شرح مقالات تخصصي طراحي شرح مقالات تخصصي طراحي .

شرح مقالات تخصصي طراحي

هولوگرام چيست و چگونه ساخته شده است ؟

اين كلمه و واژه از دو بخش Holo به معناي همگي يا تمام يك شئ و Gerem به مضمون‌ نگاشتن يا اين كه نماياندن بصري يك شئ تشكيل شده مي باشد كه ميتوان هم اندازه فارسي آن را بعد از آن نگار و تمام نگار در نظر گرفت . طراحي بسته بندي عموما هولوگرام را بعنوان برچسب نقره اي با ظاهري رنگين كمان آشنايي كه در پيش‌رو تابيدن روشنايي تغييرات نوري رنگارنگي در آن توليد مي گردد و تمام نگار را صرفا نوعي عكس سه بعدي مي دانند . در عكاسي و تمام نگاري از فيلم ها و پليتهاي عكاسي استفاده مي گردد و اين فرمان كل وجه اشتراكي است كه اين دو دارا‌هستند . مهمترين فرق در بين آنها طريق ايجاد تصوير است .
ماهيت تصوير اپتيمي كه به وسيله لنز دوربين عكاسي تشكيل مي شود را مي بضاعت و توان به راحتي با استعمال از يك گونه بي آلايش هندسي براي خلق نور به طور نسبتا دقيقي توصيف كرد ، در حالي كه در مسئله تصوير تمام نگاري اين فعاليت عملي نمي باشد و وجود آن به تداخلي كه پديده هائي موجي هستند ، بستگي دارد .
ولي در صورتيكه بخواهيم دقيق تر بدانيم ، بطور خلاصه Hologram عبارتند از يك ساختار نسبتاً مسطح تشكيل گرديده از اجزا حدود يك مايكرون يا اين كه كوچكتر ، كه بر اثرنوردهي مطلوب طي مراحل پيچيده و بسيار ظريف اپتيكي بصورت يك عكس سه بعدي توليد ميگردد و در واقع فروغ منعكس شده از آن همان منعكس شدن از يك شئ حقيقي ميباشد . به عبارت ديگر چاپ هولوگرام يك فيلم يا اين كه پليت عكاسي مي باشد كه با فروغ ليزر نوردهي شده و زير پردازش قرار ميگيرد . يك تصوير سه بعدي قرمت عكاسي به بيش از يك قرن و نيم مي رسد در حالي كه تمام نگاري به شكلي كه آنرا مي‌شناسيم در حدود چهار ده سال قدمت داراست و عمر او‌لين تمام نگار كوچكي كه ساخته شد در حدود ۶۰ سال ميباشد .
برايايجاد يك Hologram، نور و روشنايي ليزر به دو نصيب تقسيم مي شود:پرتوشئ پرتومرجع گروهبندي هولوگرام ها ؛‌آشنايي با گونه بندي Hologramsهولوگرام هاي شماره سريال دار دراين جور براي ساخت امنيت اكثر و همچنين مديريت و در دست گرفتن اجناس و مدارك ، شماره سريال هايي روي برچسب زده مي‌گردد .
هولوگرامهايي منحصربه‌فرد كارت شناسايي هولوگرام هاي شفافي مي باشند كه بر روي كارتهاي شناسايي و يا اين كه ساير مدارك دربردارنده علامت ، امضا ، و … قرار مي گيرند كه علاوه بر ارتقا ارتفاع عمر كارت ، از تقلب و نسخه برداري كردن كارت پرهيز مي كند .
هولوگرامهاي نقش برگردان اين مدل تصوير يا متن خاصي را در هنگام كنده شدن از خود به جاي مي گذارند كه بعضي به فيس برنامه اي از برچسب قطع شده و بر روي مرحله قرار مي گيرند و برخي ديگر هم بصورت چاپي و با رنگ هاي متعدد بر روي تراز باقي مي ماند .
هولوگرامهاي دارنده طرح مخفي در اين مدل متن يا تصوير خاصي داخل هولوگرام قرار مي گيرد كه در شرايط عادي غير قابل رويت مي باشد و تنها با استفاده از دستگاه هاي ليزر خوان مخصوص قابل رويت مي‌باشد و از اين مدل در مواقعي كه امنيت بابايي مدنظر باشد به كار گيري مي شود .
شناختبا گونه هاي هولوگرام


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۶:۲۴ توسط:عباسي موضوع:

برخورد صحيح و اصولي با مشتري

از عوارض عمده‌اي از دست دادن يك مشتري، برخورد نادرستي است كه با او مي‌شود . مشتريان، نحوه‌ي برخورد شما را به حافظه مي‌سپارند و اين ايام به كمك فيس‌بوك، اينستاگرام و ديگر ابزار رابطه جمعي، تجربياتشان طراحي بسته بندي را با ديگران به اشتراك مي گذارند . پس داشتن يك فروشنده يا اين كه كارمند بي‌تفاوت كافي هست تا نه‌تنها يك فرد، بلكه جمعي از دور‌وبري ها او، براي هميشه، تصوير بدي از سرويس ها يا محصول ها شما، در ذهنشان تصويب نمايند .انتظارات و ارزش‌هاي مشتريان نسبت به گذشته، اهميت بيشتري يافته است، در ادامه بعضا از اصول كلي برخورد با مشتري به‌اختصار تيتر مي‌شود:ارتباطبا مشتريحرفديگرافراد را جدا نكنيددر‌صورتي‌كه هنگامي‌كه مشتري در حالا ابلاغ يك مشكل است، حرفش را جدا نماييد و شروع به پيشنهاد دادن كنيد، قطعاً او را غمگين خواهيد كرد . در صورتي‌كه براي قطع حرف‌هاي مشتري، اجباري حس مي‌كنيد، حداقل به سراغ اصل مطلب برويد و به شخص پيش‌روي بگوييد كه نظرتان در زمينه‌ي ايده‌ي حساس وي چيست .
دربازخورد با مشتري با جديت به حرف‌هاي او گوش دهيدهنگام ارتباط برقرار كردن با ديگران، اطمينان شخص پيش‌روي از اين كه شما به حرف‌هايش گوش مي‌دهيد، مهم هست . به همين دليل، در گفتگو با فرد مقابل، شركت كردن نمائيد و به سخنان او از روش حركت دادن سر و گفتنِ "مي‌فهمم " و يا اين كه بازگويي گفته‌هايش برخورد نشان دهيد .
برخوردبا مشتريازسؤالات منفي اجتناب كنيدسؤالاتي كه در آنها افعال منفي به كار رفته است، فرد مقابل را منگ مي‌نمايد .بهتر هست در جهت نحوه‌ي صحيح برخورد با مشتري، افعال منفي را از جمله ها حذف فرماييد و مثلاً بگوييد: برنامه‌ي وُرد را نصب كرديد؟يايك سؤال گشوده بپرسيد: چه نرم‌افزارهايي را نصب كرده‌ايد؟اگرناچار به استعمال از افعال منفي هستيد، سؤالتان را اين‌گونه مطرح كنيد: شما برنامه‌ي وُرد را نصب نكرديد، صحيح ميگم؟درارائه‌ي اطلاعات فني دقت كنيداحتمال داراست اطلاعات فني مشتريان از شما كمتر باشد؛ بنابراين، هنگام توضيح اين مسائل به آنها مراقب باشيد . نحوه‌ي درست برخورد با مشتري به‌اين جور مي‌باشد كه هنگام كلام با او در چشمان وي نگاه نمائيد و مراقب ايما و اشاراتي باشيد كه نشان ميدهد او متوجه حرف‌هاي شما نشده مي‌باشد .اگر لازم بود از آن ها بپرسيد كه آيا متوجه خواسته شما مي شوند يا اين كه خيربه‌جايجمله ها منفي، از جمله ها مثبت استفاده كنيدمشتريان شما بخش اعظم علاقه‌مند توانايي‌هاي شما هستند تا محدوديت‌هايتان . به‌بيان‌ديگر، بيشتر علاقه‌مند كاري ميباشند كه مي‌توانيد انجام دهيد، نه كاري كه نمي‌توانيد انجام دهيد . شيوه‌ي حرف كردن شما با آن‌ها، روي برداشت آن‌ها از شما و سازماني كه در آن مشغول به كار هستيد، اثر مي گذارد .پس براي نمونه به‌جاي اين كه بگوييد: "نمي‌توانم به شما كمك كنم، مگر اين كه از سيستم بيرون گرديد "بگوييد:" لطفاً از سيستم خارج شويد تا من بتوانم به شما كمك كنم " با كاربرد جملات مثبت، منظورتان را هم راحت‌تر به شخص پيش‌رو منتقل مي‌كنيدمراقبعبارات و عباراتي باشيد كه اشتباه برداشت مي‌شونددر بازخورد با مشتري هيچ وقت شخص پيش‌رو را طوري خطاب نكنيد كه شم تهديد يا تحقير كند و وضعيت دفاعي خويش بگيرد .
مثلاًبه‌جاي گفتن: " صدايت ضعيف است، نمي‌تواني بلندتر كلام بزني " بگوييد: " اينجانب صدايت را نمي‌شنوم!"يادتانباشد مشتريان به مشكل ها فني واكنش‌هاي رمانتيك نشان مي‌دهندزماني مشتري يك نقص‌ فني دارد (مثلاً با پرينت به چنگ آوردن مشكل دارد) يادتان باشد، تقريباً مدام به مشكلش واكنش رمانتيك نيز نشان ميدهد . بسته به اهميت مسئله و مسئله‌ي زمان، اين عكس العمل احساسي مي‌تواند يك اندوه معمولي يا يك وحشت بدون نقص باشد .
دراين موارد، صرفاً بگوييد: " مايه‌ي دردسره، اين‌طور نيست؟" يا " متنفرم وقتي اين نقص‌ براي منم پيش مي‌آيد "بيان كردن اين جملات منجر مي شود مشتري احساس بهتري نسبت به وضعيت پيدا كند و احتمالاً برداشت مثبتي هم از شما خواهد داشت .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۲:۳۸ توسط:عباسي موضوع:

اهميت طراحي بسته بندي

پباده سازي بسته بندي به شدت حساس است، چرا كه بسته بندي نزديك ترين رسانه به مشتريان و محصول شماست و از هنگامي كه در طراحي بسته بندي مغازه چيده مي شود تا هنگامي كه مصرف ميگردد در دسترس يوزرها است! شما مي‌توانيد از اين رسانه تبليغاتي كه خودتان بايد خلقش كنيد براي نشان دادن كيفيت محصول، هويت مارك خود يا هرآن چه كه مي‌خواهيد به كارگيري كنيد .
اصولطراحي بسته بندياين‌ها حياتي ترين اصول پباده سازي بسته بندي هستند كه يك جنس را در قفسه‎هاي فروشگاه‌ها چشمگير و متمايز مي كنند .
چشم گير و متمايز باشيد .
اين تكنيك به آساني متاع شما را از بقيه توليد ها شبيه خود كه در به عبارتي قفسه چيده شده هست قطع مي نمايد . براي اين فعاليت مي بايست ضوابط و حصار ذهني را باخت و مختلف تر از هيمشه تامل كرد . اين نوع بسته بندي حتما ضمانت توجه مخاطب به خود را دارد! همه‌ي برندهاي گران قدر و مطرح خارجي و داخلي از اين اصل به خير آگاهند ولي عده‌ي پاره اي از آنها در عمل از آن به كار گيري مي نمايند .
چشمگير و متمايز بودن بسته بندي مال به معناي لبريز زرق و برق بودن يا اين كه جلف بودن آن نمي‌باشد بلكه يعني بسته بندي محصول بر مبنا اصولي كه يك طراح حرفه‌اي از آن با خبر مي باشد طراحي شود و مال را از فاصله‌هاي دور با توجه به رنگ، سمبل ها و كناره هاي آن تشخيص اعطا كرد .[​IMG]به مشتري عجول، به سرعت اطلاعات بدهيد .
اكثري از خريداران تنها مي خواهند به سرعت بخرند و بروند، اين مدل از مشتريان به بسته هايي رغبت پيدا مي نمايند كه داده ها آنان بصورت سازمان بندي گرديده و تيتروار عنوان شده باشد! در هنگام طراحي يك بسته بندي 101 مورد بصورت مختصر و حق تقدم بندي گرديده ابلاغ مي‌شود كه هر كدام يك خصوصيت كالا ميباشد .ممكن است تصور فرمائيد كه استعمال از فونت و رنگ متفاوت براي هر يك از اين موارد، جنس شما را ديدني مي كند البته ثمره اين فعاليت چيزي جز يك فرآورده آشفته و پريشان نيست!برايدادن داده ها به مشتري درك كردن اين نكته به شما ياري مي كند:ديده ها تمايل دارند از بالا به تحت و راست به چپ جنبش نمايند .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۲:۳۳ توسط:عباسي موضوع:

تاثير تبليغات محيطي بر فروش

محيطيتبليغات محيطي براي عموم مردمان تبليغات محيطي عمر متعددي داراست و به همين جهت آن را ديرين ترين مدل طراحي بسته بندي  تبليغات قلمداد مي كنند . موادتشكيل دهنده فيزيكي همانند تابلوهاي تبليغاتي، بيليورد ها، تبليغات ويژۀ متروها، بدنۀ اتوبوس ها و ماشين كرايه اي هاي شهري، ديوار نويسي ها و فضاهاي روي پل هاي عابر پياده، همگي زير مجموعۀ تبليغات محيطي هستند . گران قدر ترين مزيت و برتري تبليغات محيطي، نسبت به ساير تبليغات، اين مي باشد كه همۀ شهروندان فارغ از راه حل به ديدن آن ها هستند . هر شهروندي روزمره آبادي ها تبليغ محيطي مي بيند؛ چه خويش مراد و با انتخاب و بذل توجه، و چه اجباري و سواي قصد پيشين . وقتي اتوبوسي كه بر بدنه اش از تبليغات محيطي به كار گيري شده باشد، از جلوي شما رد بشود، بزرگي اتوبوس و بزرگي تبليغ با رنگ بندي و تصاوير و خطوط خاصي كه در آن به فعاليت رفته است، به راحتي جلب دقت و شما را ناگزير به ديدن مي نمايد . در اين در بين تلاقي چشمان مخاطب با تبليغات محيطي، نام مارك مورد حيث را در ذهن حك مي نمايد و به اين ترتيب با ضابطه تداعي معاني، رفته رفته نمودار فروش را بالا و بالا خيس مي پيروزي .
يكرسانۀ قادر تبليغات محيطي را به عنوان يك مدل رسانه عبارت مي دانند از: رسانه اي كه ورود يك مال تازه به بازار تجاري و يا اين كه ارائۀ سرويس ها نوين از سوي مراكز تجاري را به شهروندان اطلاع رساني مي نمايد . قرن شگفت انگيز بيست و يكم، با هجوم تكنولوژي هاي بي شمار و عجله روز افزونش، استدلال بسط و اشاعه تبليغات محيطي هم بود . ابداع در ايجاد ابزارهاي نو در حيطۀ رسانه اي كه مي بضاعت به تلويزيون هاي تبارك تبليغاتي (ال اي دي) اشاره كرد، قضيه را براي تبليغات محيطي فراهم توليد . با اعتنا به خصوصيت هاي منحصربه‌فرد به شخص تبليغات محيطي، مي بضاعت اذعان كرد يك عدد از منش هاي فوق العاده مؤثر در جهت بازاريابي و بالا بردن نمودار فروش هست . تجارت هاي والا و سرمايه داراني كه در مشاغل و صنعت هاي گرانقدر و تخصصي سرگرم به فعاليت هستند، از طالبان دائمي تبليغات محيطي به شمار مي روند . به خاطر داشته باشيد كه با به كارگيري از تبليغات محيطي، همگان را مجبور به ديدن سرويس ها يا اين كه كالاهاي خود خواهيد كرد .
ابزارهايتبليغات محيطي تبليغات محيطي در قالب ابزارهاي تبليغاتي متنوعي عرضه مي گردند . در اين قسمت از مطلب اين مدل هاي را بر مي شمريم تا شما خوانندۀ محترم، براي تصميم گيري در زمينۀ تبليغات محيطي داده ها لازم را داشته باشيد . بيلبودها، استند ها (سازه هاي تبليغاتي)، لمپوست بنر، استرابوردها، تلويزيون هاي شهري، بدنۀ تاكسي و اتوبوس هاي شهري، پل هاي هوايي يا اين كه اين كه عابر پياده، دستگيره هاي تبليغاتي، استيكرهاي سه بعدي، ديوار نويسي و ديگر ابزارهاي خلاقانه از اشكال تبليغات محيطي به شما مي مراحل . بسته به گونه كار، موضوع و زمينۀ تخصصي، شما مي توانيد در گزينش يك عدد از اين ابزارهاي تبليغات محيطي برنده باشيد . مبحث هزينه و مقدار سرمايه اي كه براي اين فعاليت صرف مي نمائيد هم عامل انتخاب كننده اي مي باشد .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۰:۱۶ توسط:عباسي موضوع:

تمامي آن چه كه بايد در مورد چاپ روي تيشرت بدانيد

در دنياي روز جاري چاپ روي پيراهن به يكي از پرطرفدار ترين ابزار تبليغاتي براي معرفي كسب و كار تبديل گرديده مي باشد . كانون چاپ و تبليغات كيان گرافيك با كسب سال ها تجربه در صنعت چاپ ارائه دهنده گونه هاي خدمات چاپ از طراحي بسته بندي گزاره چاپ روي تي شرت در رنگ ها و مال ها و طرح هاي متنوع مي باشد .برايشناخت با انواع چاپ روي تي شرت باتماميآن چه كه بايستي در مسئله چاپ روي بلوز بدانيد
در دنياي روز جاري چاپ روي بليز به يكي از پرطرفدار ترين ابزار تبليغاتي براي معرفي كسب و كار تبديل گرديده هست . بسياري از كمپاني ها نشانه و يا اين كه لوگوي سازمان خود را در پوشش هاي كاركنان خود به كارگيري مي نمايند علاوه بر سيستم كاري در اكثري از كشورها چاپ روي تي شرت به يك سوغاتي براي گردشگر ها تبديل گرديده اند و معمولا يك عكس يا اين كه يك فضاي منحصربه‌فرد و شناخته گرديده آن مرزوبوم يا اين كه شهر را بر روي خرقه چاپ مي نمايند كه در گونه خود يادآور آن ناحيه براي گردشگران باشد . كانون چاپ و تبليغات كيان گرافيك با كسب سال ها تجربه در صنعت چاپ ارائه دهنده انواع خدمات چاپ از جمله چاپ روي بليز در رنگ ها و متاع ها و طرح هاي متنوع مي باشد . همياران ما در كيان گرافيك پاسخ گوي شما مشتريان عزيز مي باشند و در شراي تصميم خويش را براي چاپ روي تي شرت گرفته ايد از شيوه فرم پيشنهاد با ما در رابطه باشيد .
براي آشنايي با اشكال چاپ روي بلوز با ما در اين مقاله همراه باشيد .
چاپروي تيشرت اسپان تيشرت هاي اسپان از خاصيت چاپ پذيري بالايي برخوردار مي‌باشند و دوچندان پرفروش مي باشند . اين بليز ها به رنگ سپيد ، بافت متشكل از نخ پنبه و پلي استر و با كيفيت مي‌باشند . در شراي به دنبال چاپ روي تيشرت با طرح دلخواه خويش مي‌باشيد چاپ روي تيشرت اسپان انتخاب قابل قبولي خواهد بود هم چنين اين تيشرت ها يه صورت گريبان گرد و قابل شستشو مي‌باشند . جور چاپ روي بلوز اسپان به چهره سابليميشن مي باشد .
چاپروي بلوز ملانژ بليز ملانژ به برهان داشتن رنگ طوسي واضح بسيار پرطرفدار مي باشد . بافت تشكيل دهنده اين بلوز نظير تي شرت اسپان مي باشد كه همين امر سبب كيفيت بالاي چاپ مي شود . اين گونه بلوز كاملا قابل شستشو مي باشد و دوخت آن به چهره يقه گرد و آستين كوتاه مي باشد .
چاپروي پيراهن سفيد تمام پنبه بافت اين جور از بلوز ها به طور بي نقص از پنبه مي باشد به همين دليل شستشوي آن ها بهتر مي‌باشد به صورت دستي انجام گيرد .به عامل قيمت بالاتر اين نوع نسبت به ديگر نوع ها چاپ روي بلوز تمام پنبه بيشتر براي سفارشات شخصي و در تيراژ زير انجام مي شود .روش چاپ روي اين مدل از بليز ها به سه روش انجام مي شود : 1-ليبلي2-مديا3-ديجيتال كه مدل ليبلي آن رايج خيس ميباشد . در چاپ تي شرت پنبه اي محدوديت رنگي وجود ندارد و تا سايز هاي بلندمرتبه قابل انجام مي‌باشد .
چاپروي بلوز سفيد يقه دار اين مدل به جودون مشهور است اين تي شرت ها به دليل جلوه اي كه دارا‌هستند مطلوب براي مكان هاي عمومي و رسمي مي باشند . چاپ تي شرت هاي يقه دار به دو رخ مسقيم يا چاپ ليبلي بسته به مقدار پلي استر به كارگيري شده در آن گوناگون مي باشد . بها چاپ پيراهن هاي گريبان دار نسبت به ساير دسته ها بالاتر مي باشد .

خط مشهاي چاپ بر روي تي شرت روش هاي متعدد و متنوعي براي چاپ روي بليز وجود داراست كه يكسري از آن ها ديرين و چند ديگر جز سبك هاي نوين به شمار مي روند، ولي بايد دقت داشت گاها، نوع پارچه مي تواند محدوديت هايي به وجود آورد كه نهايتا منجر سوق به سمت روشي خاص براي چاپ شد .البته نبايد از اين نكته به سادگي گذشت كه علاوه بر متاع پارچه، دسته رنگ نيز در صورت دريافت كردن رويه هاي متفاوت چاپ بر روي پارچه ها تاثير گذار بوده اند .



برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۴:۳۰ توسط:عباسي موضوع:

اهميت بسته بندي با مقوا

به گزارش ماشين كرايه اي خبري طراحي بسته بندي چاپ و بسته بندي ايران، كارتون يا اين كه باكس مقوايي نوعي ظرف مي‌باشد كه معمولا” از محصول مقوا مي‌باشد .  اين جعبه‌ها به خواسته بسته‌بندي مورد به كار گيري قرار مي گيرند .
مقوا نوعي صفحه ضخيم مي باشد كه بضاعت نگهداري شكل بيشتري نسبت به ورقه معمولي دارااست . از آن براي بسته‌بندي، ساختن كاردستي، اسباب و اثاث مصرفي با طراحي بسته بندي عمر اندك و همينطور براي درزبندي و بسياري كاربردهاي ديگر استفاده مي شود . مقواي كنگره‌اي يكي از اجزاي مالامال سرعت الرشد صنعت صفحه بوده‌ مي‌باشد . بيش از ۹۰درصد كالاهاي بسته‌بندي شده، در باكس ساخته شده‌ از مقواي كنگره‌اي حمل مي گردند . علاوه بر غذاهاي كنسرو شده، ديگر خوراك‌ها، گوشت‌ها، البسه، داروها، دستگاه‌ها، توليد ها كاغذي، مواد لاستيكي و اقلام بيشمار ديگر و عملا كليه دسته كالاهاي سنگين مثل اثاثيه منزل، ماشين‌هاي شستشو و غيره، طي سال‌هاي اخير در جعبه‌هاي مقوايي كنگره‌اي بسته‌بندي شده‌اند .
مصارف ديگر آن هم دربرگيرنده جعبه‌هاي كاهو، مركبات و ديگر ميوه‌جات و صيفيجات فاسد شدني مي باشند . به خواسته بسته‌بندي ضربه‌گير اجسام سبك وزن و سهولت جابجايي، به يار مزيت‌هايي زيرا روش‌هاي مكانيكي گشوده كردن، پركردن، بستن و جابجايي كارتن‌ها از مقواي كنگره‌اي به كار گيري مي‌شود . استحكام مقواي كنگره‌اي نسبت به وزن آن دوچندان مي‌باشد كه‌ از ويژگي‌هاي اين مدل مقواهاست، كه علت آن، وجود ساختار كنگره‌اي مي‌باشد . بيشتر كاغذهاي روكش از خمير كرافت پر راندمان ايجاد مي شوند . اكثريت لايه‌هاي مياني كنگره‌اي، عمدتا از خميرهاي نيمه شيميايي پهن‌برگان مي باشند . در سال‌هاي اخير بخش قابل ملاحظه‌اي از لايه مياني كنگره‌اي را هم از صفحه باطله مي سازند كه لايه مياني باز يافتي مي‌نامند .
در ادامه مزاياي بسته‌بندي مقوايي (كارتن بسته بندي) از نگرش ساختاري را آناليز مي كنيم .
مزايايبسته‌بندي مقوايي : سبك بودن: بسته‌هاي ساخته شده‌ از وزن يه خرده ‌برخوردارند .
مقاومت: بسته‌هاي مقوايي در صورت استفاده‌ از تكنولوژي و صفحه مطلوب و بيشتر كردن مواد اضافي ديگر مي توانند با مقاومت بسيار بالايي ساخته شوند . اين بسته‌ها داراي مقاومت دوچندان خوبي در برابر فشار، ضربه، پارگي و كشيدگي مي باشند . دچار زنگ زدگي نيز نميشوند .
يك تكه بودن: بسته‌هاي مقوا را از يك شيت (صفحه مقوا) تهيه مي نمايند .
تهويه هوا: اين بسته‌ها را با دقت به دسته و نياز جنس حفره دار تهيه و تنظيم كرد كه اين حفرات نقش قابل ملاحظه‌اي در كاهش مقاومت نخواهند داشت .
انعطاف‌پذيري: بسته‌بندي‌هاي مقوايي در برابر فشار و بقيه نيروها امكان انعطاف دارا مي‌باشند .
مستوي بودن: اين بسته‌ها مي‌توانند پس از توليد به فيس مستوي يعني به‌صورت گونه هاي منظم هندسي در آيند . اين زمينه سبب كاهش حجم گرديده و سبب ساز تسهيل در حمل و نقل (به دليل برخورداري از شكل مناسب و منظم براي تشكيل واحد بار زياد مناسب است) و كمك شاياني در انبارداري و در غايت كاهش هزينه مي شود .
عايق بودن: اين جور بسته‌ها قابليت آن را دارند تا توليد ها را به طور قابل ملاحظه‌اي از دلايل افزايش و كاهش دما حفظ نمايند .
قابليت و امكان بسته‌بندي بقيه محصولات: از اين بسته‌ها براي بسته‌بندي اقلام بهداشتي، مواد سيال، يخچال فريزر اي، مواد گرانولي و جنبنده، چه بسا مواد خطرناك و سمي ‌استفاده ميشود .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۵:۴۶ توسط:عباسي موضوع:

طرز تهيه كاغذ رنگي

شيوه تنظيم برگه كاغَذ ماده‌اي ميباشد پهن و نازك كه از فشار دادن الياف موادي مانند خمير چوب، برنج يا كتان درست مي شود و بيش‌تر  طراحي بسته بندي براي تاليف به كارمي‌رود . كاغَذ ماده‌اي مي باشد پهن و نازك كه از فشار دادن الياف موادي مثل خمير چوب، برنج يا اين كه كتان صحيح مي‌شود و بيش‌تر براي تاليف به فعاليت مي‌رود . با اين همه، از صفحه براي بسته‌بندي، آرايش و پيرايش دروني ساختمان،صافي‌هاي صنعتي و پژوهشي و شغل هاي ديگر نيز سود ميگيرند . اليافي كه در ساخت كاغذ به‌كار مي رود معمولاً طبيعي و شامل سلولوز ميباشد . ورقه قطع بزرگ اروپاcolombeirنام داراست .واندازه دائمي آن ۶۳*۹۰است پايينتر ازآنjesus است كه دركنارآن علامت j .h .sl داردكوچك گرديده اسم عيساي پيامبراست . پايينتر از آنraisin مي‌باشد كه آرم ي خوشه دارد،و به اندازه ي ۵۰*۶۵ هست .مقدار ي نسكها ازين چهار جوركاغذ بوده كه يك برگ آن را iplang و چهارتايي راinfolioو هشت تايي راinquartoو۱۶ديمه اي (صفحه اي) راin-octaro و ۳۲ ديمه اي راin-ro ميگفتند - بااين گشوده در برگه (رُخنَه) فرنگي ترانوشت (نسخه) نويسان سده هاي يازدهم يا اين كه سيزدهم درايرانوهند بهره مي‌برده اند كه دبيرگان (خطوط) هندي ومهرهاي فشاري از مشخصه هاي آن است .كاغذداراي جور هاي افزوني بوده مي باشد و بخش اعظم به نام جاي ايجاد وپرداخت آن است،كه نزديك هشتادوپنج مدل ي آنرا برشمرده اند .با اين باز نامهايي كه عمده در فهرست‌ها ي دست‌نويس نسكخانه هاي كُياني (مركزي) ملي ملك . . .وديگري آمده ازاين دستند: خانباليغ (به نام شهرخانباليغ درچين) كه در سده هاي پنجم و ششم فراوان رواج داشت . سمرقند و خطايي (به نام خط كه چيني نيز مينامند) بخارايي و سپاهاني و عادل شاهي و بغدادي تركي مصري كشميري و ترمه و فساقي و فرنگي كه ياد آن آمده ميباشد . رنگ عمده كاغذهاي سابق سپيد بوده ميباشد . گاهي آنرا ميرزيدند (رنگ ميكردند) و رنگارنگ به كبود ورنگاري و ابري و حنايي و كاهي و زراندود و زرافشان و معرق و مرصع و مذهب و آهارمهرشده و نگارشده ياسپيداب شده و يابافتار (متن) و كناره گرديده . ● نوع هاي كاغذ: ۱) بغدادي ۲) هندي ۳) خانباليغ ۴) اصفهاني ۵) مصري ۶) فرنگي ۷) بخارايي ۸) ترمه ۹) ترمه اصفهاني ۱۰) آهاري ۱۱) ابري ۱۲) ابريشمي ۱۳) پوست دل آهو ۱۴) حناي ۱۵) خراساني ۱۶) ونيزي ۱۷) فرنگي جديد ۱۸) طلحي ۱۹) نوحي ۲۰) فرعوني ۲۱) جعفري ۲۲) طاهري ۲۳) جيهاني ۲۴) ماموني ۲۵) منصوري ۲۶) مقتابي ۲۷) دولت ده ▪ ابري: مير محمد طاهر كه مرد داراي چشش(ذوق)و هنر بود درزمان سلطان تهماسب از كشور ايران به هندوستان رفته و كاغذابري را آنجا نوآورد وبي درنگ به كشور ايران فرستاد . ▪ ابريشمي: كه از ابريشم ساخته مي شد فراوان نازك و تنك ونرم خو بود . وبارها پس از آهار دادن و مهره كشي مقدمه به تاليف در .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۸:۳۴ توسط:عباسي موضوع:

ايا طراحي بسته بندي فقط اتلاف هزينه است يا سرمايه گذاري؟

تغيير‌و تحول شتابان در برهه زماني پديده‌هاي انبوه فارغ از شك وترديد وترديد بسته‌بندي را تبديل به يك عدد از مهم‌ترين رسانه‌ها كرده است . در عصري كه ديگر همه‌چيز به پباده سازي بسته بندي صورت انبوه ساخت مي‌شود، زندگي  طراحي بسته بندي  مالامال عجله و فقدان وقت موجب گرديده تا صرفا به ارتباطاتي پاسخ دهيم كه براي ما قيمت ويژه‌اي دارا‌هستند يا اين كه اين كه دست ناچيز واجد گيرايي يگانه و متمايزند . اين تغيير تحول شتابان بشر مدرن را بيش از آنچه بوده، انتخاب‌گر كرده مي باشد . از اين رو، در بازار خريد و مصرف نيز به اين عامل كه معاش پرشتاب شده و خريدار، گونه‌هاي متفاوتي از يك محصول با قيمت‌ها و امتيازهاي متفاوت در دسترس دارد، با دقت بيشتري گزينش مي كند . اين تعيين نتيجه‌ي پاياني يك مراحل برقراري ارتباط برنده است، با همه‌ي ويژگي‌هاي آن .توليدكنندهازطرز بسته‌بندي (كه دربردارنده نام، پيام تصويري، و اطلاعات كالاست) مي كوشد با مخاطب مسئله حيث خود رابطه برقرار كند: تعريف يااين كه در واقع مسير تكان اين رابطه به اين چهره است: چه كسي؟ ← از چه راهي؟ ← به چه كسي؟ ← با چه تأثيري؟ توليدكننده ← از شيوه بسته‌بندي ← به مصرف‌كننده‌ي موضوع حيث ← معرفي متاع .توليدكننده‌يما چه كسي است؟ از آنجا كه روي دارنده اهميت اين صحبت با مديران و صنعت‌گراني مي باشد كه روز جاري دست­اندركار توليد هستند، مي بايست با آنان همدردي كرد و اذعان داشت كه در بازار امروز هزار و يك دغدغه دارند . مشكل‌ها تهيه‌ي مواد اول آخري ندارد و نوسان‌هاي بازار هر لحظه به آن ها فشار مي آورد . ضوابط واردات و صادرات مدام در تغيير و تحول و دگرگون سازي ميباشد و همه‌ي اين‌ها مانعي است در برابر تمركز توليدكننده روي بخش‌هاي بازاريابي، بسته‌بندي، و توزيع مناسب آن . ولي از سوي ديگر، همه‌ي مديران حرفه‌اي هم در طي اين ساليان آموخته اند كه به چه شكل نظير مايعات در ظرف‌هاي متعدد جا بگيرند و راه‌هاي نجات خودشان را پيدا كنند و علي‌رغم همه‌ي سختي‌ها، فرآورده ها با كيفيتي را به بازار عرضه نمايند . صرفا كيفيت در همه‌ي ابعاد آن مي تواند بازاري چيره را تضمين كند، كيفيت سيستم رئيس تا كيفيت كالا، بسته‌بندي، توزيع .ولي سؤال اينجانب اين است: پس از ايجاد يك كالاي مرغوب، مديران ما تا چه حد در ساخت و اخلاق و رفتار و كردار بازارهاي تازه و منحصر مي‌كوشند؟ چندين درصد از مديران ما حاضرند بار لبريز زحمت و طولاني طراحي بسته‌بندي خوب و بازاريابي را تقبل كنند . ساخت بازارهاي تازه قانون‌مندي روشني داراست كه مدام و همه‌جا يك عدد است؛ چه در بازار داخلي و چه خارجي .ما مي بايست مقدمه بازار مصرف را عالي بشناسيم، بعد از آن از نحوه بسته‌بندي و تبليغات مناسب، مال را بشناسيم و آن گاه با توليد انگيزه، نياز تصميم به خريد را در خريدار بالقوه بدون شوخي كنيم . درست است كه ايجاد يك بازار فرنگي با فيض رضايت‌بخش در حالت كنوني، هفت جفت كفش و هفت عصاي آهنين مي خواهد البته دست­مزد اين تلاش، ارتقاي كيفيت همه‌جانبه و ثبات در بازار هست .در بازار داخلي نيز در سال‌هاي اخير در زمينه‌ي عرضه و تقاضا همه‌چيز به چهره قابل ملاحظه‌اي دگرگون شده و بازار ما طي سال‌هاي 70 تا 75 شاهد تغييرات، گستردگي‌ها و پيچيدگي‌هاي بسياري بوده هست . ولي به‌ رغم همه‌ي مشكلات، ما شاهديم محصولاتي كه با بسته‌بندي و بازاريابي درستي حمايت گرديده اند در دست‌يابي به محبوبيت زياد غالب بوده اند، چه بسا آنها كه از حيث فرهنگي سابقه‌ي مصرف در بازار را نداشته اند، نظير ذرت برشته­‌شده (برِشتوك) براي صبحانه يا اين كه نوع هاي پنير‌هاي سبك فرنگي يا اين كه توليدات گياهي . اين‌ها با بسته‌بندي و توزيع مناسب، آرام‌آرام رويه خود را در بازار گشوده كرده، و از سوي ديگر، سازندگان بسياري از كالاها با انتخاب مسيرهاي غير حرفه‌اي و غلط با شكست يا خسارت روبه‌رو شدند .
بازاريابي بين‌المللي يكي از لبريز شور‌ترين، پر رونق‌ترين و مالامال طرفدار‌ترين مشاغل خدماتي در دهه‌ي 90 ميلادي بوده ميباشد .در محاسبه سعي بازرگاني تجار اهل كشور‌ايران در بازار آسياي ميانه، درمي‌يابيم كه اكثري از آنان به دليل عدم شناخت به بازار، پيروز نبوده اند .ازچهراهي؟ بسته‌بندي خانم خانه‌داري روي برگه ليست خريد منزل مي‌نويسد: مايع ظرفشويي ـ اوهو ـ برف ـ كلينكس .بعضي از مارك‌هاي تجاري به صورت اسامي خويش كالا در آمده و كيفيت خوب مشخصه‌ي اين مدل كالاهاست . هر واحد صنعتي در غايت توليداتي دارااست . اين ساخت ها هر چه باشند، از پارچه و پلاستيك و . . . مي بايست آينده‌اي نيز براي خويش بسازند . از آنجا كه بازار رقابت توليدكنندگان هر روز پيچيده‌تر و گسترده‌تر مي‌شود، فقط خط مش موفقيت، ايجاد اسم و نشان مشخصي براي يك كالاست . اين اسم و نشان با بسته‌بندي و نام تجاري ايجاد مي گردد و با تبليغات كه بر مبنا به عبارتي اسم و نشان خوي و اخلاق و رفتار شده، در ذهن مصرف‌كننده باقي ميماند .پيام حساس مال از خط مش رنگ، فرم، طرح، و نام آن كه تمامي از اجزاي يك بسته مي باشند به خريدار انتقال مي‌يابد .در اولِ دهه‌ي 1960ميلادي در غرب، بسته‌بندي را «فروشنده‌ي ساكت» ناميدند چرا كه با گسترده‌شدن شهرها و رويش زندگي ماشيني، نبود وقت خريد، فعاليت كردن زنان در خارج از منزل و به وجود داخل شدن سوپر ماركت‌ها و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، ديگر فروشنده‌اي كمبود كه به خريدار پيشنهاد خاصي بدهد، بلكه محصول در يك لحظه مي بايست چشم خريدار را بگيرد و وارد سبد خريد او شود .بسته‌بندي، ارزان‌ترين نوع تبليغ است، زيرا كه در شراي هزينه‌ي پباده سازي و ساخت يك بسته‌بندي را بر تيراژ ساخت آن در يك دوران زماني زماني معين (حداقل يك سال) تقسيم كنيم، به سادگي درمي‌يابيم كه اين هزينه از همه‌ي انواع تبليغ براي كالا ارزان‌تر مي‌باشد و از همه‌ي آنها مهم‌تر و پايدار‌تر .اما بسته‌بندي ما چه طور باشد؟ اسم كالاي ما چه باشد؟ چه روحيه و چه هويتي براي آن گزينش كنيم؟ خنده رو يا اين كه اين كه جدي؟ فني يا اين كه ورزشي؟ و . . . .تنها از طريق علم بازاريابي مي‌توان به جواب اين سؤال‌ها دست يافت و ايمان داشت كه غلط نمي‌كنيم . بازاريابي بين‌المللي يك عدد از پُرشور‌ترين، پُررونق‌ترين و پُرطرفدار‌ترين مشاغل خدماتي در دهه‌ي 90ميلادي بوده مي باشد . كالاها در ايجاد انبوه بايستي مسير‌هايي طولاني‌تر از قبلي را دست­كم در دو مجموعه كشورها طي كنند .طراحي بسته بندي در تحليل كارايي بازرگاني تاجران اهل كشور ايران در بازار آسياي ميانه، درمي‌يابيم كه بسياري از آن ها به عامل عدم شناخت به بازار، چيره نبوده اند و چه بسا در مواردي جنس را به تاراج گذارده اند تا مجبور نشوند آن را مرجوع كنند و به اين ترتيب به بازار ساير تجار آسيب بدور از طنز وارد كرده اند، در حالي كه كالاهاي تركيه و كره ي جنوبي با بسته‌بندي‌هاي مناسب و توزيع خوب، بازار آسياي اواسط را فتح مي‌كردند .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۸:۲۱ توسط:عباسي موضوع:

طراحي كاراكتر

يكياز ابزارهاي تبليغاتي بصري در شركت ها معتبر و نهاد هاي مشهور ، كاراكتر يا اين كه مسكات مي‌باشد – پباده سازي كاتالوگشخصيتگرافيكي كه در تبليغات بسياري از برندهاي شناخته شده حضور دارنداينشخصيت مي‌تواند  طراحي بسته بندي  يك حيوان ، شي يا عنصري از طبيعت باشد كه با هنر طراح گرافيك تبديل به كاراكتري تبليغاتي تحت عنوان مسكات ميگرددطراحيگرافيكي در خلق و خوي شخصيت تبليغاتي و آرم يك سازمان ، همايش ، اتفاق افتاد و فرآورده تاثيري شگرف داردهرگروه اي در جهت بهبود كسب و كار خويش و تبديل شدن به يك مارك علاوه بر ارتقا كيفيت خدماتوتوليد ها مي بايست در پي رفتار علامت هاي ويژه اي براي خود باشدمسكات يا اين كه كاراكتر عنصري بصري و نمادي تبليغاتي در اين موضوع ميباشد .
طراحيكاراكترطراحيمسكات نگاهي به تاريخ، آلرژي بشر را به تصوير نشان مي دهد .
آنچه مي بينيد در مغزش تحليل مي نمايد و آن را به تصوير مي كشاند .
هم اكنونبا امكانات محدود و ابزارهاي ابتدايي اشكال و تصاوير را بر ديواره غارها و معابد نقش ميزندكه مي بضاعت هدف آن را نوعي برقراري ارتباط با بقيه افراد مشاهده نمود .
واين ارتباط چهره يي و پباده سازي كاراكتر نوعي زبان تلقي مي شود .
ودر حالي هم براي پيام رساندن يا اين كه بيان موضوعي خاص به فعاليت مي رودبهبيان ديگر از قبلي هاي بدور آدمي از شكل و شمايل حيوان ها و اشياء و حتي انسانها علامت هايي را براي خويش انتخاب مي كرده استوتصوير آن‌ها را برروي مهر ها ، سكه ها ، ظروف ، بيرق ها و … نقش ميكردندكه هر كدام از اين علامت ها معني و معنا خاصي براي آن اعضاء گروه يا قبيله يا اين كه طايفه داشته است .
اينشمايل نمادي از دليري ، زيبايي ، سر‌بلند‌ي ، نيرومندي و بلند پروازي به شمار مي آمد ، و به تيتر شي كه به آنان به روزي را عطا ميكند،ازآن‌ها محافظت ميكردند كه در ارتفاع تاريخ اين شمايل دچار دگرگوني هايي شده ، كه با اندك تغييراتي در حوزه كاربردي اين تفكر و پيروري از به عبارتي علامت قدرت گزيده و خوش يمني ؛امروزهدر تبليغات و ارتباطات جايگاهي را به خويش اختصاص داده است،كه كاراكتر اسم گرفته هست و معرف تيم ها ، كمپاني هاي اقتصادي و تيم ورزشي و غيره هست .
پباده سازيمسكاتپباده سازيكاراكتر و شخصيت تبليغاتي بدين ترتيب سپس وقتي تصوير را نميتوان از تاريخ حيات انسان تفكيك كرد .
نياز به تصاوير با خلقت بشر نيز همسو بوده مي باشد .
انسانيكه از يك طرف دارنده فكر و اعتقادي ميباشد ، كه مي خواهد آن را به تصوير بكشدو ارتباطي با جهان هستي داشته باشد واز سوي ديگر نيازهاي كليدي بي شماري دارااست .
كه اين خود شكلهاي مختلف شخصيت مادي و معنوي او را تشكيل ميدهد .
و تصويري در مقطع حالا مصو ر ميگردد خود يك ابلاغ دربين المللي بدون پيچيدگي هاي گويش قومي مي باشد .
ابتدااي برچگونگي پيدايش كاراكتر در تبليغات يا اين كه در تعريفي ديگر، چه گونه نياز و شم كمبود چنين آرم اي را در تبليغات شاهد بوديم رامي بضاعت ازآنجا دانستكهتوليدكنندكان محصول ها گوناگون غذايي ، ورزشي ، پوشاك و غيره پس از توليد محصول خويش نياز داشتند تا به معرفي آن به مشتريان بپردازندوهمچنين در رقابت با ديگر توليد كنندگان گوي سبقت را ربوده و به درصد بالايي از فروش خود برسند در اين بين بود


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۶:۴۴ توسط:عباسي موضوع:

اصول پايه در طراحي بسته بندي

اصولاساسدر پباده سازي بسته بندي طراحي بستهبندي را از چهار منظر گوناگون مي توانايي بررسي كرد: روشي برايحفاظت محتويات بسته برهان موثري بر قيمت گذاري مال بازاريابي كه پباده سازي بسته بندي ويژگيها, و مزاياي متاع را تبليغ مي كند .منتخباز خود جنس اين مبحث به دو ويژگي پايان مي پردازد ,  طراحي بسته بندي  در راستي جايي كه پباده سازي در راستاي بيشتر كردن ارزش حقيقي و واقعي وواقعي مطرح ميباشد . ولي اين به اين مفهوم نمي باشد كه پباده سازي نقشي در بهبود مراقبت جنس يا اين كه اين كه ياري به بهبود راندمان ارزش ندارد .پباده سازي بسته بندي در دوره حاضر از عملكردگرايي بي آلايش فراتر رفته مي باشد و حال يكي از پيچيده ترين و جالب ترين نمونه هاي هنر طراحان مي باشد . بخش اعظم متاع ها فارغ از بسته بندي شان بي معنا اند .يك بسته عالي پباده سازي شده بايستي الزامات چرخه زندگي اش را دنبال كند .اين چرخه زندگي از هنگامي كه براي بسته بندي محصولش به فعاليت مي رود (خواه با دست انجام شود يا اين كه اين كه در يك كارخانه) استارت مي شود , تا سفرش به دكان , و با رفتنش به محل استفاده ادامه مي يابد و عاقبت پس از به عمل گيري با ضوابط زيست محيطي مشقت بار همگاني روبرو مي شود .بسته در هر يك از فرايند معاش اش مقتضيات متفاوتي دارد: مراقبت محتويات , امداد به فروش آن‌ها و ياري به مصرف كننده در به كارگيري از جنس .كليدي خيس از همه, يك بسته بايستي در مقطع خريد جلب دقت كند . هزاران جنس در مغازه براي جلب توجه خريدار در رقابت اند وطبق يافته هاي پژوهش ها يك بسته در قفسه يك دكان كمتر از سه ثانيه براي تصاحب اين توجه مجال دارااست . اين به اين معني نمي باشد كه بسته لزوما بايد لبريز و برق يا ساده باشد , بلكه مي بايست با سلايق مشتري همخوان باشد .بيش از قريه هزار بسته متفاوت اعم از اجناس خوراكي و غير خوراكي در يك سوپرماركت معمولي براي تعيين كردن وجود دارد . بدين ترتيب رقابت براي چشم شدن در بين جمعيت هست .يك ادله با اهميت در كمك به شاخص بودن, داشتن علامت هاي معمولي وقابل تشخيص مي‌باشد .نماد هايي كه چه بسا فارغ از نگاه بي واسطه به آن‌ها ديده مي شوند . اين آرم ها را مي توان و توانايي ” ارزشهاي بصري” ناميد . ابزارهايي وجود دارا هستند . كه مي بضاعت آنان را براي ايجاد بها بصري و در فيض بخش اعظم چشم شدن به عمل برد از قبيل فرم , رنگ , تصوير سازي و نام .اينها تنها يكسري ترفند ميباشند كه يك پباده سازي مي تواند براي امداد به يك بسته كه اعطا كرد بزند “سلام به اينجانب نگاه كنيد” به كارگيري كند . از اين قبلي بسته مي بايست مسئله نظارت دقيق تر قرار گيرد . در اين سطح دقت به سلسله مراتب و قابليت و امكان و امكان فهم و شعور و درك داده ها دارنده اهميت مي‌باشد .اولا و داراي اهميت خيس از كليه , آيا بسته مزيت هاي با اهميت اش را سرعت بالا منتقل مي كند, خواه قيمت باشد (اين ارزانترين محصول در ويترين است) اشتها آوري باشد(اين خيلي خوشمزه است) , يا اين كه مزيت هاي كاربردي مانند مقدار .از اين پيشين , طراح مي بايست داده ها كمكي مانند اوامر كاربردي با تركيبات ماده غذايي را در حيث بگيرد . درك و درك درست اين سلسله مراتب كليد خلق و خوي يك بسته بندي مشتري پسند مي باشد . اينجا جايي مي باشد كه رقابت دوچندان شديد مي‌باشد و ابداع با ارزش .اهميتبسته بندي در تجارت: خواه شما يك ساخت كننده باشيد يا اين كه يك خرده فروش پباده سازي بسته بندي مي بايست بعنوان يك سرمايه گذاري چشم شود نه يك هزينه . متاسفانه بخش اعظمي از شركتها هنوز آغاز به قيمت پباده سازي نگاه مي كنند تا به ارزش كا .زمينه كليدي اينجا اين ميباشد كه اكثر بازه زماني ها بسته بندي مي تواند به نوعي از قيمت حقيقي و واقعي و حقيقي ذكر گرديده ختم شود و پيشين از خود فرآورده , بسته بندي به Brand تبديل مي شود .با اين كه بسته بندي مظهر Brand مي شود . شركت مي بايست به ياد داشته باشد كه Brand احتياج به محافظت دقيقي دارا هستند .گرچه يك Brand قادر بسته بندي گرديده مي تواند در مقابل كار حريف براي ساختن نشانه تجاري مقاومت كند, ولي ممكن است ديدني خيس اين باشد كه يك بسته بندي توانا مي تواند وسيله اي براي به دست آوردن سود فراتر ارائه نمايد .اينجاجايي مي‌باشد كه رقابت فراوان شديد مي باشد و جديد آوري با ارزش خلاصه صحبت اين‌كه پباده سازي بسته بندي نسبتاً مدام روي نتيجه و خسارت و ضرر شركت تاثير دارد . تلقي آن بعنوان يك هزينه و نه چيز ديگري عمده از يك منش براي كردار تزيينات , نتيجه گيري نادرستي خواهد بود . تلقي آن بعنوان يك سرمايه گذاري و به كار بردن آن به تيتر يك حربه استراتژيكي اكثر وقت ها به سود كلان منتبخ مي شود .اهميت بسته بندي براي ضايعات عمومي براي اكثري از موسسه ها خدمات همگاني رسيدن به مزاياي منش هاي برتر در پباده سازي بسته بندي مستقيماً مشهود نمي باشد .به طور كلي در بيمار ستان و درمانگاه , پباده سازي بسته بندي دركمك به انتقال تمام داده ها ضروري مي باشد و با اهميت در بين دكتر معالج , پرستار و مريض نقش بزرگي دارااست . محدوده اين پيامها از اطلاعاتي در رابطه ميزان به كارگيري دارو تا تصاوير در لحاظ گرفته گرديده براي دادن ادب و اطمينان و تقويت اعتماد به نفس مي باشد .بعلاوه , بسته بندي هوشمند مي تواند به توزيع دارو و سهولت استعمال براي اشخاص سالخورده و بيماران نا توان كمك نمايد .مي بايست به ياد داشته باشيم بسته بندي رسانه اي مي باشد كه وارد خانه هاي ما گرديده است و چيزي مي باشد كه ممكن مي باشد آن را بارها در يك مقطع طولاني مي بينيم . به اين ترتيب مي تواند رسانه خير و خوبي براي اطلاع رساني پيرامون موضوعات بخش اعظمي از پيامهاي همگاني اثرگذار بهداشتي در رابطه تغذيه سلامت گرفته تا هشدار در رابطه به كارگيري دخانيات باشد .پبادهسازي بسته بندي در دنياي امروز امروزه بسته بندي ها تابع صرفه اقتصادي و سهولت در حمل و نقل مي باشند . قيمت , برهه زماني و مكان مطلوب گزينش كننده اقتصاد بازار آزاد مي باشند . بسته بندي هاي امروزي بايد با اعتنا به استانداردهاي در بين المللي پباده سازي و توليد شوند . چون مي بايست دست كم سهم ارزش تمام گرديده در هر واحد توليد (محصول) به بسته بندي تعلق بگيرد, علاوه بر اين بسته بندي از نظر خريدار رايگان و جزو منافع وي به حساب مي آيد . در واقع بسته بندي بايد دارنده ظاهري زيبا بوده , محتويات درونش را حفاظت نمايد و قابليت و امكان دكورا سيون در وضعيت بخش اعظم وقرارگيري بر روي پالتهاي استاندارد را داشته باشد و در غايت روي قفسه هاي مغازه ايستايي حتمي را داشته باشد .همگي مسئله ها ياد گرديده دوچندان داراي اهميت مي باشد ولي در نهايت به يك آنگاه مورد پرداخته و از احساسات سخني به في مابين نيامده مي باشد . هر چقدر بخش اعظم اين تصميم گيري ها وابسته به بازرگانان باشد احتمال پيروزي براي كسب مجوز نوآوري كار و اختراع كمتر خواهد شد” دنياي روز جاري از تمام رسانه هاي جانور نظير تلويزيون و مجلات براي جلب حيث ما و رسيدن به منظور هاي ما استفاده مي گيرد در حالي كه مراد هاي ما به خويش اين رسانه ها تبديل شده و از متاع واقعي دور شده مي باشد . يعني زماني چيزي را مصرف مي فرمائيد در واقع درگير صرف تصوير يا اين كه تصور آن مي باشيد نه خود متاع , با اين كليه بسته بندي مي تواند نقش بسيار مهمي در توليد يك ميل يا اين كه منظور تازه در مشتري بازي نمايد . امروزه كليه مردم با رسانه هاي گروهي آشنايي دارا‌هستند و همگي نيز مي دانند كه با توجه به تبليغات آنهاست كه اقدام به خريد مي كنند .يكبستهبندي خلاقانه به اين خاطره خلاقانه هست كه الف- يامردم هرگز آن را نديده اند ب- و يا اين كه به چيزي رسيده اند كه به طور غريبي برايشان آشناست ولي مدتهاست كه آن را نديده اند نيز چنين در دنياي امروز بسته بندي محور شكل دهي سمينارهاي بخش اعظمي مي باشد .موردهاپايين بايستي در يك بسته بندي رعايت شود: قابل تشخيص بودن- ازآنجا كه پول و وقت بخش اعظمي صرف تبليغ و فروش محصول مي شود لذا قابل تشخيص بودن بسته بندي اصل اوليه آن و بسيار كليدي مي باشد . بسته بندي بايد بتواند به سرعت تاثير مثبت خويش را روي خريدار بگذارد, عمچنين بايستي براي اشخاصي كه آن را گذرا مي بينند و آن كساني كه آن را در آگهي تلويزيون چشم اند , به جور اي باشد كه تصوير آن در ذهن شان باقي بماند بسته بندي هاي نو بايد به وسيله رخ ظاهرشان , رنگ مواد به عمل رفته و نيز عشق و علاقه مصرف كننده كه تا قبل از اين چيزي مشابه به آن را نديده مي باشد به سرعت در در في مابين ديگر بسته بندي ها قابل شناسايي باشد .دانايي دهنده بودن- هيچ تبليغ تلويزيوني يا اين كه اين كه چاپي نمي تواند همانند بسته بندي گوياي داده ها باشد . داده ها مربوط به دستورالعمل به كارگيري هميشه قضيه مهمي براي طراح به شمار مي آيد چرا كه ضرورتاً مي بايست روي بسته ظاهر و اكثر وقت ها هم چئد بار تكرار شود .بي واسطه بودن – بسته بندي نيز پا با داده ها مربوطه اش همواره در دسترس مشتري مي باشد . درنتيجه اين رابطه دربين مشتري و بسته مي بايست بي درنگ چهره پذيرد يكي از رسالات بسته بندي تازه اين ميباشد كه بايستي محرك يك عكس العمل پر سرعت بوده و به سرعت جواب گوي سئوال پايان مشتري كه براي چه كاري آن را برداشته مي‌باشد باشد .بافتدار بودن: به كارگيري موادي كه دارنده بافت ويژه اي ميباشند در صورت اجازه دادن بودجه, مي تواند بسته بندي را در سطحي بالاتر از رقيبان قرار دهد, احساس لامسه يك شم كليدي ميباشد كه تمام احساسات ديگر را تحريك كرده و زير تاثير خود قرار مي دهد اما متاسفانه در بخش اعظم موارد اهميت لازم به آن داده نمي شود .كابرديبودن: بسته بندي مي بايست در ست به عبارتي طور كه تبليغات مي گويد سعي داشته باشد بسته بندي با به كارگيري از كاركرد خود بايد راه و روش را براي خلاقيت در بسته هموار كند و كاركرد, رويا رويي مواد و فرايند طراحي را اختلال مي سازد .چهكسي فكرش را مي كرد كه روزي چيپس و كرم شكلاتي را درون تيوپ هاي و لفاف هاي آلومينيومي كه در اصل براي زمين تميز كن ها پباده سازي شده بود بخوريم ؟ قابل اعتماد بودن: امروزه قابل اعتماد بودن به خصوص در مواد غذايي از بعدها فراوان حساس بسته بندي هاي استاندارد هست . خوشبختانه بوسيله پژوهش ها و آزمايش ها مي بضاعت طرح هاي جديد بسته بندي را جايگزين نمونه هاي فعلي كرد . ولي بعضا وقتها ممكن مي باشد نتوانيد آنچه را كه ساخت شده بهبود بخشيد, اما همت در انجام آن لذت بخش مي‌باشد .ازرش هاي حسي به كارگرفته شده براي خوي يك بسته بندي نو , نسبت ببه شم بينايي كارآيي بيشتري دارا‌هستند .بستهبندي مي تواند به واسطه مواد و مراحل , موارد تحت را نيز ابلاغ كند: مزه –شيرين , تند, گوارا, خيلي تند, رسيده رايحه –معطر , خنك , عجيب و غريب , دلتنگ كننده صدا –لطيف و ملايم , خشن و زمخت , تركيبي يا اين كه بافت دار بساوش- خشك و ترد , طاقت فرسا , ظريف , جديد , سفت شم هاي فوق در مقطع حاضر به ادله اين كه بخش اعظم بسته بندي ها يك دسته جس را القا مي نمايند ارضا نشده اند . آن ها با نيز متحد گرديده اند تا بر سختي ها , بازارهاي مختص , اهداف رسانه اي و ديگر عبارات اين چنيني فائق آيند . ليكن به چه شكل مي توان چنين بسته بندي را ساخت كرد؟ اينجا يك سري نكته كليدي وجود داراست كه اطلاع از آن‌ها به هنگام آغاز فعاليت بسته بندي فراوان حساس مي باشند كه ممكن مي‌باشد آن را به تيتر يك بسته بندي تازه ثبت گرداند .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۶:۳۶ توسط:عباسي موضوع: