شرح مقالات تخصصي طراحي شرح مقالات تخصصي طراحي .

شرح مقالات تخصصي طراحي

خط ( كاربرد كلمه و نوشته و فونت در طراحي بسته بندي )

خط وقتي از عوامل تأثيرگذار بر فروش تلقي مي شود كه با دقت به مدل فرآورده و مجموعه مصرف كننده ي آن، با دورانديشي و هوشمندي گزينش شود . به عنوان مثال در بسته بندي شيريني و شكلات از حروف قابل انعطاف و كشيده، براي داروها از طراحي بسته بندي  خطوط خوانا و در قطعات صنعتي از حروف سفت براي تداعي استمرار و استحكام به كار گيري مي شود . همينطور منفعت گيري از حروف درشت براي كودك ها كاربرد بيشتري داراست . علاوه بر اين خط مي تواند ترفندي براي فروش بخش اعظم باشد، لذا به كار گيري از كلماتي كه اندكي ناخوانا بوده يا اين كه صورت غير معمول دارا‌هستند كنجكاوي مصرف كننده را برانگيخته و چه بسا فروش اكثر فرآورده را در پي خواهد داشت . در بعضي كشورها نظير كشور‌ايران مردم به خط اهميت متعددي عر پس نوشتار در بسته بندي هاي ورودي به بازار مصرف اين مدل كشورها اعتنا ويژه اي را طلب مي نمايد . بنابراين هنگام به كارگيري خط در بسته بندي همواره بايد اعتنا كنيم لغت ها و متن ها طوري تهيه و تنظيم و تركيب شوند كه تصويري بديع و ديدني را در ذهن خريدار به وجود آورند .
بعدهاو فرم بسته بنديبعد ها بسته بندي با اعتنا به فرهنگ مصرف در مرزوبوم هدف و ارتفاع قدمت محصول توليدي متعدد هست . . به عنوان مثال براي محصولي مثل قارچ كه مقطع محافظت آن كوتاه بوده، طراحي بسته بندي در بعدها كوچك منجر كاهش ضايعات گرديده و در نتيجه نتيجه اقتصادي براي ايجاد كننده خواهد داشت . همينطور در صورتيكه بازار هدف ما كشورهاي اروپايي است، به استدلال جمعيت تحت خانواده ها و فرهنگ وتمدن مختص مردمان آن بايد بسته بندي هاي يك نفره يا حداكثر دو نفره پباده سازي كرد تا از اين شيوه بخت فروش فرآورده صادراتي در بازار انگيزه عمده شود . علاوه بر اين دقت به فرم بسته بندي از حيث سهولت در حمل و نقل و جاي گيري منظم در قفسه ي فروشگاهها حياتي بوده و بايستي توجه شود . شايان ذكر هست بر حسب تحقيقات به فعاليت آمده در زمينه فرم هاي گوناگون بسته بندي، مثال هاي مكعب، چهار گوش و ايستاده پيروزي بيشتري را در جلب حيث مشتريان به دست آورده اند و هم مشاهده شد كه مردان به فرم بسته بندي توجه بيشتري مي كنند . پس در بسته بندي محصولاتي كه بخش اعظم ي خريداران آن مردان مي‌باشند بايستي ديدگاه ويژه اي نسبت به فرم بسته بندي داشت .
عكسو تصوير در طراحي بسته بنديعكسو تصوير در طراحي بسته بنديتعيين عكس و تصوير مناسب بر روي بسته بندي بايد با دقت به گروه سني مخاطب و بر حسب شناخت فرهنگ وتمدن و ذوق وسليقه ي بازار انگيزه انجام پذيرد . عكس ها و تصاوير بسته به مخاطب متفاوتند، براي مثال براي برخي مخاطبان تصاوير كميك و شخصيتهاي تصويرسازي شده ي كارتوني و براي بعضي ديگر تصاوير واقعي نقش مؤثرتري در جلب حيث ايفا مي نمايند . به علاوه در بسته بندي هاي فلزي، مقوايي و… كه خريدار محتويات درون بسته را نمي بيند به كارگيري از تصاوير مطلوب ديده هاي مخاطب را به خويش خيره كرده و منجر تحريك اشتها و انگيزش او شده، او را بي اختيار وادار به خريد متاع خواهد كرد . بنابراين كاربرد مناسب عكس ها و تصاوير در بسته بندي طراحي گرديده تأثير بسزايي در بالا بردن راندمان فروش و ايجاد وفاداري در مصرف كننده از طريق نقش بستن درذهن وي خواهد داشت .


برچسب: طراحي بسته بندي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۶:۳۰ توسط:عباسي موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :