شرح مقالات تخصصي طراحي شرح مقالات تخصصي طراحي .

شرح مقالات تخصصي طراحي

مواردي كه در بسته‌بندي محصول بايد به آنها توجه داشت

محصولي فراهم عرضه به بازار داريم و بايستي به انديشه طراحي بسته‌بندي آن باشيم . آيا كليه موارد واجب براي طراحي آن را مدنظر قرار داده‌ايد؟ اين موضوع در فعاليت خيلي پيچيده‌تر از چيزي مي باشد كه تصور مي‌كنيد . بسته‌بندي از مواقعي مي باشد كه نه‌تنها بر سرعت و كيفيت طراحي بسته بندي  شناخته شدن برند شما تأثير مي‌گذارد، بلكه بر چگونگي و مسير آينده جنبش آن نيز تأثيرگذار ميباشد . بسته‌بندي يك عدد از قابل رؤيت ترين و قابل دسترس ترين بخش‌هاي نام‌و‌نشان مارك شما مي‌باشد كه در بازه زماني تصميم‌گيري براي آن مي بايست نكاتي را مدنظر داشته و طرحي براي آن تهيه و تنظيم فرماييد .


اصولاوليهيكي از او‌لين موارد در اين في مابين نوع بسته‌بندي ما يحتاج براي كالا شما ميباشد . در نظر داشته باشيد كه هر چيزي كه گزينش فرماييد بر مجموع هزينه تمام‌شده تأثيرگذار هست . بسته‌بندي در گونه هاي انواع و اندازه‌ها وجود دارااست و مواد مختلفي براي آن مي‌توان به كار گيري كرد . همينطور مرجع موردنياز براي بدست آوردن يا اين كه ساخت كردن آن را هم بايستي در حيث داشته باشيد . ممكن مي‌باشد در حيث اوليه به شدت از يك طرح مختص خوشتان بيايد و آن را دوست داشته باشيد، البته هزينه‌هاي مرتبط با فراهم آوردن آن ممكن هست شما را از پاياني كردن تصميم بازدارد .


همچنين مي بايست دقت فرمائيد كه آيا كالا با دست بسته‌بندي مي‌شود؟ آيا براي بسته‌بندي آن نياز به گروهي از افراد خدماتي داريد؟ در كجا اين محصول بايستي نمايش داده شود، يا اين كه اين‌كه استعمال از چه موادي از صدمه ديدن آن در حين دست‌به‌دست شدن آن خودداري مي نمايد . تمام اين موردها مي تواند موجب سوق‌دهي تصميم شما به سمت خاصي شود . همچنين غير از هزينه تنظيم كردن مواد لازم، بايد به ديگر هزينه‌هاي بسته‌بندي هم توجه كرد و آنان را در هزينه‌هاي توليد خويش حيث فرمائيد .


food-pack

استراتژي‌هايبرندسازيزماني كه از مواد مايحتاج و پروسه حتمي براي بسته‌بندي مطلع شديد، برنامه‌ريزي ها بيشتري را بايستي در حيث بگيريد . در اين سطح با گزينش استراتژي برندسازي كه مورداستفاده قرار مي‌دهيد، عناصر موردنياز براي پباده سازي معين مي شود .به‌طوركلي يك‌سري منش در اين قضيه براي برندسازي موردتوجه قرار مي‌گيرد:

برندسازي مبتني بر شركت: كه در ارتباط با برندسازي متاع ذيل اسم يك اداره يا شركت است . نكته مثبت اين راه و روش سادگي كسب اعتماد در روءيت كرد مشتري به برهان به كارگيري از نام يك كمپاني داراي اعتبار براي مال هست . نكته منفي اين رويكرد عدم استقلال محصول براي خودش ميباشد و اين كه در رخ بروز غلط از طرف شركت اين كالا هم ضربه ميخورد و اين‌كه نام شركت موجب عدم توجه مخاطب به خود جنس و ويژگي‌هاي مختص مرتبط با آن ميشود .
در اين رويكرد، بسته‌بندي به‌طوركلي شم و پيامي از كمپاني را منتقل مي‌نمايد و نام شركت تبديل به يك عدد از خصوصيات بارز متاع مي گردد .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۵:۰۸ توسط:عباسي موضوع:

بازاريابي سبز چيست؟

ويكي‌پديا بسته‌بندي را دانش، هنر و تكنولوژيِ محصور كردن يا نگهداري از محصول براي پخش، ذخيره و به كارگيري از آن معرفي مي نمايد . بسته‌بندي همچنين به پروسه طراحي، ارزشيابي و توليد بسته‌ها اشاره داراست و مي‌توان آن را سيستمي هماهنگ دانست كه توليدات را براي انتقال، انبارداري، تداركات، فروش و نهايتا استفاده‌ آماده مي كند .  طراحي بسته بندي علاوه بر اين بسته‌بندي درباره ي اين كه كالا به صورت كلي چه مي باشد اطلاعاتي را در اختيار مصرف‌كننده مي گذارد . چه بسا زماني كسي از محصولِ داخل بسته بي‌اطلاع باشد كل يك بسته‌بندي مي‌تواند به فرد بگوييد با چه محصولي رو‌به‌روست . در مورد محصولاتي كه خريدار از قبل با آنها آشناست بسته‌بندي به فرد امداد مي نمايد در يك فروشگاه به هم ريخته به راحتي جنس محبوب خويش را پيدا كند .طراحي بسته بندي نكاتيكه براي رفتار و خلق بسته‌بندي‌هاي خوب به آن نياز خواهيد داشت عبارتند از: ۱ .اخلاقكننده و منحصر به فرد به فرد به شخص باشيد بسته بنديمحصولات - بسته بندي خلاقانه ي شيريني با شمايل بيداد مي كرد گازي در شراي ميخواهيد عده‌ي متعددي مشتري محصول‌تان شوند ميتوانيد با اخلاق و خلق و خوي يك بسته‌بندي خلاقانه عمل را ابتدا فرمائيد . بعضا توليد ها چيزهايي مانند مارپيچ و جدول‌ براي حل‌ كردن دارا‌هستند كه مشتريان را تشويق مي نمايند آنها را بخرند . بعضا محصولات تكه‌هاي قابل جمع كردن دارا ميباشند كه با آنها ميتوانيد كلكسيون خاصي براي مثال كارت، عروسك يا چيزهاي ديگري را جمع‌آوري فرماييد . شما همچنين مي توانيد براي بسته بندي ساخت ها از اَشكال گوناگون به فعاليت گيري نماييد .
۲ .رنگ و قلمِ قابل قبولي براي متن انتخاب نمائيد رنگي را گزينش نمائيد كه با فرآورده متناسب باشد . علاوه بر اين مطمئن شويد براي نوشته‌ها از ادغام و كنتراست درست به فعاليت گيري نمائيد . نوشته‌ها مي بايست واضح و قابل تلاوت باشند . از رنگ نارنجي در زمينه‌ي قرمز رنگ به كارگيري نكنيد چون ادغام اين دو رنگ خوانايي را ايراد مي نمايد . براي نوشته‌ها قلمي را گزينش نمائيد كه به بهترين وجه فرآورده را سناريو بدهد . از قلمهاي فانتزي (fancy fonts) به كار گيري نكنيد زيرا خواندن آن ها كاركشته است خلل باشد . پس مطمئن شويد نوشته‌هاي روي بسته‌ بندي توليد ها خوانا و صريح ميباشند .
مسلمابخوانيد: رنگ برند شما چه تاثيري بر مشتري هايتان دارد؟ ۳ .خواندنبرچسب‌ها بايد آسوده باشد برچسب فرآوردهمي بايست خوانا و صريح باشد برچسب متاع بايد خوانا و واضح باشد . بخش اعظم مشتريان داده ها مربوط به محصول را كه روي بسته درج مي گردد مي خوانند تا بدانند چه مي خرند و اين كه آيا اين به عبارتي كالا مطلوب آنهاست يا خير و خوبي . دسته خودكار و سايز انتخابي براي نوشته‌هاي روي برچسب محصول مي بايست به سادگي خوانده شود . گهگاه برچسب در بسته‌ بندي محصولات آن‌قدر ريز متن گرديده كه خواندنش را براي مشتري سخت مي‌كند . اين غلط را مرتكب نشويد . اشخاص حتما براي داشتن يك انتخاب هوشمندانه پيش از خريد اين بخش را مي خوانند . برخي مصرف‌كنندگان حتي اقلام متفاوت را با هم مقايسه مي نمايند . پس در حالتي كه بسته‌بندي متاع شما خواناتر باشد و ويژگي‌هاي محصول هم حيث خريداران را جلب كند آنان به سراغ مال ديگري نمي‌روند و به عبارتي را ميخرند . خريداران براي تلاوت برچسب تمام ايجاد ها وقت ندارند به خصوص آنهايي كه ريز چاپ شده باشند .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۵:۳۷ توسط:عباسي موضوع:

حواس مشتري را پرت كنيد

حواسمخاطب را به بازي بگيريد

سعي كنيد كه تا مي توانيد حواس پنج گانه ي افراد را سرگرم بسته بندي خويش بكنيد . اين بسته بندي احساس لامسه ي خريداران را به بازي مي گيرد . تكه هاي كوچكي از حروف داخل بسته بندي قرار گرفتند و بعد هواي باطن آن را خالي كردن  طراحي بسته بندي  تا برجستگي حروف در نصيب بيروني بسته بندي نمايان شود و يك موقعيت سه بعدي به وجود بياورد . اين فعاليت براي احساس بينايي، بلكه براي شم لامسه نيز جذاب مي باشد .
21-بگذاريد خويش جنس خريدار را جذب كند

در صورتيكه مال باكيفيتي داريد، بگذاريد خودش تبليغ خودش را انجام بدهد! نيازي نميباشد كه الزاماً دوروبرش را با بسته بندي مالامال زرق و برق اشراف كنيد . اين ساپورت ها از كيفيت بالايي برخوردارند و ظاهر جذابي نيز دارند، پس نيازي به بسته بندي چشمگير كمبود و به جاي آن، ساپورت ها در معرض رويت كرد خريدار قرار گرفته اند تا كيفيتشان به چشم بيايد .
22-از حداقل مواد ممكن براي بسته بندي استفاده كنيد

نياز به گفتن ندارد كه بسته بندي هزينه بر مي‌باشد . در شراي شم مي كنيد كه محصولتان نيازي به بسته بندي ندارد، آن را بسته بندي نكنيد . اين كابل هاي موسيقي بسيار بي آلايش و كارآمد بسته بندي شده اند . كاغذ به دور سيم ها هم از رنگ هاي شفاف و زيبايي برخوردار مي‌باشد و با رنگ سيم ها سازش دارد . ضمناً هزينه ي زيادي نيز صرفشان نشده مي‌باشد .
23-خريدار را وسوسه كنيدزماني كه مشاجره محصول ها خوراكي مطرح مي شود، ديدن چيزي كه داخل بسته بندي ميباشد اهميت بالايي دارااست . خريداران مي خواهند بدانند كه چه چيزي مي خرند و خوراكي مد نظرشان چه صورت و قيافه اي داراست .
24-تنوع رنگي بسته بندي را اندك كنيد

به كارگيري از رنگ هاي مشابه و يكنواخت كمك مي كند كه بسته بندي ظاهر منسجمي داشته باشد . براي نمونه، كيك برنجي تحت از طيف رنگي آب استفاده مي نمايد كه نشان دهنده طعم نمك دريايي و سركه بالزاميك آن مي‌باشد . طيف هاي گوناگون آبي، به زيبايي در كنار يكديگر قرار مي گيرند و رنگ نارنجي هم جذابيت ويژه اي در ظواهر كلي بسته بندي به وجود مي آورد .
25-از خويش مال در بسته بندي به كار گيري كنيد

در شراي مي توانيد به شكلي خلاقانه از محصولتان در بسته بندي به كار گيري كنيد، اين كار را انجام بدهيد . اين كفش ها در بسته بندي هايي جالب به صورت پرنده قرار گرفته اند و بند آن ها نيز نظير كرم از نوك پرنده ها معلق است .
26-خارج از قاعده كار كنيد

در رابطه با بعضا محصولات، قالب و بسته بندي مرسومي وجود دارااست كه كليه توقع دارند با آن بسته بندي ارائه شود . توجهي به ترسيم و رسوم نداشته باشيد و خودتان قالب محصولتان را گزينش فرمائيد . آب معدني معمولاً در بطري هاي پلاستيكي بسته بندي مي شود، البته اين شركت به اين زمينه پشت پا زد و از باكس هاي پلاستيكي به كارگيري كرد . محتويات درون آن هيچ تفاوتي با ساير آب ها ندارد، ولي بسته بندي خيره كننده و متنوع آن باعث مي شود كه اعتنا خريدار به آن جلب بشود .
27-رك و راست باشيد

درصورتي كه متاع شما به صورت خاصي تنظيم مي شود، تلاش كنيد كه آن را در بسته بندي جنس نمايش بدهيد . به عنوان نمونه، اين شيريني ها در بيداد مي كرد پخته مي شوند، پس چرا نبايد آن ها را در قالب يك بيداد ميكرد بسته بندي كرد؟ با اين كار با خريدار نشان مي دهيد كه احساس شوخ طبعي خير و خوبي داريد و محصولتان هم در يك بسته بندي تازه و بيرون از عرف قرار مي گيرد كه سبب ساز مي شود افراد بيشتري به سمت آن كشيده شوند .
28-با نامتعارف بودن مشتريان را جذب كنيد!

تلاش كنيد به رويه هاي متنوع و نامتعارف كه با عادت هاي هميشگي خريداران تفاوت دارد، توجه آن ها را به دست بياوريد . حتي نگاه كردن به اين پاكت هاي آب ميوه هم شم خيره كننده و غريبي به اشخاص مي دهد . شباهتي كه في مابين ميوه و بسته بندي وجود دارااست سبب ساز مي شود كه حس كنيد مستقيماً در حالا مصرف ميوه ميباشيد و به لحاظ تندرست تر مي آيد .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۰:۵۴ توسط:عباسي موضوع:

مزايا و معايب بسته بندي پلاستيكي

داراي وزن منحصر به فرد قليل و بها نازلند . از قابليت صورت پذيري بالاي در دستگاههاي خود كار بسته بندي برخوردارند . آنها در برابر تعداد متعددي از كالاهاي بسته بندي شده كه خواص اسيدي ويا قليايي دارا‌هستند مقاومند . پلاستيكها به انرژي كمتري در ايجاد و شكل دهي نسبت به قوطي فلزي و بطري شيشه اي نياز دارا‌هستند . با طولاني تر  طراحي بسته بندي  نمودن افزوني هاي مجاز ميتوان ويژگي ها پلاستيك را بهبود داد . پايداري شيميايي بالايي دارا‌هستند . محدوديت كمتري در احتمال نشت و اثر مايعات وجود داراست . سرعت ساخت بالا دارند . قابليت بازيافت و به كارگيري دوباره جزء در موارد يگانه دارند . قابليت و امكان چاپ، تزئين و جلوه زياد مطلوبي داردند .
معايببسته بندي پلاستيكي قابليت و امكان بازگشت پلاستيك ها به محفظه زيست بسيار كند هست و تجزيه آن اختلال در سود چرخه ي طبيعت را برهم مي زند . عمده پلاستيك ها به اشعه ي (UV) خورشيد حساسند و مشكلاتي از قبيل شكنندگي يا پيدايش بيماري ها را موجب مي شوند . عموما از پلاستيك ها در دماي بالا نمي بضاعت استعمال كرد . مواد افزودني مثل پلاستيسايزرو به خواسته ارتقاء قابليت هاي مانند انعطاف عمده و مقاومت در برابر اشعه ي ماوراء بنفش غالبا مشكلاتي در بازيافت بوجود مي آورد . از معايب با اهميت پلاستيك اين مي‌باشد كه به تيتر ماده ي ياري كننده در كارخانه استعمال و در هنگام تماس با مواد غذايي به مواد غذايي منتقل مي شود .
پاكتهاي كاغذي (Monarch) پاكت هاي كاغذي بر مبنا ابعاد، اشكال، نوع كاغذ، تعداد لايه و … به گونه هاي دوچندان متنوعي تقسيم مي شود .مثل پاكت دارو، پاكت كاتالوگ، پاكت پول كيف ها و ساك دستي كاغذي يا اين كه كيسه ها (Sacks&Aag) گونه هاي بسته بندي كاغذي با دقت به تعداد لايه هاي تشكيل دهنده عبارتند از:اكثربخوانيد : دستگاه تازه نوزومي براي چاپ روي كارتن –بسته هاي يك لايه مانند پاكت نامه–بسته هاي چندلايه مثل پاكت سيمان

طبقهبندي بسته بنديطبقهبندي بسته بندي – بسته بندي اوليه (مصرفي) : بدون واسطه اي محتوا را در خود جاي دهد .
– بسته بندي ثانويه : بسته بندي مي باشد كه هنگام به كار گيري كالا در او انداخته مي شود .
– بسته بندي ثالثيه (حمل ونقل) : براي نگهداري، شناسايي و حمل مال استعمال مي شود .
رئيسبسته بندي از آنجا كه مدير بسته بندي يكي از پر تقاضاترين شغل ها بازاريابي در كشورهاي پيشرفته ي جهان محسوب مي شود پس مدير بسته بندي مي بايست از تخصص خاصي برخوردار باشد وي مي بايست از دانش بسته بندي آگاهي كامل داشته و دوره هاي خاصي را در اين مسئله چشم باشد هر يكسري كه در ايران و در سيستم هاي آموزشي جايگاهي براي آموزش بسته بندي ديده نشده ميباشد البته در آمريكا و اروپا فراگيري مديريت بسته بندي از سال ۱۹۹۰ صورت گرفت: و انگيزه رئيس صنعت بسته بندي آن مي باشد كه بسته را بصورت جزئي متمركز در كل سيستم عملياتي كمپاني ها جا دهد و با دقت به تاثير بسته بندي در فروش يا اين كه هزينه و زبان يك مؤسسه ي توليدي تصميم گيري در اين مورد مي بايست به مديريت غيروابسته بسته بندي واگذار شود . چرا كه واحدهاي خريد و ساخت بيشتر به هزينه، نتيجه و دارايي دقت دارا هستند و در صورتي كه بسته بندي به نتيجه آوري از شيوه دقت به مصرف كنندگان آينده ي جنس مي انديشد .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۷:۰۷ توسط:عباسي موضوع:

منظور از تبليغات محيطي چيست ؟

تبليغات محيطي، اصطلاحي ميباشد كه براي يك خصوصي تبليغات در فضاي گشوده به كار مي رود . تبليغات محيطي در كنار گونه هاي تبليغات چاپي، زيرا كاتالوگ، بروشور، تراكت، فلاير و . . . كار تبليغ و ترويج برندهاي تجاري را عهده دار است؛ منتها ميدان روءيت كرد و وسعت كاركرد تبليغات محيطي خيلي بخش اعظم مي باشد . خواسته از اين گونه تبليغات و يدك كشيدن واژۀ "محيطي" براي آن، جور اي از تبليغات ميباشد كه به منظور نصب در فضاهاي باز و بيرون از خانه (محل فعاليت و فضاهاي بسته) طراحي مي شوند . در تراز هر شهري كه بنگريد، چشمان شما با مجموعه اي از اين مدل تبليغات آشنا مي شود . شما روزمره در مسير رفت و برگشت خويش به منزل و محل كار (يا هر جاي ديگر)، تبليغات محيطي متنوعي مي بينيد كه به چهره هدفمند طراحي شده و در تير رس شما قرار گرفته اند؛ بيلبوردها، تبليغات روي پل هاي عابر پياده، تبليغات روي بدنۀ اتوبوس هاي شهري و . . .
تبليغاتمحيطيتبليغات محيطي براي عموم مردم تبليغات محيطي قدمت زيادي دارااست و به همين جهت آن را ديرين ترين گونه تبليغات قلمداد مي كنند . موادتشكيل دهنده فيزيكي همانند تابلوهاي تبليغاتي، بيليورد ها، تبليغات ويژۀ متروها، بدنۀ اتوبوس ها و اتومبيل كرايه اي هاي شهري، ديوار نويسي ها و فضاهاي   طراحي بسته بندي  روي پل هاي عابر پياده، همگي تحت مجموعۀ تبليغات محيطي مي‌باشند . گران قدر ترين مزيت و  برتري تبليغات محيطي، نسبت به ساير تبليغات، اين مي باشد كه همۀ شهروندان سواي چاره به ديدن آن ها مي باشند . هر شهروندي روزمره روستا ها تبليغ محيطي مي بيند؛ چه خويش منظور و با انتخاب و بذل توجه، و چه ناخواسته و فارغ از قصد قبلي . وقتي اتوبوسي كه بر بدنه اش از تبليغات محيطي به كار گيري شده باشد، از جلوي شما رد بشود، بزرگي اتوبوس و بزرگي تبليغ با رنگ بندي و تصاوير و خطوط خاصي كه در آن به كار رفته است، به راحتي جلب توجه و شما را ناگزير به ديدن مي كند . در اين در در ميان تلاقي چشمان مخاطب با تبليغات محيطي، اسم مارك مسئله لحاظ را در ذهن حك مي كند و به اين ترتيب با قانون تداعي معاني، رفته رفته نمودار فروش را بالا و بالا خيس مي موفقيت .
يكرسانۀ كاركشته تبليغات محيطي را به تيتر يك جور رسانه عبارت مي دانند از: رسانه اي كه ورود يك مال نو به بازار تجاري و يا اين كه اين كه ارائۀ خدمات نوين از سوي مراكز تجاري را به شهروندان اطلاع رساني مي كند . قرن شگفت انگيز بيست و يكم، با هجوم تكنولوژي هاي بي شمار و عجله روز افزونش، ادله بسط و ترويج تبليغات محيطي هم بود . نوآوري در ساخت ابزارهاي تازه در حيطۀ رسانه اي كه مي توان به تلويزيون هاي گرانقدر تبليغاتي (ال اي دي) اشاره كرد، موضوع را براي تبليغات محيطي آماده توليد . با توجه به ويژگي هاي منحصربه‌فرد به شخص تبليغات محيطي، مي بضاعت اذعان كرد يك عدد از راه هاي فوق العاده مؤثر در جهت بازاريابي و بالا بردن نمودار فروش مي باشد . تجارت هاي بزرگ و سرمايه داراني كه در شغل ها و صنعت هاي گران قدر و تخصصي مشغول به كار هستند، از طالبان مستمر تبليغات محيطي به شمار مي فرايند . به ياد داشته باشيد كه با به كارگيري از تبليغات محيطي، همگان را بدون چاره به ديدن خدمت ها يا اين كه كالاهاي خود خواهيد كرد .
ابزارهايتبليغات محيطي تبليغات محيطي در قالب ابزارهاي تبليغاتي متنوعي عرضه مي گردند . در اين قسمت از مقاله اين نوع هاي را بر مي شمريم تا شما خوانندۀ محترم، براي تصميم گيري در زمينۀ تبليغات محيطي اطلاعات واجب را داشته باشيد . بيلبودها، استند ها (سازه هاي تبليغاتي)، لمپوست بنر، استرابوردها، تلويزيون هاي شهري، بدنۀ ماشين كرايه اي و اتوبوس هاي شهري، پل هاي هوايي يا اين كه عابر پياده، دستگيره هاي تبليغاتي، استيكرهاي سه بعدي، ديوار نويسي و ديگر ابزارهاي خلاقانه از اشكال تبليغات محيطي به شما مي روند . بسته به جور كار، موضوع و زمينۀ تخصصي، شما مي توانيد در انتخاب يك عدد از اين ابزارهاي تبليغات محيطي موفق باشيد . مبحث هزينه و اندازه سرمايه اي كه براي اين فعاليت صرف مي نماييد هم استدلال تعيين كننده اي ميباشد .
طراحيبسته بندي مكان هاي مطلوب تبليغات محيطي تبليغات محيطي را در مكان ها و حالت هاي گوناگوني مي توان اجرا كرد . انتخاب موقعيت تبليغات محيطي نيز در تأثيرگذاري آن ها دخيل هست . تبليغات محيطي را مي بضاعت و توان براي فضاهاي در در بين شهري مثل بزرگراه هاي دربين شهري، عوارضي ها و پليس خط مش ها بكار موفقيت . ايستگاه هاي حمل و نقل مرسوم نيز از لبريز كاربرد ترين مكان هاي مطلوب تبليغات محيطي است؛ پايانه هاي اتوبوس، پايانه هاي مسافربري، راه آهن و فرودگاه در اين جور مي گنجند . جايگاه هاي سوخت گيري از قبيل پمپ هاي بنزين و رده هاي سوخت CNG نيز مكان مطلوب تبليغ هست . مركز ها خريد، نمايشگاه ها، ميادين ورزشي و مركز ها تفريحي نيز از ديگر شرايط هاي مكاني ميباشد كه براي اجراي طرح هاي تبليغات محيطي بستري مطلوب هست .
خلاقيتدر تبليغات محيطي تبليغات محيطي ابزار قدرتمندي ميباشد كه به استدلال خصوصيت هايي كه دارد، مي تواند در پيشبرد و رونق تجاري شما قدمي بلند باشد . در عين هم اكنون مي بايست اعتنا داشت كه در عرصۀ تبليغات، چه تبليغات چاپي و چه تبليغات محيطي بازار عمل و رقابت زياد فشرده و نزديك به هم ميباشد . در واقع خود تبليغات نيز وارد عرصۀ رقابت گرديده هست . اين است كه در اين آشفته بازار، پيروزي از آن كسي مي شود كه بتواند تبليغي مؤثر خيس و ديدني تر پباده سازي و اجرا نمايد . در تبليغات محيطي نيز به استدلال اين كه نماي شهري را اشغال مي كند، به خاطره جلوۀ بصري هم كه شده، مي بايست از خلاقيت بالايي به كارگيري برد؛ اين كه يك تبليغ محيطي چه طور و با چه هدفي پباده سازي شود و در رنگبندي و كاربرد بقيه المان هاي طراحي چقدر تخصص و هنر به خرج رود . براين مبنا مدام فعاليت خود را به كادري متخصص و كارآزموده در منطقه هاي متفاوت سرويس ها چاپي بسپاريد . اشخاصي كه در هر موضوع اي كار كرده و نتايج ارزنده اي به تيتر خروجي ارائه كرده اند .
تبليغاتدر چاپخانه تبليغات محيطي فراوان كارامد مي باشد . از شيوه تبليغات محيطي شما برند خويش را به عموم مردم به صورتي بارز و مبتكرانه معرفي مي فرماييد . در صورتي‌كه تبليغات محيطي خويش را با تكنيك هاي يگانه طراحي و اجراي آن انجام داده باشيد، مي توانيد نتايج ارزنده و تأثير سرعت بالا آن را بر شاخص هاي مالي خود مشاهده كنيد . تبليغات در هر نوعي و به هر شكلي؛ خواه چاپ كارت ويزيت و كاتالوگ باشد، خواه چاپ تراكت و فلاير يا اين كه پوستر و خواه بيلبوردهاي بزرگ در عرصه هاي شهر يك انگيزه كلي دارا مي‌باشند و آن هدف پيروزي شما در دنياي رقابت است . با تبليغ هدفمند از روش انتخاب چاپخانۀ مطلوب در عرصه رقابت تجاري موفق باشيد .


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۳:۴۶ توسط:عباسي موضوع:

استراتژي هاي بسته بندي محصولات، راهي براي موفقيت در بازاريابي

در دنياي غذا، اعتقاد و باور بر اين هست كه مردمان با چشمان خود طعام مي‌خورند؛ به عبارتي فرد با ديدن ظاهر زيباي غذا نه تنها ميل به ميل كردن پيدا مي‌كند، بلكه تفكر مينمايد كه مزه خوراك خيلي عالي است . نمود اين زمينه در بازاريابي، همان بسته‌بندي هست . يك بسته‌بندي به يادماندني، بر ذهنيت اشخاص تاثير گذارده و سبب ساز ميشود مشتري بارها و بارها كالا شما را خريداري نمايد يا به دكان شما راز بزند . طراحي بسته بندي
همان طور كه مي دانيم بخش مهمي از مراحل عرضه كالا، پباده سازي بسته‌بندي توليدها است . راهكار بسته‌بندي بايستي منحصربه‌فرد، كاربردي و ايمن بوده، به سادگي گشوده شود، مزاياي متاع را تبليغ كرده و مارك را نشان دهد . يك بسته بندي خوب، بخش مهمي از راهكار بازاريابي كمپاني هست . بسته‌بندي معمولاً فقط دليلي مي باشد كه مشتري را براي خريد فرآورده قانع مي نمايد . امروزه تصميم‌گيري براي خريد تنها چند ثانيه ارتفاع مي‌كشد، لذا يك بسته‌بندي عالي بايد در عرض همين چند ثانيه روي مشتري تاثير گذارده و او را ترغيب به خريد كند . در اينجا به برخي از نقش هاي بسته بندي فرآورده اشاره مي نماييم: بسته‌بندي منحصر به فرد به فرد داشته باشيد! چنانچه نمي خواهيد مشتري، كالاي شما را با كالاي رقيب‌تان غلط بگيرد، پس بسته‌بندي خود را اختصاصي و متعدد با ساير رقبا تنظيم فرماييد . 
راهكار هاي بسته بندي محصولات، راهي براي برد در بازاريابي بسته بندي كاربردي وقتي بسته‌بندي مال شما، تعدادي كاربرد دارد، توجه نماييد كه تمامي آن ها همت خود را به خير و خوبي انجام دهند . به عنوان نمونه بسته‌بندي دوغ از دو بخش تشكيل گرديده كه يك بخش براي دوغ و بخش ديگر چاشني آن است؛ مشتري قادر است در زمينه جور دوغ تصميم بگيرد . 
بسته‌بندي غذا بايستي قابليت مراقبت غذاها را براي مدتي داشته باشد . بسته بندي وسايل شكستني بايد هنگام حمل و نقل و انبار، مانع از جراحت به وسايل شود . بسته‌بندي‌هايي كه دستورالعمل دارند، مي بايست به طور معين روي بسته معلوم گرديده و تا هنگام پاره كردن بسته‌بندي، از دربين نرود . به اين ترتيب محصول بسته‌بندي را از پلاستيك، كاغذ، آلومينيوم و … انتخاب فرمائيد تا علاوه بر كيفيت، ظواهر خوبي هم داشته باشد . هدف اين ميباشد كه مشتري از شما خريد كند و در عين درحال حاضر آن را به ديگر افراد نيز سفارش دهد؛ بدين ترتيب تمام جنبه‌هاي بازاريابي يك متاع را به اعتنا در لحاظ بگيريد تا به فيض مطلوب برسيد . 
بسته‌بندي ايمن تهيه كنيد! بسته‌بندي بايد به لحاظ امنيت بررسي شود . به عنوان نمونه بطري‌هاي دارو بايستي طوري پباده سازي شوند كه كودك ها نتوانند به راحتي آن را گشوده نمايند . از وسايل خطرناك براي بسته‌بندي استفاده نكنيد و توجه فرمائيد كه جنس شما را آلوده و كثيف نكنند . بسته‌بندي ايمن مانع از شكسته شدن توليدات در حين حمل و نقل مي شود و در عين درحال حاضر از مرجوعي مالامال هزينه جنس جلوگيري كرده و باعث ارتقاي ادراك از كيفيت مال در حيث مشتري ميگردد . 
گشوده كردن سهل بسته بندي بسته‌بندي بايستي به نحوي باشد كه مشتري بتواند به راحتي آن را گشوده نمايد . بعضا توليدكنندگان، براي راحتي اكثر مشتري، دستورالعمل گشوده كردن آن را روي بسته مشخص و معلوم كرده‌اند . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۱:۲۰ توسط:عباسي موضوع:

مواد قابل استفاده در توليد بسته بندي موادغذايي

ايجاد بسته بندي موادغذايي بسته بندي موادغذايي نقش بسزايي در تعيين عمر قفسه اي توليدها غذايي دارااست . با گزينش درست مواد اوليه بسته بندي و تكنولوژي زمينه نياز براي ايجاد آن، ميتوان كيفيت و طراوت محصول ها غذايي را در طول برهه زماني توزيع و انبار كردن آن نگهداري كرد . شيشه، فلزات (آلومينيوم، فويل، پوشش هاي لمينيت،  طراحي بسته بندي  فولاد قلع اندود گرديده و فولاد عاري از قلع)، كاغذ، مقوا و پلاستيك از دير باز در بسته بندي مواد غذايي كاربرد داشته اند . پلاستيك ها به فرم هاي متفاوت، دشوار و سفت يا نرم و انعطاف پذير در بازار عرضه مي شوند . امروزه در بسته بندي مواد غذايي يك سري و يك‌سري ماده به عمل مي رود تا بسته بندي نهايي، مشخصات و ويژگي هاي كاربردي هر يك از مواد به عمل رفته در تركيبش را داشته باشد و از لحاظ زيبايي ظاهري بتواند در دل مصرف كنندگان جا باز نمايد . تحقيق و پژوهش براي خوبتر كردن بسته بندي مواد غذايي كماكان ادامه داراست اما ممكن است اين بهتر شدن به ارزش تأثيرات غيرمناسب بر روي محيط زيست تمام شود . سازمان غذا و دارو موظف مي باشد قانون ها لازم را در خصوص مواد نخستين قابل به كارگيري در بسته بندي مواد غذايي اوضاع كند . براي احوال چنين قوانيني مي بايست تماس مواد غذايي در فرايند توليد و بسته بندي را مد لحاظ قرار گيرد . ساخت كنندگان تنها در صورتي مي توانند از ماده جديدي براي بسته بندي مواد غذايي و عرضه آن در بازار به كار گيري كنند، كه به كارگيري از آن طبق مقررات سازمان طعام و دارو بلامانع باشد . منظور از مواد در تماس با مواد غذايي، همه موادي هست كه در پروسه توليد، بسته بندي، حمل يا اين كه حفظ مواد غذايي نقش دارند، اين مواد نبايد تأثيري بر ساختار ماده غذايي داشته باشند . 
مواد نخستين بسته بندي مواد غدايي شيشه 
شيشه سابقه اي فراوان طولاني بازه در بسته بندي مواد غذايي دارد؛ قدمت اوليه ظرف شيشه اي منحصربه‌فرد حفظ موادغذايي به ۳۰۰۰ سال قبل از به دنياآمدن مسيح بر مي گردد (ساكارو و گريفين ۱۹۸۰) . براي ايجاد ظروف شيشه اي مقدمه مخلوط سيليس (ماده تشكيل دهنده شيشه)، كربنات سديم (عامل ذوب)، كربنات كلسيم/سنگ آهك و اكسيد آلومينيوم (تثبيت كننده ها) را در رتبه حرارت زياد بالا حرارت مي دهند تا اين مواد ذوب گرديده و مايعي غليظ حاصل شود، بعد از آن آن را داخل قالب مي ريزند . شيشه خرده هاي قابل بازيافت (موسوم به كولت) هم در توليد شيشه كاربرد داشته و سهم آن ها از مواد نپخته به فعاليت رفته در ساختار شيشه حدوداً ۶۰ درصد ميباشد . روي تراز شيشه هاي به كار رفته در بسته بندي مواد غذايي پوششي وجود داراست و بايستي با به كارگيري از روان كننده ها خط و خش و خراش هاي پديد آمده بر روي تراز شيشه را از في مابين پيروزي . اين پوشش ها اقتدار و استحكام بطري هاي شيشه اي را ارتقاء داده و احتمال شكستن و خرد شدن آن ها را كاهش مي دهد . بخش اعظم شدن مقاومت شيشه در برابر شكستن مزيت فراوان نيكي مي‌باشد كه به توليدكنندگان اذن مي دهد شيشه هايي مقاوم البته نازك تر ساخت نمايند و از اين نحوه وزن ظروف شيشه اي را كاهش دهند تا حمل و نقل و انبار كردن آن ها سهل تر و بهتر انجام شود فلز 
مي بضاعت از فلزات در ايجاد طيف وسيعي از انواع بسته بندي استفاده كرد . فلزات خاصيت فيزيكي فوق العاده اي دارند؛ استحكام و مقاومت بالا، قابليت و امكان شكل پذيري، قابليت و امكان تزئين كردن، قابل بازيافت بودن و محبوبيت زياد در بين مصرف كنندگان . دو فلز مرسوم در صنعت هاي بسته بندي آلومينيوم و فولاد است . 
آلومينيوم 
اين فلز در توليد قوطي، فويل پوشش لمينيت كاغذ و بسته بندي هاي پلاستيكي كاربرد دارد . آلومينيوم يك فلز سبك وزن و نقره اي رنگ مي باشد كه از سنگ معدن بوكسيت (تركيبي از اكسيژن و آلومينيوم) به دست مي آيد . براي ارتقاء توان و استحكام آلومينيوم به آن منيزيم و منگنز بيشتر مي شود . بر بر خلاف اغلب فلزات آلومينيوم در برابر اشكال مختلف خوردگي مقاوم است؛ به طور طبيعي يك لايه اكسيد آلومينيوم بر روي آن وجود داراست كه يك سد محافظتي و رسوخ ناپذير در برابر هوا، دما، رطوبت و مواد شيميايي به شمار مي رود . از ديگر خاصيت آلومينيوم مي بضاعت به نفوذناپذيري آن در برابر رطوبت، هوا، بو، فروغ و ميكروارگانيسم ها، انعطاف پذيري، امكان ارتجاعي، خواص چكش خواري و صورت پذيري بالاي آن اشاره كرد كه مي بضاعت نقش هاي پررنگ متنوعي بر روي آن توليد كرد . آلومينيوم يك ماده ايده آل و قابل بازيافت هست كه مي توان به راحتي آن را عده آوري كرده و توليدها جديدي از آن ساخت . آلومينيوم خالص را مي بضاعت و توان در بسته بندي هاي سبك وزن نظير قوطي نوشيدني هاي فاقد الكل، غذاي حيوان ها خانگي، غذاهاي دريايي و درب بطري و قوطي به كار بست . بلندمرتبه ترين عيب آلومينيوم بالا بودن بها آن در مقايسه با فلزاتي همچون فولاد مي باشد . به علاوه نمي بضاعت آلومينيوم را جوشكاري كرد لذا صرفا در ساخت ظروف بسته بندي بدون درز قابل استعمال مي باشد . 
مواد قابل به كار گيري در ايجاد بسته بندي موادغذايي پوشش هاي لمينيت و روكش هاي حاوي فلز براي لمينيت كردن بسته بندي فويل هاي آلومينيومي را به مرحله پلاستيك يا اين كه ورقه مي چسبانند تا در برابر نفوذ كارداران محيطي مقاوم خيس شوند . نوارهاي نازك كاربرد ساده تري دارند . درست مي‌باشد كه با لمينيت كردن پلاستيك مي توانايي آن را به يك عايق حرارتي نسبتاً عالي تبديل كرد بسته بندي موادغذايي اما جلوي نفوذ رطوبت و هوا را نمي گيرد . از آنجايي كه لمينيت هاي آلومينيومي به نسبت گران هساند، از آن ها براي بسته بندي موادغذايي با قيمت مثل ادويه جات و گياهان دارويي استفاده مي شود . روكش هاي حاوي فلز يك آيتم جايگزين و مقرون به صرفه براي پوشش هاي لمينيت به شمار مي پروسه . اين روكش ها در اصل صفحه هاي پلاستيكي دربردارنده يك لايه نازك از فلز آلومينيوم مي باشند و يك سد محافظتي عالي در برابر رطوبت، هوا، بو و روغن توليد مي نمايند و تراز آلومينيومي آن ها فروغ و روشنايي را بازتاب كرده و توجه مشتريان را جلب مي نمايد . انعطاف پذيري اين روكش ها در مقايسه با پوشش هاي لمينيتي اكثر بوده و از آن ها براي بسته بندي چيپس، اسنك و پفك فايده گرفته مي شود . تركيبات به فعاليت رفته در ساختار پوشش هاي لمينيت و روكش هاي دربردارنده فلز از نظر فني قابل بازيافت مي باشند اما گونه بندي و تفكيك اين مواد يك بازدارنده اقتصادي والا بر سر راه بازيافت آن ها مي تراشد . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۴:۴۵ توسط:عباسي موضوع:

ريسك استفاده از رنگ هاي متنوع در طراحي بسته بندي

به همون مقدار كه تعيين رنگ درست سبب ساز ميشه پباده سازي بسته بندي بهتري داشته باشين، عدم دقت كافي و رعايت نكردن اصول حساس در طراحي بسته بندي با رنگ درست، سبب ميشه در طراحي گرافيك فيض ي خوبي رو مشاهده نكنين . براي مثال اگه در طراحي بسته بندي از رنگ هاي خيلي غيرواقعي و ناملموس استفاده بشه، حس اطمينان از مخاطب بدور ميشه و اين حس ساخت ميشه كه براي مثال مواد غذايي ناسالم هستن . علاوه براين، اگه در پباده سازي بسته بندي با تنوع رنگي بالا، رقابت عمده مي‌باشد و برندهاي شبيه با حوزه ي عمل شما هم دقت زيادي روي اين گونه پباده سازي بسته بندي دارن . در فيض عمل رقابت و طراحي بسته بندي رو يه خرده براتون سخت خيس ميكنه .  طراحي بسته بندي 
طراحي بسته بندي رنگي طراحي بسته بندي مينيمال حتما شما هم بارها شنيدين كه زيبايي در آساني هست و در زندگي حقيقي وواقعي هم خودتون به اين نتيجه رسيدين . در طراحي بسته بندي، اگه طراح گرافيك بتونه اين راه رو بدرستي به فعاليت ببره، نتيجه ي خيلي خير و خوبي از طراحي بسته بندي خواهد مشاهده كرد . مينيمال از نظر اكثري از يوزرها و مخاطبين يعني: لوكس ساده ظريف سالم البته واقعيت اينه كه پباده سازي بسته بندي مينيمال پاره اي نسبت به ساير ي گونه هاي پباده سازي مشقت بار خيس هست و عمده افرادي كه جديد به حوزه ي پباده سازي گرافيكوارد ميشن، احساس مي كنن، طراحي مينيمال يعني فقط سادگي . حقيقت اينه كه مينيمال يعني سادگي در عين زيبايي و هميشه هر طرح ساده، قشنگ نميباشد و بايستي طراحي بسته بندي مينيمال رو به مدل اي انجام اعطا كرد كه در همون نگاه اول، سادگي، زيبايي و حرفه اي و كارشناس بودن مارك در ذهن مخاطب القا بشه . 
طراحي بسته بندي مينيمال ريسك به كارگيري از طراحي بسته بندي مينيمال طراحي بسته بندي مينيمال گاهي زمان ها سبب ميشه نكات كليدي و لازم كه مخاطب نياز داره پيشين از خريد از اونا مطلع بشه، از روي بسته بندي حذف بشن و اين احساس اطمينان رو ممكنه از دربين ببره و اين يك عدد از سختي هاي كار طراحي بسته بندي مينيمال فن اي ميباشد . علاوه براين، اين مدل طراحي بسته بندي ناخودآگاه حس گران‌قيمت بودن و قيمت بالا رو در ذهن مخاطب ساخت ميكنه و ممكنه تعدادي از مخاطبين از ترس گرون بودن مال اصلا به سمت اين جور كالاها با بسته بندي مينيمال نروند . 
طراحي بسته بندي شيك اين كه چه دسته طراحي بسته بندي رو تعيين كنين، گشوده هم در نهايت به مراد هاي صاحبكار و مارك بستگي داره و طراح گرافيك با بيان مزايا و معايب هر جور طراحي بسته بندي، مي تونه صاحبكار رو در انتخاب شايسته ترين ها كمك و راهنمايي كنه . طراحي بسته بندي ظريف گرافيك رو مي تونين در منوي نمونه كارها مشاهده كنين و در فيس تمايل با ارتباط با اين تيم، از شماره هاي تماس ذكر شده در منوي تماس با ما مي تونين به كار گيري كنين . 
به همون مقدار كه انتخاب رنگ درست سبب ميشه پباده سازي بسته بندي بهتري داشته باشين، عدم دقت كافي و رعايت نكردن اصول مهم در طراحي بسته بندي با رنگ درست، منجر ميشه در طراحي گرافيك نتيجه ي خير و خوبي رو مشاهده نكنين . براي مثال اگه در طراحي بسته بندي از رنگ هاي خيلي غيرواقعي و ناملموس استفاده بشه، شم اطمينان از مخاطب دور ميشه و اين حس توليد ميشه كه براي مثال مواد غذايي ناسالم هستن . علاوه براين، اگه در طراحي بسته بندي با تنوع رنگي بالا، رقابت بيشتر هست و برندهاي مشابه با حوزه ي عمل شما نيز توجه زيادي روي اين گونه پباده سازي بسته بندي دارن . در سود كار رقابت و پباده سازي بسته بندي رو يه خرده براتون سخت خيس ميكنه . 
طراحي بسته بندي رنگي طراحي بسته بندي مينيمال حتما شما نيز بارها شنيدين كه زيبايي در سادگي مي‌باشد و در معاش واقعي نيز خودتون به اين سود رسيدين . در پباده سازي بسته بندي، اگه طراح گرافيك بتونه اين رويه رو بدرستي به فعاليت ببره، نتيجه ي خيلي خير از طراحي بسته بندي خواهد مشاهده كرد . مينيمال از نظر بخش اعظمي از يوزرها و مخاطبين يعني: لوكس ساده ظريف سالم ولي واقعيت اينه كه پباده سازي بسته بندي مينيمال كمي نسبت به بقيه ي انواع پباده سازي مشقت بار تر ميباشد و بيشتر اشخاصي كه تازه به حوزه ي پباده سازي گرافيكوارد ميشن، احساس مي كنن، طراحي مينيمال يعني صرفا آساني . واقعيت اينه كه مينيمال يعني سادگي در عين زيبايي و مدام هر طرح ساده، زيبا نيست و بايستي پباده سازي بسته بندي مينيمال رو به مدل اي انجام اعطا كرد كه در همون نگاه اول، سادگي، زيبايي و رشته اي و كارشناس بودن برند در ذهن مخاطب القا بشه . 
پباده سازي بسته بندي مينيمال ريسك به كار گيري از پباده سازي بسته بندي مينيمال پباده سازي بسته بندي مينيمال گاهي زمان ها سبب ميشه نكات كليدي و واجب كه مخاطب نياز داره گذشته از خريد از اونا باخبر بشه، از روي بسته بندي حذف بشن و اين احساس اطمينان رو ممكنه از دربين ببره و اين يكي از مشقت هاي كار پباده سازي بسته بندي مينيمال فن اي است . علاوه براين، اين نوع پباده سازي بسته بندي ناخودآگاه شم لاكچري بودن و ارزش بالا رو در ذهن مخاطب توليد ميكنه و ممكنه چند از مخاطبين از واهمه گرون بودن كالا اصلا به سمت اين دسته كالاها با بسته بندي مينيمال نروند . 
طراحي بسته بندي شيك اين‌كه چه مدل پباده سازي بسته بندي رو انتخاب كنين، باز هم در غايت به خواسته هاي كارفرما و مارك بستگي داره و طراح گرافيك با بيان مزايا و معايب هر گونه طراحي بسته بندي، مي تونه صاحب كار رو در گزينش شايسته ترين ها كمك و پند كنه . پباده سازي بسته بندي دقيق گرافيك رو مي تونين در منوي مثال كارها مشاهده كنين و در فيس رغبت با ارتباط با اين تيم، از شماره هاي تماس ذكر گرديده در منوي تماس با ما مي تونين استفاده كنين . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۶:۰۲ توسط:عباسي موضوع:

تجهيزات اندازه‌گيري فيلم و پليت‌

تجهيزات متعدد براي اندازه‌گيري پليت هر كدام ويژ‌گي مختص خويش را دارند و اندازه‌هايي كه ارايه مي‌‌كنند هر كدام با ديگري تا حدي تفاوت دارااست . به همين حافظه در يك محل كار همواره بايد از يك دستگاه مشخص و معلوم در فرايند كاليبراسيون به كار گيري كرد .  چاپ بنر  براي تحليل كيفيت فيلم، به‌طور معمول از يك دنسيتومتر انتقالي‌ (Transmission Deusitometer) استفاده مي‌‌شود . از آنجا كه فيلم‌ها به‌صورت خطي فروغ دهي مي‌‌شود از دنسيتومتر براي مقدار شفافيت و دنسيته فيلم و همينطور اطمينان حاصل كردن از اينكه داده‌هاي فولدر نيز به‌صورت خطي روي فيلم بازتوليد شده‌اند، استعمال مي‌‌شود . به عنوان مثال ۵۰ درصد در داده‌هاي پوشه مي بايست به‌صورت ۵۰ درصد روي فيلم منتقل گرديده باشد . اندازه‌گيري پليت‌هاي چاپي پيچيده‌تر ميباشد . براي اندازه‌گيري پليت مي‌‌توان از يك دنسيتومتر، تجهيزات تحليل و آناليز تصوير يا يك اسپكتروفتومتر استفاده كرد . – در صورتي‌كه قرار است پليت توسط يك دنسيتومتر اندازه‌گيري شود، دستگاه بايستي از سيستم لنز حلقه‌اي (Ring lens) و روزنه اندازه‌گيري دست كم ۴ ميلي‌متر برخوردار باشد . از سوي ديگر از هيچ مدل غربال پولاريزه نبايد به كار گيري كرد . صفحه سناريو دنسيتومتر مي بايست مقادير تن‌ها را با دستكم افزايش ۵/۰ درصد نشان دهد . – امكانات نظارت تصوير بايستي دست‌كم از دريچه اندازه‌گيري ۴ ميلي‌متر برخوردار بوده و رنگ فروغ بايد با رنگ پوشش پليت (Coating) همخواني شود . در اين‌جا هم دستگاه بايد توانا باشد دستكم افزايش ۵ درصد مقادير تن‌ها را نشان دهد . دستورالعمل براي تمام امكانات اندازه‌گيري مي بايست بدينگونه باشد كه آن بخش از پليت ظواهر شده كه پوشش (Coating) ندارد، آن‌گاه چكيده كه داراي پوشش ميباشد و در انتها مقادير تن‌ها اندازه‌گيري شوند . بايد تمام بخش‌ها از روشن‌ترين تا تيره‌ترين تن‌ها، در دست گرفتن شوند . از اين رو مي‌‌توان اطمينان پيدا كرد كه تن‌ها به خير و خوبي روي پليت منتقل شده‌اند . براي اينكه بتوان شعور صحت از تمام مقادير اندازه‌گيري شده پيدا كرد توصيه مي‌‌شود كه دستگاه اندازه‌گيري را به يك رايانه يا اين كه نرم‌افزار ويژه كه مي‌‌تواند همه مقادير را حساب و كتاب كرده و مشخصات انتقال تن‌ها را براي در دست گرفتن بصري تنظيم كند وصل فرمائيد . بعضا از سازندگان مي‌‌توانند بسته‌هاي‌ آموزشي، عناصر كنترل‌كننده، نرم‌افزار و تجهيزات اندازه‌گيري را به مشتريان خود ارايه نمايند . بعضا مواقع ترام‌گذاري و زواياي متعدد ترام همراه با شكل‌هاي متعدد براي نقاط با يكديگر مخلوط شده و به وسيله يك سيستم CTP ظاهر مي‌‌شوند . در اين زمينه مقدار درست تن‌ها براي اتصال به پليت بايستي به‌دست آمده و رزولوشن، زواياي درست ترام‌ها و شكل نقاط در دست گرفتن شوند 
كاليبره كردن سيستم كامپيوتر به پليت‌ تنظيم درست دستگاه، تن‌هاي صحيح روي پليت‌ شركت‌هايي كه CTP نصب مي‌‌كنند نيز در ابتدا دچار مشكلاتي مي‌‌شوند، ضرورت كاليبره كردن سيستم يا كم‌اهميت تلقي شده و يا كاملاً ناديده گرفته مي‌‌شود . همين دستور مي‌‌تواند مشكلاتي در هنگام انتقال تن‌هاي متعدد بر روي پليت‌ به وجود آورد . معمولاً چاره‌انديشي براي مشكلاتي از اين دست، زياد دير يعني زماني كه كار به ماشين چاپ بسته شده انجام مي‌‌شود . به همين حافظه كاليبره كردن سيستم‌هاي CTP دوچندان داراي اهميت است . وقتي كه اين كار به درستي انجام شد و دستگاه به راه و روش افتاد، آن گاه مي‌‌توان كيفيت عمليات ظهور پليت را در دست گرفتن و چك كرد . در هنگام كاليبره كردن سيستم CTP اين موارد مي بايست در دست گرفتن شود : نوروروشنايي ليزر بايستي به‌صورت يكدست و يكنواخت به تمام تراز پليت تابانده شود . مقادير تن‌هايي كه هر بار روي پليت منتقل مي‌‌شود بايد يكسان باشد . مقادير تن‌هاي روي پليت در ارتفاع بازه طولاني نبايد تغيير تحول نمايد . مدت تعويض داروهاي مورد نياز در پليت‌ستر بايد انتخاب شود و در دوران تعيين شده مواد تازه جايگزين شود . منحني تصحيح براي مراحل چاپ مي بايست تهيه شود . پس از كاليبراسيون، مي‌‌بايست كاري را كه با پليت CTP چاپ شده، كيفيتي شبيه فعاليت چاپي را داشته باشد كه با به كار گيري از ايميج‌ستر كاليبره، انجام گرديده ميباشد . اين موضوع به‌ويژه وقتي اهميت دارااست كه در يك كمپاني نيز از دستگاه پليت‌ستر و هم از دستگاه ايميج‌ستر استفاده مي‌‌شود . 
تعيين مقادير قضيه نياز براي انجام تصحيحات‌ مقادير واجب براي انجام تصحيحات در ظهور يك دسته مشخص از پليت،‌ از نحوه زير به‌دست مي‌‌آيد: با به كارگيري از ايميج‌ستر و تحت شرايط استاندارد و با استفاده از فولدر آزمايشي (Test) يك پليت ظواهر فرماييد . همين فعاليت را با به كارگيري از ايميج‌ستر بكنيد . كيفيت تن‌هاي گوناگون روي هر دو پليت را اندازه‌گيري كرده و ويژگي‌هاي منحني انتقال را با به كارگيري از تجهيزات اندازه‌گيري مشابه به‌دست آوريد . هر دو فرم را زير حالت استاندارد و يكسان چاپ كنيد . در عين اكنون شرايط يكساني را براي تغذيه مركب و آب آماده آوريد . مقادير تن‌هاي به‌دست‌ آمده را پس از چاپ مقايسه نماييد . تفاوت‌ها را تعيين كرده و براساس آن دستگاه CTP را توشه ديگر تنظيم (كاليبره) فرماييد . اين مراحل را از آغاز توشه ديگر تكرار كرده و سود را مقايسه كنيد . اسكنرهاي پليت و ۳CIP در يك سيستم توليدي چاپ كارآمد، تهيه شير مركب به‌طور خودكار، توسط داده‌هاي ديجيتالي كه از روش فرمت ۳ CIP و يا با استعمال از نسخه برداري پليت به‌دست آمده، انجام مي‌‌شود . اگر اسكنر پليت هماهنگ با نوع پليت مورد استفاده كاليبره شود كيفيت به‌دست آمده شبيه كيفيتي ميباشد كه ۳ CIP ارايه مي‌‌كند . ولي بايستي در نظر داشت استعمال از اسكنر پليت سرمايه‌گذاري سنگين‌تري از ۳ CIP را طلب مي‌‌كند . از سوي ديگر نسخه برداري پليت يك عمليات مازاد ديگر به اكانت مي‌‌آيد و در حالتي كه مقادير تن‌ها زير ۱۰ درصد باشد، وضعيت سطح پليت، اندازه‌هاي به‌دست آمده را پايين تأثير قرار مي‌‌دهد . اسكنر پليت بايستي به‌طور تروتميز كاليبره شود تا ارقامي را كه ارايه مي‌‌دهد قابل اعتماد باشند . با اين درحال حاضر فقط زماني مي‌‌توان از اسكنر پليت صرف‌نظر كرد كه تعداد زيادي از كارهاي چاپي به‌صورت ديجيتال عرضه گرديده و بتوان آنان را از روش فرمت ۳ CIP چاپ كرد .(توضيح عمده در قضيه اسكن پليت را در همين مقاله بخوانيد) پروف‌ (نمونه‌گيري)؛ كيفيت حساس است‌ متأسفانه ايجاد پروف ديجيتال تاكنون ضعيف‌ترين حلقه ارتباطي در زنجيره پروسه ديجيتال بوده و با اين وجود مهم ترين بخش از اين چرخه به حساب مي‌آيد . معمولاً آژانس‌هاي تبليغاتي و شركت‌ها، هزينه و وقت زيادي براي خلق و ارتقاي كيفيت يك تصوير در يك مثال ديجيتال صرف مي‌‌كنند تا نتيجه فعاليت دقيقاً آن چيزي شود كه مي‌ خواهند . با اين هم اكنون در كمال ياس پس از چاپ متوجه مي‌‌شوند كه بخش‌هايي از تصوير يا چاپ نشده يا اين كه متعدد از آن چيزي ميباشد كه توقع داشتند . امروزه نمونه‌گيري ديجيتال كه با استانداردهاي چاپ هماهنگ باشد از هر زمان ديگر عمده اهميت داراست زيرا اين مثال معمولاً فقط نشانه‌اي ميباشد كه چاپكار مي‌‌تواند به عنوان سود كار خويش به مشتريان ارايه دهد . كيفيت اين نمونه هيچوقت نبايد بهتر از كيفيتي باشد كه اتومبيل چاپ ارايه مي‌‌دهد . اين زمينه به ماهيت خود تصوير در تن‌هاي سه چهارم و سايه‌ها (Shadows) و همچنين به ماهيت تراز چاپ‌پذير، مقدار براقيت آن و مركب‌ها مربوط مي‌‌شود . 

گونه هاي نمونه‌گيري‌ اتومبيل چاپ نمونه‌گيري تخت تك‌رنگ : نمونه‌اي كه اين دستگاه ارايه مي‌‌كند از نظر مركب، كاغذ، ترام‌گذاري و موارد ديگر دقيقاً شبيه يك ماشين چاپ عادي ميباشد . اين ماشين‌ها در هر مرحله فقط يك رنگ را چاپ مي‌‌كند و رنگ تر روي رنگ خشك قرار مي‌‌گيرد . همين فرمان سبب ساز مي‌‌شود تا انتقال مركب در اين نوع ماشين‌ها با ماشين‌هاي چاپ تعدادي رنگ، قدري گوناگون باشد و تن‌ها از وضوح بالاتري برخوردارند . [اين نوع دستگاه نمونه‌گيري، در واقع يك ماشين افست تك رنگ تخت است، يعني به جاي اين كه پليت به بدور سيلندر بسته شود، به‌صورت تخت قرار مي‌‌گيرد شبيه دستگاه افست چاپ فلز و زيرا تنها براي نمونه‌گيري مورد استفاده قرار مي‌‌گيرد و سرعت توليد موردنظر نيست، به‌صورت تك رنگ و تغذيه صفحه دستي ساخته مي‌‌شود، تا هزينه آن هم سنجيده باشد . اين رويه يكي از روش‌هاي مطمئن و قديمي نمونه‌گيري ميباشد منتها با نمونه‌گيري‌هاي ديجيتال اين تفاوت را دارد كه براي نمونه‌گيري بايستي پليت ساخته شود .] 
نمونه‌هاي آنالوگ فيلمي معروف‌ترين اين مدل مثال كرومالاين است . در اين دسته نمونه‌گيري يك فيلم روي يك ورق كاغذ لمينيت گرديده و نوردهي مي‌‌شود، بخش‌هاي چهره يي و حروف، تونر را جذب مي‌‌كنند . ويژگي‌ها و خاصيت اين تونر از مركب گوناگون ميباشد . ورق‌هاي تكي روي يكديگر همخواني مي‌‌شوند تا يك مثال رنگي تنظيم شود . از اين فيلم‌ها مي‌‌توان براي ظهور پليت‌هاي چاپي نيز به كارگيري كرد . [اين رويكرد براي كارهايي كه با ايميج‌ستر خروجي گرفته مي‌‌شوند مناسب ميباشد . در واقع براي نمونه‌گيري چهار فيلم خروجي به نوبت روي ورقه نمونه‌گيري نوردهي مي‌‌شوند . درست نظير فروغ و روشنايي دادن پليت، با اين تفاوت كه هر توشه دربين فيلم مربوط و ورقه نمونه‌گيري، يك ورق فراوان نازك رنگي قرار داده مي‌‌شود (يك بار به رنگ سايان، يك توشه ماژنتا، يك بار زرد و يك بار مشكي) بر اثر تابيدن نور، بخشي از اين لايه رنگي صحيح مطابق فيلم آن رنگ، رنگ را به صفحه نمونه‌گيري منتقل مي‌‌كند . پس از چهار بار روشنايي دادن؛ نمونه‌اي مشابه يك كار چاپي چهاررنگ به‌دست مي‌‌آيد .] 
نمونه ديجيتال تصعيدي (Dye Sub)- حرارتي با ترام‌هاي مشابه كار چاپي : در اين خط مش فويل‌هاي لارج‌فرمت در همان دستگاه تصويرسازي كه پليت‌ها را ظواهر مي‌‌كند، ظواهر مي‌‌شوند . مقدار ترام آنان شبيه ترام پليت‌ها خواهد بود . رنگ هاي فويل‌هاي حرارتي در مقايسه با رنگ مركب‌هاي چاپي مختلف مي‌باشد . لب‌پوشاني مركب در هنگام چاپ را نمي‌‌توان به وسيله اين روش به خير شبيه‌سازي كرد . از جمله اين سيستم‌ها مي‌‌توان به Approval، Digital Matchprint، Polaproof و Trendsetter Spectrum اشاره كرد . [در نمونه‌گيري تصعيدي (Dye Sublimation) لايه رنگي ‌CMYK از زير يك هدچاپ كه دارنده المنت‌هاي گرمايي مضاعف ظريف مي‌باشد عبور كرده و در فيض مواد رنگزا (Dye) به يك مرحله چاپ‌پذير منتقل مي‌‌شوند . ميزان رنگ متناسب با مقدار حرارت در هر نقطه متصاعد مي‌‌شود و روي ورقه مي‌‌نشيند . در اين راه به كاغذهاي ويژه نياز است . در خط مش تصعيدي با استعمال از پيكسل‌هاي رنگزا (Dye Pixels) چاپ طيف كامل تن‌هاي پيوسته به خير و خوبي ارايه مي‌‌شود . در اين روش ممكن است به حافظه عدم رجيستر ظريف لبه‌هاي عمل به‌صورت محو چاپ شود .] 
مثال ديجيتال جوهرافشان با ترام‌گذاري شبيه چاپ : تعداد سيستم‌هاي نمونه‌گيري جوهرافشان در بازار رو به افزايش هست . زماني كه از اين سيستم‌ها همراه با ريپ به كار گيري مي‌‌شود نمونه‌اي كه به‌دست مي‌‌آيد از ترام‌گذاري كاملاً يكسان با كار چاپي برخوردار مي‌باشد . از همين ريپ براي ظهور پليت‌ها استعمال مي‌‌شود . در اين خط مش به يك سيستم رئيس رنگ مطلوب نياز مي باشد . از جمله اين سيستم‌ها مي‌‌توان سيستم جوهرافشان‌ Sherpa Plus توليد آگفا اشاره كرد . 
دستگاه نمونه‌گيري جوهرافشان گران قيمت : سيستم‌هايي كه در اين طبقه‌بندي قيمتي‌ جاي مي‌‌گيرند مي‌‌توان نمونه‌هايي از بخش يا صفحات يك فرم چاپي را ارايه نمايند . بيشتر آنان دارنده يك سيستم تطبيق رنگ پيشرفته و دروني ميباشند كه به استانداردهاي چاپي دوچندان نزديك است . از پاراگراف اين امكانات مي‌‌توان چاپگر Veris و Digital Cromaline را نام برد . 
سيستم هاي نمونه‌گيري جوهرافشان با قيمت متوسط و تصعيدي حرارتي : اين سيستم‌ها نيز مي‌‌توانند نمونه‌هايي از بخش و يا اين كه صفحه هاي و يا اين كه يك فرم چاپي كامل را ارايه كنند . اين سيستم از رئيس رنگ ICC محور برخوردارند و كيفيتي كه ارايه مي‌‌كنند مضاعف شبيه عمل چاپي‌ نهايي ميباشد . كمپاني اپسون و كانن در ارايه اين جور امكانات نمونه‌گيري پيشگام مي باشند . 
سيستم‌هاي نمونه‌گيري جوهرافشان ارزان بها : ويژگي‌هاي اين سيستم‌ها مشابه سيستم‌هاي جوهرافشان با ارزش متوسط مي باشد و مي‌‌توانند نمونه‌اي از بخش‌ها يا صفحه ها يك فرم چاپي ارايه نمايند . اپسون و HP چند مدل از اين امكانات به بازار ارايه كردند . 
تجهيزات نمونه‌گيري جوهرافشان روميزي : از حيث تئوري هر چاپگر روميزي كه فضاي رنگ، ريپ مطلوب و سيستم مدير رنگ هماهنگ با استانداردهاي چاپي داشته باشد، مي‌‌تواند مثال چاپي ارايه نمايد . اين گونه چاپگرها حداكثر نمونه‌هايي تا ابعاد ۳ A مي‌‌توانند ارايه كنند . از جمله سيستم‌هاي روميزي نمونه‌گيري مي‌‌توان Iproof Systems، Best design Edition و PressReady توليد ادوبي اشاره كرد . 
نمونه‌هاي جوهرافشان با استفاده از چاپگرهاي لارج‌فرمت : در اين رويكرد نمونه به‌دست آمده براي تطبيق رنگ مورد استعمال قرار نمي‌‌گيرد . بلكه انگيزه از آن اطمينان حاصل كردن از جانمايي صحيح تصاوير و نوشته هست . از اشكال چاپگرهاي لارج‌فرمت براي اين منظور مي‌‌توان استعمال كرد . به اين نوع نمونه‌گيري‌ اوزاليد ديجيتال نيز مي‌‌گويند . 
پروفايل‌هاي ICC : يكي ديگر از مورد ها اصلي در مدير رنگ تنظيم پروفايل‌هاي ICC مي باشد . اساس تنظيم اين پروفايل‌ جداول محاسبه (Test Charts) است . اين جداول بايستي ارقام ميانگين استانداردهاي چاپي قابل پذيرش را ارايه دهند . اين بدان معني مي باشد كه در بخش پيش‌از‌چاپ، براساس داده ها دقيق از حالت اتومبيل چاپي كه قرار مي باشد كار را چاپ نمايد و قبلاً از روي ورقه چاپي آزمايشي معلوم شده است، تنظيمات خروجي متناسب با پروفايل آن ماشين چاپ صورت مي‌‌گيرد . براي داده ها بيشتر در اين مسئله مي‌‌توانيد به تارنما فوگرا www .fogra .org مراجعه نماييد . در اين سايت اطلاعات ضروري براي ساخت جداول بررسي وجود دارااست . يك عدد از بخش‌هاي مهم در ساخت پروفايل ICC، تهيه و تنظيم پروفايل مونيتور است . براي اين عمل معمولاً از يك اسپكتروفتومتر براي كاليبره كردن مونيتور استفاده مي‌‌كنند . شركت‌هاي مختلفي مثل‌ Gretag Macbeth و ادوبي نيز سيستم‌هاي ويژه خود را براي اين كار ارايه كرده‌اند . 
اسكنر پليت‌ اسكنر پليت Plate Scanner همان‌طور كه از نامش پيداست، براي اسكن كردن پليت به‌كار مي‌‌رود . البته اين چه فايده‌اي دارد؟ كاربرد آن براي تنظيم اتوماتيك شيرهاي مركب روي اتومبيل چاپ است . بدين ترتيب در چاپخانه‌هايي كه تنظيم شيرهاي مركب تنها به نحوه دستي رخ مي‌‌گيرد، كاربردي ندارد . اغلب ماشين‌هاي تازه دارنده سيستم كنترل و تهيه تغذيه مركب هستند، ولي اكثر اوقات پس از چندين برگ چاپ، به تدريج رنگ‌ها را تنظيم مي‌‌كنند . نسخه برداري كردن پليت، اين خاصيت را دارااست كه پيشين از بستن زينك به خودرو مي‌‌توان شيرها را تنظيم كرد . اسكنر پليت با تكان از يك سر پليت به سوي ديگر آن، مقادير تصوير و حروف و مقدار مركب‌خور قسمت‌هاي متعدد را به صحت مي‌‌سنجد، اين اطلاعات روي يك ديسكت به ميز در اختيار گرفتن خودرو چاپ داده مي‌‌شود . براساس داده ها به‌دست آمده از كپي زينك، معلوم مي‌‌شود كه شير مركب شماره يكسري بايد بيشتر گشوده شود و شير مركب شماره فلان كم‌تر . تهيه شيرهاي مركب در ماشين‌هاي بزرگ و چندرنگ و به‌ويژه در آماده‌سازي ماشين‌هاي چاپ روزنامه، دوچندان وقت‌گير ميباشد و تا به سود برسد، مقدار قابل توجهي صفحه باطله مي‌‌شود . صرفه‌جويي بدون شوخي در بازه و فعال‌ساز‌ي پر سرعت ماشين و رفتن روي چاپ از دستاوردهاي اسكنر پليت ميباشد . در سيستم‌هاي نو گردش‌كار، مي‌‌توان با استعمال از مشخصات فولدر خروجي، فايل مربوط به تنظيم شيرهاي مركب را نيز تهيه و تنظيم و به ماشين چاپ ارسال كرد . پروتكل ۳ CIP كه رابطه در   چاپ بنر   بين پيش‌از‌چاپ، چاپ و پس از چاپ را به‌صورت ديجيتال برقرار مي‌‌سازد از چنين قابليتي برخوردار ميباشد . در اين روش، تنظيم خودكار شيرهاي مركب سواي استعمال از دستگاه اسكنرپليت و صرف وقت براي كپي پليت‌ها، ميسر مي‌‌شود


برچسب: چاپ بنر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۴:۰۲ توسط:عباسي موضوع:

برگزاري جشنواره بسته بندي تا چه ميزان مي تواند در صنعت بسته بندي انسجام ايجاد كند؟

در فستيوال سال قبل افزون بر ۴۰ غرفه حضور داشتند كه هر غرفه بيش از ۹ ميليون تومان هزينه داشت ولي متاسفانه باوجود صرف هزينه هاي زيادي كه دولت براي صنعت بسته بندي نياز به همگرايي دارد جشنواره بسته بندي و عضويت ايران در اداره جهاني انجام داد، ولي اين جشنواره دستاورد چنداني نداشته مي‌باشد . در جشنواره سال قبلي برنده به دعوت از (كيت پيرسون )، نماينده اداره جهاني بسته بندي شديم ولي نتوانستيم از حضور او فايده كاملي ببريم . اين در حالي هست كه وضعيت عضويت در اين سازمان، شريك بودن كليه جوارح در دوره هاي آموزشي هر ساله اين اداره و ارايه گزارشي از ترقي هاي كشورشان در اين صنعت مي‌باشد . به اين ترتيب در‌صورتي‌كه جمهوري اسلامي ايران به عضويت اين سازمان در آيد و فعال باشد ظرف بازه چند سال مي تواند از كشورهاي تركيه و مالزي پيشي بگيرد .  طراحي بسته بندي 
اهميت صنعت بسته بندي در كدام يك از صنعت هاي بخش اعظم است و درحال حاضر در چه وضعيتي قرار داريم؟ كشور‌ايران در مسئله مواد غذايي داراي گنجايش هاي فراوان زيادي هست درحالي كه كمتر كشوري چنين مواد غذايي گرانبها و متنوعي در اختيار داراست . براي نمونه در ايران بيش از ۴۰۰ نوع خرما وجود داراست كه در عالم بي مانند هست البته متاسفانه بهترين خرماي عالم اكنون به صورت فله به كشورهاي اسپانيا، امريكا و… صادر مي شود و آن ها با بسته بندي اين خرما، قيمت افزوده اي باورنكردني توليد مي كنند كه چندين برابر ارزش كالاست . در موضوع زعفران و پسته نيز همين شرايط حاكم هست . درحالي كه صنعت بسته بندي بيش از ۹۵درصد ارزش افزوده توليد مي نمايد و امروز تركيه و مالزي با گنج و منابع كشور ايران به اين حد از ترقي صنعتي رسيده اند . براين اساس درحال حاضر اصلي ترين معضل بسته بندي در صنايع غذايي، حضور دلال ها و فروش فله اي توليدها غذايي مي‌باشد . 
بيشتر بخوانيد : باكس فراهم چه مزاياي داراست ؟ در حال حاضر چه تعداد واحد فعال در اين صنعت وجود دارااست و از لحاظ تامين مواد نخستين و اتومبيل آلات در چه وضعيتي قرار داريم؟ درحال حاضر واحدهايي كه به صورت گسترده در صنعت بسته بندي فعال ميباشند انگشت شمار بوده و اكثر در صنعت هاي غذايي فعال هستند، اين درحالي هست كه نيز حالا از نظر علم فني و تامين خودرو آلات مشكلي وجود ندارد . درحال حاضر بضاعت توليد خودرو آلات بسته بندي در داخل وجود دارااست البته به علت بي توجهي به اين صنعت هنوز نتوانستيم بسط چنداني را در اين صنعت شاهد باشيم . مواد اول فلزي در درون تهيه و تنظيم مي شود البته واردات اكثر در بسته بندي هاي ديگر انجام مي شود و متاسفانه ظرفيتي كه در مرزوبوم وجود دارد نمي تواند صنايع غذايي مملكت را پوشش دهد . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۸:۰۶ توسط:عباسي موضوع: