خصوصيات هنر بسته بندي خوب براي يك كالا
طراحي بسته بندي فرآورده ها متاثر از تغيير تحول و دگرگون سازي كارداران محيطي بوده و در زمره ابزاري است كه امروزه به وسيله ايجاد كنندگان كشورهاي صنعتي براي ارتقا توان رقابت زمينه توجه قرار گرفته مي باشد .به گزارش مجموعه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،بسته بندي توليدات معمولا به منظور مراقبت از محصول، ساخت اطمينان از كالا، راحتي، ساخت ارتباط با مشتري، ايجاد مجال به كارگيري دوباره از بسته بندي، تقسيم بازار، توسعه و گسترش دوره حيات محصول، متمايز كردن مال و بهره برداري بخش اعظم از بازارهاي بالقوه در نظر گرفته گرديده هست در طراحي بسته بندي جنس ها بايستي در مورد هزينه، ميزان جنس، رنگ اميزي، مخلوط اقلام در طراحي بسته بندي و نام و نشان فيزيكي ان دقت شود اين فرمان تهيدست تحقيق در قضيه بازارهاي پاياني مصرف، تجزيه و تحليل موضع متاع در بازار و خلاقيت در پباده سازي مي باشد در مجموع مي بضاعت و توان گفت نگهداري اثربخشي طرح بسته بندي ها نيازمند بازنگري بازه اي مي باشد .بهبيانيديگر:بسته بندي دانش ،هنر و فناوري قرار دادن يا اين كه مراقبت از توليدات متفاوت براي توزيع، ذخيره، فروش و يا اين كه به كارگيري باصرفه از محصول محسوب مي شود اگرچه ما هر روزه از كالاهايي كه بسته بندي هايشان از پباده سازي هاي متفاوت و يا اين كه شبيه برخوردار هستند،استفاده مي كنيم اما كمتر به تلاشي كه براي اخلاق آن ها صرف شده، توجه مي كنيم حتي صورت آخري بي آلايش ترين جور بسته بندي هم ممكن است ساعت ها و يا اين كه ايام بازه زماني هنگامي برده باشد .
اين در قوانيني مي باشد كه اكثري مردم دنيا در رابطه توليدات مختلف براساس بسته بندي هاي آن ها قضاوت مي كنند در حقيقت، بسته بندي مي تواند پرهزينه تر از كالا كليدي تمام شود بر همين اساس، محصولي با كيفيت ميانگين البته داراي بسته بندي فوق العاده مي تواند سهم بيشتري از بازار را نسبت به محصولي با كيفيت فوق العاده ولي دارنده بسته بندي ميانگين به خود اختصاص دهد بسته بندي رخ كالاست در يك تقسيم بندي كلي، سه تراز داراي اهميت ميتوان براي هر محصول در لحاظ گرفت .
نخستين خود فرآورده و اساس مطرح ميباشد و پاسخ به اين پرسش مي باشد كه خريدار واقعا چه چيز را مي خرد؟ در تراز بعدي طراحان محصول بازار را مسئله نظارت قرار وارد ميكنند بر مبناي آن درصدد مي شوند يك كالاي حقيقي وواقعي را به وجود آورند كه بسته بندي مال در اين مرحله قرار مي گيرد بسته بندي به هم پا مواقعي مانند طرح و اسم تجاري و كيفيت به نحوي با نيز مخلوط مي شوند كه ارائه بهره مهم فرآورده امكانپذير باشد .
آخري سطحي كه زمينه دقت قرار ميگرد مزاياي اضافي مي باشد كه بايستي در بسته بندي به ان اعتنا گردد .
مزاياي مازاد نظير خدمات پس از فروش، تضمين ها و نصب و حالت تحويل مي باشد بسته بندي سبب ساز ساز اولين ارتباط مستقيم با مشتري است و تا حد متعددي وظيفه ارائه يك تصوير خيالي مطلوب از محصول را به عهده دارااست از حيث خل وچل اولين برخورد و چهرهاي كه ما از افراد داريم مهمترين تصوير و تعيين كننده ترين مي باشد اين قاعده در زمينه مال هم صادق مي باشد .تحريم ديد يك مشتري يك از اهدافي هست كه هنر بسته بندي دنبال مي نمايد صحيح ميباشد كه در اكثر اوقات مورد ها بسته بندي ها رويت كرد صحت از متاع را نمي توانند به مشتري ارائه دهند البته ميتوانند احساسات آن ها را تحريك نموده و به راحتي با خريداران رابطه برقرار كنند .
وجود خلاقيت به عنوان يك عدد از شاخصه هاي حساس بسته بندي از عامل ها داراي اهميت تاثيرگذاري جنس مي باشد و طراحي گرافيكي بسته هاي توليدات بي شك وترديد و شك وترديد يكي از مهمترين و مشكل ترين گرايش هاي گرافيك به شمار مي رود و دليلش هم تماما معلوم مي باشد جور فعاليت خروجي شما كه مطمئنا يك كار گروهي است در معرض روئت كرد و قضاوت هزاران مصرف كننده و يا اين كه كارشناس شركت ساخت كننده قرار خواهد گرفت و نازكي طرح شما و اختصاصي به شخص به شخص بودن آن بسته به نوع قضيه تبليغ فقط چيزي هست كه چشم آنها را نازونوازش خواهد اعطا كرد .
امروزه هر كالايي كه نگاه ميكنيد نماي خاصي از نمايش در آن جايگاه را مشاهده مي فرماييد از آنجايي كه اكثر مردم در كليه پرسي نوع كالاي خويش به دليل رقابت طاقت فرسا كمپاني هاي ايجاد كننده در نوعي سردرگمي نسبي به رمز مي مارك و بضاعت و توان آناليز محصول ها در مورد هايي نظير لوازم شوينده، ارايشي، غذايي و . . به ادله هم مرحله بودن شركت هاي ساخت كننده مهم و يا خود ماهيت فرآورده را دارا نيستند اينجاست كه يك ايده جديد براي سناريو محصول كمپاني خاصي گوي سبقت را از ساير افراد برده و در مدت زماني مشخصي باعث به نتيجه هنگفت از فروش محصول موردنظر براي آن كمپاني خواهد شد .
غير از مواقعي كه بيان شد مولفه هايي چون مقاوم بودن بسته بندي به جور كالاي هدف نيز بر ارجحيت يك بسته بندي تجاري امداد شاياني خواهد كرد به همين علت در كنار متخصصين گرافيك مسلما مي بايست از افراد باخبر به اين كارها هم استفاده كافي چهره بپذيرد هر توليدي بسته به ماهيت خود رنگ مختص خود را مي طلبد و طراح مي بايست با دانش و اطلاع كافي دست به تعيين رنگ بزند .
پباده سازي بسته بندي يكي از مهمترين زيرشاخه هاي هنر تبليغات مي باشد و نقش ارزنده اي را در جريان اقتصادي دولت ها بازي مي كند بايستي تاكيد شو كه صادرات كالاها بيش از آنكه به كيفيت فرآورده وابسته باشد در گرو پباده سازي عالي بسته بندي و مسئله پسند خريدار وابسته مي باشد .
برچسب: طراحي بسته بندي،