارغ از نگاه بي واسطه به آنها ديده مي شوند . اين آرم ها را مي توان و توانايي ” ارزشهاي بصري” ناميد . ابزارهايي وجود دارا هستند . كه مي بضاعت آنان را براي ايجاد بها بصري و در فيض بخش اعظم چشم شدن به عمل برد از قبيل فرم , رنگ , تصوير سازي و نام .اينها تنها يكسري ترفند ميباشند كه يك پباده سازي مي تواند براي امداد به يك بسته كه اعطا كرد بزند “سلام به اينجانب نگاه كنيد” به كارگيري كند . از اين قبلي بسته مي بايست مسئله نظارت دقيق تر قرار گيرد . در اين سطح دقت به سلسله مراتب و قابليت و امكان و امكان فهم و شعور و درك داده ها دارنده اهميت ميباشد .اولا و داراي اهميت خيس از كليه , آيا بسته مزيت هاي با اهميت اش را سرعت بالا منتقل مي كند, خواه قيمت باشد (اين ارزانترين محصول در ويترين است) اشتها آوري باشد(اين خيلي خوشمزه است) , يا اين كه مزيت هاي كاربردي مانند مقدار .از اين پيشين , طراح مي بايست داده ها كمكي مانند اوامر كاربردي با تركيبات ماده غذايي را در حيث بگيرد . درك و درك درست اين سلسله مراتب كليد خلق و خوي يك بسته بندي مشتري پسند مي باشد . اينجا جايي مي باشد كه رقابت دوچندان شديد ميباشد و ابداع با ارزش .اهميتبسته بندي در تجارت: خواه شما يك ساخت كننده باشيد يا اين كه يك خرده فروش پباده سازي بسته بندي مي بايست بعنوان يك سرمايه گذاري چشم شود نه يك هزينه . متاسفانه بخش اعظمي از شركتها هنوز آغاز به قيمت پباده سازي نگاه مي كنند تا به ارزش كا .زمينه كليدي اينجا اين ميباشد كه اكثر بازه زماني ها بسته بندي مي تواند به نوعي از قيمت حقيقي و واقعي و حقيقي ذكر گرديده ختم شود و پيشين از خود فرآورده , بسته بندي به Brand تبديل مي شود .با اين كه بسته بندي مظهر Brand مي شود . شركت مي بايست به ياد داشته باشد كه Brand احتياج به محافظت دقيقي دارا هستند .گرچه يك Brand قادر بسته بندي گرديده مي تواند در مقابل كار حريف براي ساختن نشانه تجاري مقاومت كند, ولي ممكن است ديدني خيس اين باشد كه يك بسته بندي توانا مي تواند وسيله اي براي به دست آوردن سود فراتر ارائه نمايد .اينجاجايي ميباشد كه رقابت فراوان شديد مي باشد و جديد آوري با ارزش خلاصه صحبت اينكه پباده سازي بسته بندي نسبتاً مدام روي نتيجه و خسارت و ضرر شركت تاثير دارد . تلقي آن بعنوان يك هزينه و نه چيز ديگري عمده از يك منش براي كردار تزيينات , نتيجه گيري نادرستي خواهد بود . تلقي آن بعنوان يك سرمايه گذاري و به كار بردن آن به تيتر يك حربه استراتژيكي اكثر وقت ها به سود كلان منتبخ مي شود .اهميت بسته بندي براي ضايعات عمومي براي اكثري از موسسه ها خدمات همگاني رسيدن به مزاياي منش هاي برتر در پباده سازي بسته بندي مستقيماً مشهود نمي باشد .به طور كلي در بيمار ستان و درمانگاه , پباده سازي بسته بندي دركمك به انتقال تمام داده ها ضروري مي باشد و با اهميت در بين دكتر معالج , پرستار و مريض نقش بزرگي دارااست . محدوده اين پيامها از اطلاعاتي در رابطه ميزان به كارگيري دارو تا تصاوير در لحاظ گرفته گرديده براي دادن ادب و اطمينان و تقويت اعتماد به نفس مي باشد .بعلاوه , بسته بندي هوشمند مي تواند به توزيع دارو و سهولت استعمال براي اشخاص سالخورده و بيماران نا توان كمك نمايد .مي بايست به ياد داشته باشيم بسته بندي رسانه اي مي باشد كه وارد خانه هاي ما گرديده است و چيزي مي باشد كه ممكن مي باشد آن را بارها در يك مقطع طولاني مي بينيم . به اين ترتيب مي تواند رسانه خير و خوبي براي اطلاع رساني پيرامون موضوعات بخش اعظمي از پيامهاي همگاني اثرگذار بهداشتي در رابطه تغذيه سلامت گرفته تا هشدار در رابطه به كارگيري دخانيات باشد .پبادهسازي بسته بندي در دنياي امروز امروزه بسته بندي ها تابع صرفه اقتصادي و سهولت در حمل و نقل مي باشند . قيمت , برهه زماني و مكان مطلوب گزينش كننده اقتصاد بازار آزاد مي باشند . بسته بندي هاي امروزي بايد با اعتنا به استانداردهاي در بين المللي پباده سازي و توليد شوند . چون مي بايست دست كم سهم ارزش تمام گرديده در هر واحد توليد (محصول) به بسته بندي تعلق بگيرد, علاوه بر اين بسته بندي از نظر خريدار رايگان و جزو منافع وي به حساب مي آيد . در واقع بسته بندي بايد دارنده ظاهري زيبا بوده , محتويات درونش را حفاظت نمايد و قابليت و امكان دكورا سيون در وضعيت بخش اعظم وقرارگيري بر روي پالتهاي استاندارد را داشته باشد و در غايت روي قفسه هاي مغازه ايستايي حتمي را داشته باشد .همگي مسئله ها ياد گرديده دوچندان داراي اهميت مي باشد ولي در نهايت به يك آنگاه مورد پرداخته و از احساسات سخني به في مابين نيامده مي باشد . هر چقدر بخش اعظم اين تصميم گيري ها وابسته به بازرگانان باشد احتمال پيروزي براي كسب مجوز نوآوري كار و اختراع كمتر خواهد شد” دنياي روز جاري از تمام رسانه هاي جانور نظير تلويزيون و مجلات براي جلب حيث ما و رسيدن به منظور هاي ما استفاده مي گيرد در حالي كه مراد هاي ما به خويش اين رسانه ها تبديل شده و از متاع واقعي دور شده مي باشد . يعني زماني چيزي را مصرف مي فرمائيد در واقع درگير صرف تصوير يا اين كه تصور آن مي باشيد نه خود متاع , با اين كليه بسته بندي مي تواند نقش بسيار مهمي در توليد يك ميل يا اين كه منظور تازه در مشتري بازي نمايد . امروزه كليه مردم با رسانه هاي گروهي آشنايي داراهستند و همگي نيز مي دانند كه با توجه به تبليغات آنهاست كه اقدام به خريد مي كنند .يكبستهبندي خلاقانه به اين خاطره خلاقانه هست كه الف- يامردم هرگز آن را نديده اند ب- و يا اين كه به چيزي رسيده اند كه به طور غريبي برايشان آشناست ولي مدتهاست كه آن را نديده اند نيز چنين در دنياي امروز بسته بندي محور شكل دهي سمينارهاي بخش اعظمي مي باشد .موردهاپايين بايستي در يك بسته بندي رعايت شود: قابل تشخيص بودن- ازآنجا كه پول و وقت بخش اعظمي صرف تبليغ و فروش محصول مي شود لذا قابل تشخيص بودن بسته بندي اصل اوليه آن و بسيار كليدي مي باشد . بسته بندي بايد بتواند به سرعت تاثير مثبت خويش را روي خريدار بگذارد, عمچنين بايستي براي اشخاصي كه آن را گذرا مي بينند و آن كساني كه آن را در آگهي تلويزيون چشم اند , به جور اي باشد كه تصوير آن در ذهن شان باقي بماند بسته بندي هاي نو بايد به وسيله رخ ظاهرشان , رنگ مواد به عمل رفته و نيز عشق و علاقه مصرف كننده كه تا قبل از اين چيزي مشابه به آن را نديده مي باشد به سرعت در در في مابين ديگر بسته بندي ها قابل شناسايي باشد .دانايي دهنده بودن- هيچ تبليغ تلويزيوني يا اين كه اين كه چاپي نمي تواند همانند بسته بندي گوياي داده ها باشد . داده ها مربوط به دستورالعمل به كارگيري هميشه قضيه مهمي براي طراح به شمار مي آيد چرا كه ضرورتاً مي بايست روي بسته ظاهر و اكثر وقت ها هم چئد بار تكرار شود .بي واسطه بودن – بسته بندي نيز پا با داده ها مربوطه اش همواره در دسترس مشتري مي باشد . درنتيجه اين رابطه دربين مشتري و بسته مي بايست بي درنگ چهره پذيرد يكي از رسالات بسته بندي تازه اين ميباشد كه بايستي محرك يك عكس العمل پر سرعت بوده و به سرعت جواب گوي سئوال پايان مشتري كه براي چه كاري آن را برداشته ميباشد باشد .بافتدار بودن: به كارگيري موادي كه دارنده بافت ويژه اي ميباشند در صورت اجازه دادن بودجه, مي تواند بسته بندي را در سطحي بالاتر از رقيبان قرار دهد, احساس لامسه يك شم كليدي ميباشد كه تمام احساسات ديگر را تحريك كرده و زير تاثير خود قرار مي دهد اما متاسفانه در بخش اعظم موارد اهميت لازم به آن داده نمي شود .كابرديبودن: بسته بندي مي بايست در ست به عبارتي طور كه تبليغات مي گويد سعي داشته باشد بسته بندي با به كارگيري از كاركرد خود بايد راه و روش را براي خلاقيت در بسته هموار كند و كاركرد, رويا رويي مواد و فرايند طراحي را اختلال مي سازد .چهكسي فكرش را مي كرد كه روزي چيپس و كرم شكلاتي را درون تيوپ هاي و لفاف هاي آلومينيومي كه در اصل براي زمين تميز كن ها پباده سازي شده بود بخوريم ؟ قابل اعتماد بودن: امروزه قابل اعتماد بودن به خصوص در مواد غذايي از بعدها فراوان حساس بسته بندي هاي استاندارد هست . خوشبختانه بوسيله پژوهش ها و آزمايش ها مي بضاعت طرح هاي جديد بسته بندي را جايگزين نمونه هاي فعلي كرد . ولي بعضا وقتها ممكن مي باشد نتوانيد آنچه را كه ساخت شده بهبود بخشيد, اما همت در انجام آن لذت بخش ميباشد .ازرش هاي حسي به كارگرفته شده براي خوي يك بسته بندي نو , نسبت ببه شم بينايي كارآيي بيشتري داراهستند .بستهبندي مي تواند به واسطه مواد و مراحل , موارد تحت را نيز ابلاغ كند: مزه –شيرين , تند, گوارا, خيلي تند, رسيده رايحه –معطر , خنك , عجيب و غريب , دلتنگ كننده صدا –لطيف و ملايم , خشن و زمخت , تركيبي يا اين كه بافت دار بساوش- خشك و ترد , طاقت فرسا , ظريف , جديد , سفت شم هاي فوق در مقطع حاضر به ادله اين كه بخش اعظم بسته بندي ها يك دسته جس را القا مي نمايند ارضا نشده اند . آن ها با نيز متحد گرديده اند تا بر سختي ها , بازارهاي مختص , اهداف رسانه اي و ديگر عبارات اين چنيني فائق آيند . ليكن به چه شكل مي توان چنين بسته بندي را ساخت كرد؟ اينجا يك سري نكته كليدي وجود داراست كه اطلاع از آنها به هنگام آغاز فعاليت بسته بندي فراوان حساس مي باشند كه ممكن ميباشد آن را به تيتر يك بسته بندي تازه ثبت گرداند .
برچسب:
طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
بازدید: