طراحي بسته بندي در دنياي امروز
مروزه بستهبنديها تابع صرفه اقتصادي و سهولت در حمل و نقل مي باشند . قيمت، دوران و مكان مناسب تعيينكننده اقتصاد بازار آزاد هستند . بستهبنديهاي مدرن بايستي با اعتنا به استانداردهاي بينالمللي طراحي و ايجاد شوند . طراحي بسته بندي چون بايستي دستكم سهم قيمت تمام شده در هر واحد ايجاد (محصول) به بستهبندي وابستگي بگيرد، علاوه بر اين بستهبندي از حيث خريدار مجاني و جزء منافع وي به حساب ميايد . در واقع بستهبندي بايد دارنده ظاهري قشنگ بوده، محتويات درونش را حفاظت كند و قابليت چينش در حالت اكثر و قرارگيري بر روي پالتهاي استاندارد را داشته باشد و در نهايت روي قفسههاي فروشگاه ايستايي واجب را داشته باشد .
تمامي موردها خاطره شده زياد داراي اهميت ميباشد اما در غايت به يك بعد زمينه پرداخته و از احساسات سخني به در بين نيامده ميباشد . هر چقدر اكثر اين تصميمگيريها وابسته به بازرگانان باشد احتمال پيروزي براي كسب جواز ابتكار و ابتكار عمل كمتر خواهد شد" دنياي امروز از تمام رسانههاي مو جود مثل تلويزيون و مجلات براي جلب نظر ما و رسيدن به خواستههاي ما استفاده ميگيرد در حالي كه خواستههاي ما به خويش اين رسانهها تبديل گرديده و از مال واقعي بدور شدهاست . يعني زماني چيزي را مصرف ميكنيد در واقع مشغول صرف تصوير يا اين كه تصور آن مي باشيد نه خويش محصول، با اين كليه بستهبندي ميتواند نقش بسيار مهمي در ساخت يك ميل يا خواسته جديد در مشتري بازي كند . امروزه همه مردمان با رسانههاي گروهي شناخت دارا هستند و همگي نيز مي دانند كه با توجه به تبليغات آنهاست كه مبادرت به خريد مينمايند .
عوامل مؤثر بر بستهبندي ۱- الزامات: كيفيت مناسب سازش بسته با محصول الزامات موقعيت محيطي (خصوصاً از نظر ايمني) سازش با طبيعت و محيط زيست ۲- مراقبت و مراقبت در برابر: آسيبهاي مكانيكي در ارتفاع توزيع در طول انبارش - آسيبهاي شيميايي: اكسيداسيون فراريت فاسد شدن اثر متقابل بسته و محصول آسيبهاي محيطي ميكروبي / حشرهها / حيوان ها آلوده ويژگي ها و اطلاعات جاذبههاي بازار راحتي مصرفكننده گونه هاي بستهبندي بستهها اشكال متعدد دارند . براي نمونه يك بسته انتقالي يا بسته توزيعي نوعي از بستهبندي ميباشد كه براي حمل در كشتي و جابهجايي در مغازه به كارگيري ميشود . بعضا مواقع بستهها را بر مبنا لايه جان دار و همت به دستههاي اوليه، ثانويه و… تقسيم مي كنند .
بستهبندي اول - معمولاً كوچكترين واحد توزيع يا اين كه بكارگيري مي باشد و اولين لايه در برگيرنده فرآورده ميباشد كه در تماس مستقيم با كالا است و آن را در بر ميگيرد بستهبندي ثانويه - بيرون از بستهبندي اول ميباشد – ميتواند براي گروهبندي كردن بستههاي نخستين باشد . بستهبندي سوم - براي حمل در كشتي و توزيع بخش اعظم بكار گرفته ميشود . اين سه جور بستهبندي به عنوان راهنماي كلي ارائه شد، ردهبنديهاي ذيل قادر است مثالي از انواع بستهبندي و ساختارهاي آن باشد .
روكشدار بطريها محافظهاي بادكنكي قوطيها پاكت كيفهاي پلاستيكي بسته پوست پيچيدنيها جعبهها كارتنها و كارتنپلاستها بستههاي كوچك مقوايي حملكنندههاي چرخدار كانتينر حجيم مياني كانتينر بشكه
مصارف بستهبندي بستهبندي در صنعت لجستيك و باربري بيشترين به كار گيري را دارد؛ بستهبندي مطلوب بار، تأثير مستقيمي با تندرست بار و صرفه جويي در هزينههاي حمل و نقل دارااست .
از مصارف ديگر بستهبندي، در اسباب و اثاث كشي يا اين كه جابجايي اداري است كه سامانههاي مختلفي مانند كمپاني آچاره با ارائه گونه هاي كارتنها و ابزار بستهبندي، سلامت اسباب حين جابجايي را تضمين ميكنند .
كارتن بستهبندي امروزه بستهبندي به وسيله برنامه كودك رواج بيشتري يافته و اين سبك از بستهبندي يكي از استانداردترين روشها در جهان ميباشد، كارتنهاي بستهبندي با توجه به اجناسي كه در درون آنها براي بستهبندي قرار ميگيرند، در ابعاد، اندازهها و انواع مختلفي پباده سازي و ساخته ميشوند، كارتنهاي بستهبندي از لحاظ جور ايجاد هم گوناگون بوده و از انواع كارتني چندلايه گرفته تا پلاستيكي تنوع داراهستند . مهمترين دستهبندي براي كارتنهاي بستهبندي را ميتوان در ساختار تحت بيان كرد: برنامه كودكان فريت برنامه كودكان اسباب كشي كارتون اداري شيوه كار و بيس اين سه مدل كارتون يكسان بوده و تفاوت با اهميت آنها در فناوري ساخت آنها ميباشد، براي مثال كارتون فريت بار معمولاً دارنده مقاومت بالاتري بوده و در مدلهاي ۳٬۴ و ۵ لايه ساخته مي گردند . اين گونه از انيميشن بستهبندي نسبت به ضربه دارنده مقاومت بالاتري بوده و طبعاً قيمت بالاتري نيز دارا هستند . برنامه خردسالان اداري و كارتن اثاثيه كشي همساني بالاتري داشته و فناوري توليد مضاعف شبيه تري دارند، از اين گونه كارتنها براي مصارف عمومي مثل بستهبندي اسباب و اثاث و حمل لوازم و اسباب به كارگيري ميگردد . در برنامه كودك فريت توشه چون ممكن ميباشد بار يكسري دوران در كارتون باقي بماند براي همين مدل فلوت براي ايجاد انيميشن مي بايست داراي استحكام بالايي باشد براي همين از فلوت ريز و سفت به كارگيري ميگردد ولي در زمينه برنامه خردسالان اسباب كشي زمينه به چهره ديگري ميباشد و كارتن به دو رخ ميتواند استفتده شود برنامه خردسالان 3 لايه براي اجناس سبك و كارتن 5 لايه براي اجناس سنگين وزن مثل كتاب و شكستني و در مورد انيميشن اداري از دو مدل برنامه خردسالان در ابعاد تعالي به كار گيري مي شود و زيرا وسايل اكثراً سنگين وزن ميباشند از برنامه كودكان 5 لابه لا استفاده مي گردد و مزيت ديگر استفاده از كارتن 5 لايه اين مي باشد كه براي اسباب كشي بعدي هم مي بضاعت از به عبارتي برنامه كودك به كارگيري كرد
برچسب: طراحي بسته بندي،